جشنواره فیلم های علمی اهواز

جشنواره فیلم های علمی اهواز

فیلم علمی

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، با بهره‌گیری از ظرفیت ­های فرهنگی، هنری، علمی، دانشگاهی و صنعتی استان خوزستان نخستین جشنواره‌ی­ بین­ المللی فیلم‌های علمی اهواز را از 3 تا 8 اسفندماه 93 برابر با 22 تا 27 فوریه 2015 برگزار کرد.

به گزارش روبط عمومی نخستین جشنواره ی بین المللی فیلم های علمی اهواز، سیدضیاء هاشمی در آخرین روز برگزاری جشنواره، با حضور در ستاد جشنواره واقع در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از دانشگاه های مادر در کشور محسوب می شود که در زمینه های فرهنگی، تاریخی و علمی پیشینه ی درخشانی دارد. دانشگاه جندی شاپور در این منطقه قرار داشته و اکنون نیز دانشگاه شهید چمران فعالیت های علمی درخشانی را انجام می دهد.

هاشمی با اشاره به برگزاری جشنواره به صورت بین المللی، تصریح کرد: خوشبختانه جشنواره ی بین المللی فیلم های علمی اهواز در گام نخست مورد استقبال گسترده کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته است و ارسال آثار فراوان به دبیرخانه ی این جشنواره یکی از شاخصه های استقبال بی نظیر از این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره را می توان با جشنواره های بین المللی در سایر کشورهای دنیا مقایسه کرد، گفت: این جشنواره به افق علمی بسیار بالایی رسیده و فلسفه ی وجودی آن ترویج دستاوردهای علمی است. این جشنواره تلفیقی از علم و هنر است و پیوند بین دانشگاه و رسانه به نفع هر دو بخش است، زیرا در فضای جدید کشور، توجه نسبت به دستاوردهای دانشگاهی رشد پیدا کرده و امیدواریم فعالیت هایی که در این زمینه صورت می گیرد به جایگاهی برسد که هم دانشگاه امکان تبلیغ دستاوردهای خود در عرصه های علمی را داشته باشد و هم رسانه ها از این دستاوردها و خروجی جشنواره ها استفاده کند.

 

للا

لال

در آیین پایانی نخستین جشنواره ی بین المللی فلیم های علمی اهواز از "آرونا واسادوف" تقدیر شد.به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره ی بین المللی فلیم های علمی اهواز، در آیین پایانی این جشنواره با اهدای جایزه ای ویژه به "آرونا وادوسف" از وی تجلیل شد.این جایزه را فاطمه معتمدآریا به وی اهدا کرد..

" آرونا واسادوف " رییس هیات داوران نخستین جشنواره‌ي بین‌المللی فيلم‌های علمی اهواز، دارای مدرک دکتری سینما از دانشگاه پاریس است. وی بخش عمده‌ی زندگی خود را وقف سینما کرده است. او موسس و مدیر شبکه‌ي بین‌المللی ارتقای سینمای آسیا است. آرونا فیلم‌های مستند و کوتاهی ساخته و دو کتاب درباره‌ی سینمای هند نوشته است. وی ویرایش چند کتاب دیگر درباره‌ی فیلم و تلوزیون آسیا را برعهده داشته است.

این فیلمساز در سال 1998 با هدف معرفی سینمای آسیا مجله‌ی "سینمایا" را راه‌اندازی کرد. فعالیت‌های آرونا با جوایز و مقام‌های فرهنگی، ملی و بین المللی از جمله نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه ارج‌گذاری شده است.

للا

پرفسور ناهید پوررضا استاد برجسته رشته شیمی تجزیه دانشگاه شهید چمران اهواز مورد تقدیر قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره ی بین المللی فیلم های علمی اهواز، در آیین پایانی جشنواره، از پروفسور ناهید پوررضا تجلیل شد.

پروفسور " ناهید پوررضا" دانش آموخته ی رشته شیمی تجزیه دانشگاه بیرمنگام انگلستان و در حال حاضر در دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول به تدریس است.

غلغ

عدنان عفراوی بازیگر نقش باشو در فیلم "باشو غریبه کوچک" مهمان اختتامیه جشنواره ی فیلم های علمی اهواز بود.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره ی بین المللی فیلم های علمی اهواز، در آیین پایانی جشنواره، بخشی ویژه تقدیر از عدنان عفراوی بازیگر نقش باشو پیش بینی شده بود.

عدنان عفراوی با دعوت مجری برنامه به روی سن رفت و بخش هایی از فیلم "باشو غریبه کوچک" برای حاضران به نمایش گذاشته شد. حاضران در سالن نیز برای دقایقی عدنان عفراوی را تشویق کردند.پس از آن، بازیگر نقش باشو با حاضران در سالن صحبت کرد. او از بهرام بیضایی یاد کرد و گفت که از مسئولان تنها یک کیوسک می خواهد که برای امرار معاش خانواده و در امان ماندن از گرد و غبار در آن کار کند. افراد حاضر در سالن نیز او را به شدت تشویق کردند.

مدیر تولید فیلم "باشو غریبه کوچک" نیز به دعوت مجری برنامه به روی سن رفت و جایزه ای به عدنان عفراوی اهدا کرد.

غلال

فیلم های برگزیده بخش های جانبی جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز از نگاه هیات داوران بخش ها معرفی شدند.

هیات داوران دانشجویان/جوانان

 نفت، آتش، خاک، عارش کوردسالی، ایران

*هیات داوران استادان دانشگاه:

تقدیرنامه برای "راز یک مجسمه"، فرشاد اکتسابی، ایران

جایزه بهترین فیلم به "شش قرن و شش سال"، مجتبی میرطهماسب، ایران

هیات داوری انجمن منتقدان ونویسندگان سینمای ایران

تقدیرنامه برای "جرعه های تاریخ" ساخته میکاییل موسوی، ایران

بهترین فیلم: "حیات در رگ های سرد" ساخته فتح ا... امیری، ایران

هیات داوری انجمن مستندسازان سینمای ایران

"در پناه بلوط" ساخته مهدی نورمحمدی، ایران

هیات داوری نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا)

شش قرن و شش سال، مجتبی میرطهماسب، ایران

 

مادرم بلوط، محمود رحمانی، ایران

 

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط