پایه ای ترین جشنواره موسیقی

پایه ای ترین جشنواره موسیقی

جشنواره موسیقی جوان

جشنواره موسیقی جوان

توضیح

جشنواره موسیقی جوان را می‌توان پایه‌ای‌ترین جشنواره موسیقی دانست چرا که شماری از استعدادهای جوان که آینده‌سازان موسیقی این مرز و بوم هستند، معرفی می‌شوند.

این جشنواره پس از 6 سال وقفه برگزار شد و در دو حوزه تکخوانی و تکنوازی و بر مبنای موسیقی کلاسیک ایرانی شکل گرفت..

 

اخبار

هشتمین جشنواره‌ی موسیقی جوان با هدف شناسایی و تشویق موسیقیدانان جوان مستعد و خلاق در سراسر کشور، در دو حوزه‌ی موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی کلاسیک، برگزار می‌شود. در بخش موسیقی دستگاهی ایرانی خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، سه‌تار، سنتور، کمانچه، نی، عود و قانون و در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای پیانو، ویلن، ویولا، ویلنسل، فلوت، ابوا، کلارینت و گیتار کلاسیک به رقابت خواهند پرداخت. از پذیرفته‌شدگان مرحله‌ی نخست برای اجرای صحنه‌ای و شرکت در مرحله‌ی نهایی جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد.

کی؟کجا؟

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره موسیقی فجر با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد این مراسم که شامگاه 27 شهریورماه برگزار شد، با اجرای سید عباس سجادی همراه بود.

جوایز

تارنوازی:

هیات داوران در بخش تکنوازی تار رده سنی الف(10 تا 15 سال) با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، تارا پیراینده از همدان را به عنوان رتبه اول، آرین طوفانی از مشهد و محمدعلی نکیسایی از شیراز را به طور مشترک به عنوان رتبه دوم و روژان مشیری‌پور از تهران و پیمان اکبری از اهواز را به طور مشترک به عنوان رتبه سوم انتخاب کردند.

هیات داوران در رده سنی ب (16 تا 21 سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به رضا ابراهیمی کلاریجانی از قائم شهر به عنوان رتبه اول وامیر احدی از ابهر به عنوان رتبه دوم اهدا کردند.

همچنین در این بخش داوران به طور مشترک آرمان توکلی از اصفهان و علیرضا عقیقی از تهران را حائز رتبه سوم دانستند و تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به این نوازندگان اهدا کردند.

در رده سنی ج(22 تا 27 سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به کیارش روزبهانی از تهران به عنوان رتبه اول، محمد ذاکر حسین از شیراز به عنوان رتبه دوم و گلشن دانش مزیان از تهران به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.

همچنین، تارا پیراینده به عنوان پدیده این دوره از جشنواره معرفی شد.

 

سه‌تار نوازی:

هیات داوران در بخش تکنوازی سه‌تار رده سنی الف (10 تا 15 سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به طور مشترک به محمد امین ملایی از تهران و همایون محمدی از کرمانشاه به عنوان رتبه دوم اهدا کردند.

هیات داوران همچنین تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به طور مشترک به بهراد بنایی از تهران و وحید فیض آبادی از تهران برای کسب عنوان سوم اهدا کردند. داوران در این بخش هیچ شرکت کننده‌ای را حائز رتبه نخست ندانستند.

در رده سنی ب (16 تا 21 سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه داوران به طور مشترک به نازنین اتابکی از کرمانشاه و امیررضا پاکنژاد از تهران به عنوان رتبه دوم و رامیز اسمعیلی گوگ تپه از اردبیل به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.همچنین هیات داوران در این بخش هیچ شرکت کننده‌ای را حائز رتبه نخست ندانستند.

در رده سنی ج(22 تا 27 سال) هیات داوران میثم جهانی‌اسد از اسد آباد را حائز کسب رتبه اول، بهرنگ حکیمی‌پور از کرج و رامین روشندل از تهران را مشترکا حائز کسب رتبه دوم و کیارش خداشناس از کرج و روناک محرابی نسب از تهران را مشترکا حائز کسب رتبه سوم دانستند و تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه خود را به این نوازندگان اهدا کردند.

آواز:

در رده سنی«الف(15 تا 21 سال)» شاخه آواز هفتمین جشنواره موسیقی جوان به ترتیب امین جباری کلخوران از تهران و صادق روغنی از دزفول به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

این در حالی بود که هیات داوران در رده سنی«الف» شاخه آواز هیچ شرکت کننده‌ای را شایسته دریافت عنوان اول ندانستند.

در رده سنی«ب(22 تا 27 سال)» شاخه آواز نیز هیات داوران به ترتیب محمود صالحی از آمل، علی رضا جعفرزاده قهدریجانی از تهران را به عنوان نفرات اول و دوم و پویان عبدی راد از آمل و بهنام محمودی چمه از کرمانشاه مشترکا عنوان سوم این بخش را کسب کردند.

 

کمانچه‌نوازی:

در گروه«الف(10 تا 15 سال)» شاخه کمانچه نوازی به ترتیب کیهان فتحی‌خلف بادام از شهریار، میانا عالمی از ساری و سارا کنگرلو از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد.

در رده سنی«ب(16 تا 21 سال)» شاخه کمانچه‌نوازی نیز هیات داوران تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را به سهیل فدایی از سمنان به عنوان نفر اول، سید ابراهیم علی حسینی از کاشان برای کسب مقام دوم و عنوان سوم این بخش را مشترکا به بنیامین ناصری دیمان و سارا هستی هر دو از تهران اهدا کرد.

در رده سنی«ج(22 تا 27 سال)» بخش کمانچه نوازی نیز هیات داوران عنوان اول را به طور مشترک به المیرا مردانه و چکاد فشارکی هر دو از تهران، عنوان دوم را به سید مهبد نبوی تهرانی از آمل و عنوان سوم را مشترکا به سید احسان حسینی و مهرزاد اعظمی کیا هر دو از اصفهان اهدا کرد.

 

قانون‌نوازی:

در بخش تکنوازی ساز قانون در رده سنی الف (10 تا 15سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به سید پارسا میراسدی از تهران به عنوان رتبه اول، تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به ستایش حامدی از تهران به عنوان رتبه دوم و تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را آیناز راثی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

هیات داوران در بخش تکنوازی قانون در رده سنی ب (16 تا 21سال) هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز رتبه نخست ندانستند و تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به گلناز ادیب از تهران به عنوان رتبه دوم و یاسمن بیاتی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

در رده سنی ج(22 تا 27سال) تکنوازی قانون داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، آفرین سادات نظری‌جو از تهران را به عنوان رتبه اول انتخاب کردند. همچنین در این بخش هیات داوران هیچ شرکت کننده‌ای را حائز مقام دوم و سوم ندانستند.

 

عودنوازی:

تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را در گروه سنی«ب(16 تا 21)» شاخه عودنوازی به ترتیب یاسمین شاه‌حسینی از تهران، آریا لطیف پور از تهران و بهادر قدیمی از کرج عناوین اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رده سنی«ج(21 تا 27 سال)» شهریار جعفری از سمنان عنوان دوم و ایمان عینی خراسانی از رشت عنوان سوم شاخه عودنوازی را از آن خود کردند. این در حالی است که هیات داوران در این بخش کسی را شایسته دریافت عنوان اول ندانست.

در رده سنی«الف(10 تا 15)» نیز هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز کسب رتبه ندانست.

 

سنتورنوازی:

در بخش تکنوازی سنتور در رده سنی الف(10 تا 15 سال)با اهدای تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، کاوان کریمی از تهران را حائز رتبه اول، امیرعلی خلیلی تهرانی از تهران را حائز رتبه دوم و سیده مهسا سیدخاوری لنگرودی از قم را حائز رتبه سوم دانستند.

در بخش تکنوازی سنتور رده سنی ب(16 تا 21 سال) هیات داوران تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به محمد صانعی‌مقدم از تهران به عنوان رتبه دوم اهدا و به طور مشترک تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به علیرضا حاجی علی‌شیر از تهران و پارسا فردوسی از کرج اهدا کردند. هیات داوران همچنین در این بخش شرکت کننده‌ای را حائز رتبه اول ندانستند.

در رده سنی ج (22 تا 27 سال) تندیس نقره‌ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به کژوان ضیاء الدینی از تهران به عنوان رتبه اول، سید حمید فروزان ابراهیمی از تهران به عنوان رتبه دوم و وصال صالحیان از سمنان به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش تکنوازی ساز سنتور رومینا ماهر از سمنان را در رده سنی الف، به خاطر سن کم و توانمندی در نواختن ساز سنتور شایسته تقدیر دانستند.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط