مقایسه روش های قدیمی و جدید در برگزاری عروسی

مقایسه روش های قدیمی و جدید در برگزاری عروسی

6 قانون ساده برای دلنشین تر شدن عروسی

در روزهای پایان دوره مجردی تصمیمات بسیاریست که خودتان شخصا باید بگیرید تا در روز عروسیتان بهترین خاطره را نه برای دیگران بلکه برای خود نیز ثبت کنید. قوانین کاملا ساده ای در مورد برخی از این تصمیم ها وجود دارد که با عمل کردن به آنها آرامش دلچسبی را تا آخر زندگی مشترکتان تجربه میکنید.

قانون شماره یک: خودتان باشید

قانون قدیمی: در مورد عروسی کاری را باید انجام دهم که پدر و مادرم از من خواستند.

روش جدید: طراحی عروسی به طوری که مخصوص خودتان باشد

پدر و مادر شما با اینکه بزرگتر شما هستند اما روز عروسی خود را برگزار کردند و احتمالا شما خیلی دوست دارید که عروسی رویاهایتان را بگیرید نه آن چیزی که در ذهن پدر و مادر شماست؛ مخصوصا اگر خودتان هزینه عروسی را تقبل کرده باشید. شاید حتی دوست داشته باشید که به جای عروسی یک مهمانی خانوادگی داشته باشید. خلاصه اینکه در مورد جزئیات عروسی با والدین خود صحبت کنید و نظر خود را در مورد برگزاری آن بگویید و مطمئن باشید که آن ها هم به نظر شما احترام خواهند گذاشت.

قانون شماره دو: روز عروسیتان را در کنار کسانی بگذرانید که برای شما مهم هستند.

قانون قدیمی: دیدن چهره هایی در عروسی که تا به حال ندیده اید.

روش جدید: کوتاه کردن لیست مهمان ها به دوستان و آشنایانی که واقعا برای شما ارزش دارند چه 20 نفر باشند چه 200 نفر.

دیگر روزهایی که شما مجبور بودید هر کسی را که شما یا والدینتان از اول زندگیتان می شناختید برای عروسی دعوت کنید؛ گذشته است . از نظر ما بهتر است این روز را در کنار کسانی بگذرانید که واقعا برای شما اهمیت دارند و قرار است حداقل تا 15 سال بعد آنها را در زندگی خود داشته باشید.ولی در صورتیکه نمی توانید به خواسته پدر و مادر خود در مورد دعوت کردن دوستان،آشنایان،فامیل های آنها یا همکارانشان نه بگویید، ترتیبی بدهید که یک مهمانی خانوادگی کوچک قبل یا بعد از مراسم عروسی برگزار شود تا هم شما اوقات خوشی داشته باشید هم پدر و مادر شما.

قانون شماره سه: مهمانان را به حرکت وادار کنید

قانون قدیمی: نشستن با مهمانان سر میز و صحبت کردن با آنها

روش جدید: امکان حرکت مهمان ها و ایجاد فضای شاد برای آنها

در اکثر عروسی ها به خصوص آنهایی که در تالار ها برگزار میشوند دیده میشود که مهمان ها همگی در جای خود نشسته اند و تمام مدت هیچ کاری نمیکنند. سعی کنید برای آنها فضایی درست کنید که بتوانند در آن حرکت کنند.. مثلا درست کردن یک میز برای صرف چای،آبمیوه یا هر چیز دیگری. همچنین می توانید یک محیط را برای رقصیدن و شادی در نظر بگیرید. در این صورت دیگر عروسی شما کسل کننده نمیشود و مهمانان میتوانند از جشن شما حسابی لذت ببرند.

قانون شماره چهار: از عروسی خود لذت ببرید

قانون قدیمی: گذراندن بیشتر وقت عروسی به خوش آمد گویی به مهمانان و ژست گرفتن برای عکس ها

روش جدید: لذت بردن از تک تک لحظات مهمانیتان

البته این اصل که ادب و مهربانی شما در هنگام خوش آمد گویی به تک تک مهمانانتان نشان داده میشود بحث دیگریست. چیزی که ما در این قانون سعی داریم به شما بگوییم این است که راه های بهتری نیز وجود دارد که شما به همه ی کار های خود برسید. یکی از بهترین گزینه ها این است که بیشتر عکس های عروسی خود را قبل از شروع مراسم بگیرید تا وقت بیشتری را در کنار مهمان هایتان داشته باشید. اتفاقات مهم عروسی مانند خوردن کیک یا اولین رقص را از دست ندهید، اگر میخواهید با مهمانانتان احوال پرسی کنید آن را در فرصت هایی ما بین برنامه ریزی عروسیتان انجام دهید. و پیشنهاد دیگر آنکه اگر تعداد مهمان های شما خیلی زیاد است شما و همسرتان به طور جدا گانه به هر کدام خوش آمد گویی کنید شما به فامیل های خودتان و همسرتان با خویشاوند های خودش. این گونه وقتی که برای خوش آمد گویی صرف می کنید نصف میشود.

قانون شماره پنج: در مورد دکور عروسی خلاق باشید

قانون قدیمی: استفاده از مدل ها و رنگ های سنتی مثل سفید،صورتی یا خرمایی

روش جدید: ارائه ی بهترین ایده ها برای داشتن خلاقانه ترین عروسی

بهتر است به جای استفاده از رنگ هایی که سال هاست در عروسی ها مورد استفاده قرار میگیرد و اکثر عروسی ها به همان سبک برگذار میشود دوری کنید. برای مثال رنگ های جدید مثل سبز چمنی،سبز روشن،قهوه ای شکلاتی،سرخابی یا رنگ های جذاب دیگر را برای تزیین صندلی های عروسی یا گل آرایی استفاده کنید.

میتوانید در چیدمان گل هایتان خلاقیت داشته باشید مثلا به جای گل از کاسه هایی پر از میوه های مخصوص همان فصل یا شمع استفاده کنید.

در مورد نور پردازی هم به همین اندازه راه کار های خلاقانه وجود دارد تا شما یک عروسی خاص و متفاوت را تجربه کنید.

یک سوپرایز برای مهمانان خود داشته باشید تا در طول مراسم سرگرم باشد. این سورپرایز هرچیزی از یک گروه موسیقی بسیار شاد تا دعوت از هنرمندان برای هنر نمایی در جشن شما میتواند باشد.

قانون شماره 6:  مرزها را بشکنید

قانون قدیمی: محدود شدن محل عروسی به زادگاه عروس و داماد

روش جدید: داشتن یک عروسی پر هیجان در یک مکان رویایی

گرفتن عروسی در جایی که عروس و داماد باهم در آنجا بزرگ شده اند بسیار شیرین است اما ایده ی دیگری نیز وجود دارد که میگوید میتوانید هیجان این عروسی را با سفر به نقطه برگزاری عروسی دو برابر کنید.

این مکان هرجای می تواند باشد؛ جایی که باهم آشنا شدید یا جایی که همیشه دوست داشتید در کنار هم به آنجا روید. فقط در هنگام انتخاب محل مناسب به مهمان هایی که قصد دارید به جشن خود دعوت کنید هم فکر کنید و تمام جنبه ها را در نظر بگیرید. از هزینه و مشکلات رفت و آمد تا امکانات و چیز های دیدنی که برای آنها در نظر گرفتید.

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط