بزرگترین جشنواره تئاتر دنیا

بزرگترین جشنواره تئاتر دنیا

جشنواره تئاتر برگنز

 

این جشنواره بزرگترین جشنواره تئاتر دنیا محسوب میشود که هر ساله در ماه های جولای و آگوست در کشور اتریش برگزار میشود. این جشنواره تنوع بسیاری گسترده ای در رابطه با موسیقی و تئاتر های هنری دارد و هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده را به سمت خود می کشاند.

 

کی و کجا:

هر ساله در برگنتس، اتریش در ماه های جولای و آگوست

تاریخچه:

 اولین جشنواره یک سال بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1946 کنار دریاچه کنستانس برگزار شد. برای این جشنواره چیزی در حدود 7000 صندلی در اسکله ی این دریاچه تدارک دیده شد. با این که این جشنواره موسیقی و تئاتربرای جمع آوری قطعات مشهور اپرا طراحی شده ولی میتوان گفت که اکثر برنامه های آن کاملا جدید و نوآورانه است. اولین اثر اجرا شده در این جشنواره یکی از اولین کارهای موتزارت به نام Bastien et Bastienne بود. در سال 1955 اولین اجرای تئاتراین جشنواره بر گزار شد. جشنواره برگنتس به دلیل استقبال زیاد هر سال گسترده تر از قبل می شود و به مرور زمان به تعداد سالن های موسیقی و ئتاتر آن اضافه می شود. در سال 2013 این موفقیت به جایی رسید که تمام بلیط ها به طور کامل و بدون هیچ کنسلی فروخته شد. در اجرای یکی از موفق ترین قطعات به نام The Magic Flute چیزی در حدود 425،259  تماشاگر به جشنواره آمدند. همچنین دربخش موسیقی نیز قطعه West Side Story  نیز تماشاگران بیشتری نسبت به سال 2003 به خود اختصاص داد.

اخبار:

در بازگشایی اولین فصل ( تابستان 2015) از نمایشات ،به کارگردانی هنری الیزایت سوبوتکا، نمایش Turandot   در تالار دریاچه برگزار می شود. اپرای این فصل به کارگردانی و طراحی مارکو آرتورو مارلی و پاؤلو کاریگنانی انجام خواهد شد.

سوبوتکا بعد از کارگردانی اپرای Graz Opera جانشین دیوید پونتنی  شد. آقای پونتنی بعد از اتمام آخرین فصل جشنواره تابستان مقام خود را تحویل داده و سوبوتکا به طور رسمی از ژانویه 2015  وارد تیم میشود.

رئیس جشنواره گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره تکامل و پیشرفت است ، نه انقلابی بودن آن و راه موفقیت نیز همین است. ما به سختی میتوانیم چیزی هایی که بر پای سنت بنا شده را ارتقا دهیم. من به شخصه از این که عرصه را برای ورود جوانان و امتحان چیزهای نو در موسیقی و تئاتر باز کرده ایم بسیار خوش حالم. مسئول تبلیغات  بیان کرد ،تبلیغات در بازارهای مختلف ، کلیدی برای موفقیت های بیشتر به حساب می آید.

قطعه ی Carmen دوباره به کارگردانی کاسپر هولتون و طراحی صحنه ی ازمیرالدا دولین در تابستان 2017 و 2018  اجرا خواهد شد.

برنامه ها:

برنامه هایی که برای سال 2014 در نظر گرفته شده اجرا ی اپرایی متعلق به وین به نام The Magic Flute  است این نمایش با اینکه در کل بسیار شیرین و دلنشین است ولی حاوی صحنه های تلخی مانند خودکشی نیز هست.از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده به طور خلاصه و کوتاه میتوان به Tales from the Vienna Woods، The Merchant of Venice، The Passenger اشاره کرد.

 

 

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط