جلوگیری از ریزش موی سر

جلوگیری از ریزش موی سر

چگونه ریزش مو را به صورت خانگی درمان کنیم

جلوگیری از ریزش موی سر

طبیعتاً وقتی دچار ریزش مو می شوید دلتان نمی خواهد وقت را از دست بدهید و دوست دارید درمان را هر چه زودتر شروع کنید. ویا اینکه آنها را کوتاه کنید.اگر دنبال درمانی هستید تا این مشکل را حل کنید ادامه مطلب را بخوانید.

 

*** اول اینکه ببینیم چه چیز هایی به موها آسیب میرسانند و چه کارهایی خوب است...

 

علاوه بر خواب کافی،هر روز حداقل نیم ساعت در هوای آزاد باشید.عادات بد خود مانند سیگار کشیدن که اثرات منفی در زیبایی و سلامتی دارد را ترک کنید.از گرم یا سرد شدن بیش از اندازه ی سر بپرهیزید.کلاه ها باید همراه همیشگی شما در سرما و گرما بشود.از موهایتان بدرستی محافظت کنید.به شانه های فلزی "نه" بگوئید.از اتو و سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید.هرچقدر کمتر به موهایتان آسیب برسانید،بهتر است.

از گیره هایِ سر سفت و محکم،رنگ کردن مو و محصولات شیمیایی دوری کنید.با یک برس چوبی یا با نوک انگشتانتان کف سرتان را ماساژ بدهید.این کار باعث بهبود در جریان خونتان می شود و ریشه ی مو هایتان را قوی می کند.از استرس دوری کنید. هیجانات روانی و روحی، انرژی خیلی زیادی از بدن شما می گیرد و همین مسئله روی موهایتان تاثیر خواهد گذاشت.

رژیم غذایی خیلی مهم است.از رژیم های غذایی که ادعا می کنند خیلی زود شما را لاغر می کنند و یا همین طور گیاه خواری دوری کنید چون باعث بد عمل کردن غدد داخلی شده وبه سیستم گوارش تان آسیب می رساند.

(( جلوگیری از ریزش موی سر ))

hair loss

مواد معدنی ای که به سلامتِ بیشترموها کمک می کنند عبارت است از:

ویتامین C,D,E و B کمپلکس

کلسیم،منیزیم،آهن

اسیدهای موجود در روغن ماهی

جلوگیری از ریزش موی سر : و حالا ببینیم چطوری ریزش مو را  خیلی زود متوقف کنیم ؟

مطمئناً در یخچال یا قفسه های کابینتِ هر خانمِ خانه داری چیزهایی پیدا می شود.چند راه حل خانگی برایتان آماده کردیم تا بتوانید با هر چیزی که در خانه دارید، آنها را درست کنید.پیشنهاد می کنم حداقل یکی از اینها را امتحان کنید.

gazane

***

شستن موها با گزنه : 100 گرم از برگِ گزنه را با 400 میلی لیتر سرکه و 300 میلی لیتر آب مخلوط کنید و برای 5 ساعت بگذارید بماند.هربار که موهایتان را می شوئید،آخرِ شستشو این ترکیب را به موهایتان بزنید.

***

ماسک روغن برای ریزش مو: روغن کرچک یا روغن بادام را به پوست سرتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید.بعد یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید.30 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب گرم بشوئید.

***

زرده تخم مرغ غلیظ : چند تا زرده تخم مرغ را از سفیده اش جدا کرده و با هم خوب مخلوط کنید و روی پوست سرتان بمالید.بعد از نیم ساعت سرتان را با جوشانده ی نعناع بشوئید تا بوی بد آن از بین برود.

onion

***

ماسک پیاز : پیاز رنده شده را با 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون خوب مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه پوست سرتان را با آن ماساژ دهید و کلاه مخصوص رنگ را روی سرتان بگذارید.برای اینکه مواد خوب جذب شود بگذارید نیم ساعت روی سرتان بماند.

***

دستور العمل با طعم فلفل ! روغن کرچک را با پودر فلفل به نسبت 1 به 2 مخلوط کنید.مخلوط را به مدت 1 ساعت بگذارید روی موها و پوست سرتان بماند.با کلاه و حوله سرتان را گرم نگهدارید.این ماسک را بیشتر از 3 بار در هفته استفاده نکنید.

***

ماسک محکم کننده ی مو : 50 گرم آرد گندم و 100 میلی لیتر آبِ جوش را در یک قابلمه بریزید و برای 5 دقیقه درب آنرا بگذارید.سپس 100 میلی لیتر روغن زیتون ،5 گرم خردلِ خشک و کمی آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید.برای نیم ساعت این مخلوط را روی موهایتان بگذارید و با کلاه بپوشانید تا گرم شود.سپس با آب موهایتان را بشوئید.

حالا می توانید از موهای زیبایتان لذت ببرید.

 

 

 

منتظر پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

جلوگیری از ریزش موی سر

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط