قیمت بالاتر توریست کمتر

قیمت بالاتر توریست کمتر

نرخ اقامت در جزیره کیش در تعطیلات نوروزی سر به فلک می‌زند

بیست هزار تومان برای یک ساندویچ و ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خرج صرف یک وعده غذا در رستوران‌های جزیره تفریحی کیش است. با این قیمت‌ها هرسال از شمار گردشگران این جزیره تفریحی کاسته شده و مسافران بیشتری به دوبی و ترکیه می‌روند

نرخ یک شب اقامت در هتل‌های چهار یا پنج ستاره‌ی جزیره‌ی کیش در ایام تعطیلات نوروز به مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

خبرگزاری "مهر" در گزارشی با اعلام نرخ سرسام‌آور اقامت در هتل‌های این جزیره‌ی تفریحی ایران در ایام تعطیلات نوروزی، اعلام کرد که گرانی در این جزیره‌ی حاشیه‌ی خلیج‌فارس بیداد می‌کند.

چندین سال است که هتل‌داران و مسئولان این جزیره‌ی توریستی گلایه می‌کنند و اعتراض دارند که هرسال تعداد کمتری از گردشگران نوروزی به سفر به این جزیره تمایل نشان می‌دهند و ترجیح می‌دهند به جای کیش، به دوبی یا یکی از شهرهای ترکیه سفر کنند.

بنا به این گزارش آژانس‌های مسافرتی تهران برای یک شب اقامت در یکی از سوئیت‌های هتل‌های سه و چهار ستاره‌ی کیش از متقاضیان ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. این درحالی است که سید مهدی ذکایی، رئیس جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کیش گفت که قیمت مصوب فروش بلیت هواپیما برای مسیر یک طرفه تنها ۲۲۳ هزار تومان است.

آژانس‌داران تهران و سایر شهرها می‌گویند آن‌ها چاره‌ای ندارند جز این‌که در ایام تعطیلات نرخ هتل و پرواز و خدمات را افزایش دهند تا بتوانند سرپا بمانند. در عین‌حال گزارش‌ها حاکی از آن است که در عمل هیچ نظارتی بر نرخ مسکن، غذا و حمل‌ونقل در این جزیره‌ی تفریحی ایران وجود ندارد و هرکس بابت خدمات هر نرخی که بخواهد تعیین می‌کند.

ابراهیم باورصاد، کارشناس امور گردشگری به خبرگزاری مهر گفت که این نبود نظارت بر نرخ و کنترل کیفیت خدمات، عملا مسافران را "نقره‌داغ" و از سفر به این جزیره پشیمان می‌کند.

بنا به این گزارش اجاره‌ بهای هر آپارتمان مستقل در کیش نیز در ایام نوروز از ۵۰۰ هزار تومان شروع و تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

گردشگران خارجی برای ورود به جزیره کیش نیازی به اخذ ویزا ندارند. با این‌حال این ترفند نیز در جلب گسترده‌ی گردشگر خارجی موفق نبوده است.

بب

ذللل

للل

اتتا

ادا

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط