خوب یا بد

خوب یا بد

تزریق ژل

این روزها خیلی از خانم‌های جوان از ژل برای زیبایی لب‌ها و گونه هایشان استفاده می نمایند. همچنین یکی از علائم افزایش سن در صورت، چین های عمیقی است که از کناره بینی تا گوشه لب ها ایجاد می شود. با افزایش سن، کلاژن پوست کاهش می یابد و پوست شل و آویزان می شود. شـل شدن پوست باعث ایجاد چین می شود و فرد مسن به نظرمی آید که این موضوع باعث روی اوردن خانم ها به تزریق ژل میشود.

برای این کار از مواد متعددی که فیلر یا پرکننده نامیده می‌شوند، استفاده می کنند. گاهی مواقع چربی بدن خود بیمار نیز به خصوص برای حجم‌های بزرگ‌تر قابل استفاده می باشد. معمولا چربی اضافی در ناحیه شکم و ران انباشته می شود . دراین روش چربی را از بخشی از بدن استخراج کرده و شست و شو داده و در گونه تزریق می کنند. تزریق چربی برای لب انتخاب خیلی مناسبی نیست و براساس نظر آکادمی زیبایی آمریکا بهترین انتخاب برای لب استفاده از ژلهای هیالورونیک اسید میباشد.

از سویی روش تزریق ژل ها بسیار سبک است و درد و عارضه و دوره نقاهت ندارد اما تزریق چربی دست کم دو ساعت زمان می برد و نیاز به بی حسی وسیع دارد و حدودا یک ماه زمان می برد تا صورت فرم نهایی اش را پیدا کند.

این تزریق‌ها علاوه بر لب روی پر کردن گودی‌های صورت، حجم دادن به گونه‌ها، پر کردن شیار بین بینی و گونه و نیز خطوط اطراف لب‌ها مانند خطوط خنده انجام میگیرد.

 به دلیل اینکه لب‌ها دارای خون‌رسانی بالایی هستند و کاملا متحرک هستند، پایداری ژل مورد نظر و حجم تزریق شده باید بسیار دقیق انتخاب و انجام شود.

تزریق در لب را می‌توان فقط  در خطوط دور لب انجام داد و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد.

اگر ژل‌هایی که برای برجسته‌سازی لب استفاده می‌شود ازنوع غیراستاندارد استفاده شوند ژل‌ها حرکت می کنند و به نواحی اطراف لب پخش می شوند.

برای تزریق این نوع ژل‌ها فقط متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک صلاحیت دارند و تزریق این ژل ها توسط پزشکان عمومی به صلاح نیست. اگر ژل‌های غیراستاندارد را تزریق کنند و یا این کار به وسیله افراد غیر متخصص انجام گردد باید منتظر ناقرینگی باشید.

مصرف ژل های موقت بهتر است چون حدود ۶ ماه تا دو سال دوام دارد که اگر به هر دلیلی فرد از تزریق ژل پشیمان گردد، بالاخره اثر این مواد از بین خواهد رفت اما در مورد ژل‌های دایمی پشیمانی سودی ندارد. ژل ها معمولا در محل تزریق شده باقی نمی مانند بلکه حرکت می کنند و به جاهای دیگر صورت می روند و این یکی دیگر از عوارض ژل دائم میباشد.

تزریق ژل زمان کمی می برد و به صورت سرپایــی در مــطب و بـــــا استفاده از سوزنهای بسیار ظریف انجام می شود و بسته به میزان تزریق ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمــان می برد. احتمال کبودی یا تورم در بیشتر موارد بسیار کم بوده و بلافاصله بعد از تزریق می توانید مجددا فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

 تزریق ژل درخانمهای باردار و شیرده، بیمارانی که بعضی از اختلالات انعقادی و یا عفونت در محل تزریق را دارند ممنوع است.

داروهایی که باعث رقیق شدن خون و مانع ایجاد لخته می شوند و یا نوشیدنی مثل چای سبز بایســتی دست کم از ۳ روز قبل از تزریق ژل مصرف آنها را قطع نمود.

اال

تاذال

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط