توی عروسیتون به مهموناتون برسید

توی عروسیتون به مهموناتون برسید

7 راه خوب برای تشکر از مهموناتون

مهمان های عروسی شما هر کدام از راه های دور و نزدیکی اومدن تا همراه شما جشن بگیریند. شما و همسرتان  میزبانان این جشن هستید و به نوعی وظیفه ی شماست که قدردان زحمات اونها باشید و ازشون تشکر کنید. 7 راهی که به جز تلفن زدن بعد از عروسی به اونها بگید که ازشون ممنونید:

1-      مطمئن شید که اونا راحتند:

به قول قدیمیا همیشه آماده باش. برای اینکه از راحتی مهمون ها کاملا مطمئن بشید بهتره که یک دید کلی به مهموناتون داشته باشید؛ ببینید در صورت عوض شدن شرایط آب و هوایی نقشه ی دومی دارید؟، آیا محلی که در نظر گرفتید به اندازه ی همه جا دارد؟، وضعیت سرویس های بهداشتی چطور است؟، آیا توی مهمونی کسی هست که به مراقبت های خاصی نیاز داشته باشد؟ با اینکه انتخاب تالار مناسب به صورت مستقیم کمکی به راحتی نمیکند، اما همین که هر کس در جای خود راحت باشد خودش بهترین راحتیه.

2-      خوش آمدگویی خوب:

ترتیبی بدید که مهمون ها به محض رسیدن به تالار با بهترین خوش آمد گویی رو به رو شند. مثلا محلی برای آویزون کردن کت یا پالتو و یا پذیرایی اولیه با چای ،آبمیوه یا  هر چیزه دیگه ای. اینجوری خستگی از تن مهمونهایی که یک زمانی را توی ماشین گزروندن تا به عروسی شما برسن در میره.

3-      نوشته ی تشکر:

چه توی برنامه ی عروسیه شما باشه یا نه، روی هر میز یک نوشته ی کوتاه بگزارید و از اونا بابت اومدنشون تشکر کنید. ایده ی خیلی جالب و بامزه ایه اگه یک نامه ی گروهی برای هر میز در نظر بگیرید.

4-      تشکر حضوری:

توی عروسی با همسر خود زمانی را در نظر بگیرید تا بر سر هر میز برید و از مهموناتون بابت حضورشون تشکر کنید. این کار باعث خوشحالی مهموناتون میشه. مخصوصا افراد پیر تر. هیچ نیازی نیست که بر سر هر میز زمان خیلی زیادی را صرف کنید و لزومی ندارد که همه بر سر میز حاضر باشند. این کار فقط نشونه ی ادب و نزاکت شماست.

5-      سخنرانی داشته باشید:

قبل از برش کیک یک زمان کوتاه را با همسرتان در نظر بگیرید تا از اعضای خانواده و دوستانتون تشکر کنید. اصلا نیازی نیست که یک متن خیلی رسمی بنویسید، (ولی اگه دوست دارید میتونید این کار را هم بکنید) از کسایی که به شما کمک کردن تا این مراسم را برگزار کنید تشکر کنید و اگر بعد از مراسم عروسی مهمونی خصوصی دارید یا هر برنامه ی جالب دیگه ایه حتما اعلام کنید.

6-      یادگاری های عروسی:
بعد از شام عروسی و موقع خوداحافظی، بهترین و مهربانانه ترین رفتار اینکه به هرکدام  از مهموناتون یک یادگاری کوچیک بدید تا همیشه به یادتون باشند. احتیاجی نیست که هزینه ی خیلی زیادی را برای این کار صرف کنید. همین که چیزی باشه که یادآور شما باشه کافیه.

7-      براشون بهترین راه حمل و نقل را پیدا کنید:

میدونم که خیلی از مهمون های شما ماشین دارند و برای برگشتن مشکل ندارند اما ممکنه یک عده ای از مهموناتون وسیله ی نقلیه نداشته باشندو این ممکن کمی دردسر ساز باشه، مخصوصا اگه شما محلی خارج از شهر را برای عروسیتون انتخاب کرده باشید. برای اون ها وسیله ی نقلیه مطمئنی در نظر داشته باشید تا با خیال راحت از عروسی شما به خانه برگرددند.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط