دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل و اشتباهات چیدمان

دکوراسیون منزل از سرگرمیها و شاید علایق خانمهاست. چند نکته در مورد دکوراسیون و مواردی که باید در نظر گرفته شود.

decoration

5 اشتباهی که هنگام چیدن خانه خود انجام میدهید

1-استفاده از یک اتاق برای چندین کار

ممکن است اولین کاری که هنگام چیدن خانه خود انجام میدهید این باشد که بجای تقسیم کردن اتاق و اختصاص دادن هر قسمت کوچک برای یک کار، از کل فضای اتاق برای چندین کار استفاده میکنید ولی اختصاص دادن بخش های کوچک در یک اتاق برای منظور های مختلف به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از فضای موجود ببرید.و این به این معناست که دیگر لازم نیست غذایتان را روی تخت خواب خود بخورید.هتر هیلارد ،طراح داخلی، می گوید : "برای امور مختلف خود مانند سرگرمی، خواب و کار خود قسمت های مختلف اختصاص دهید". بعلاوه می توانید از وسایل خانه ای استفاده کنید که چند منظوره اند مانند یک میز تحریر که می توان از آن برای میز نهار خوری هم استفاده کرد.

2- آویختن پرده ها با فاصله ی زیاد از سقف

درست نصب کردن پرده می تواند یک اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهد.به گفته ی جیمز ویلر ،طراح مطرح داخلی : "هنگام آویختن پرده ، میل پرده را هرچقدر که می توانید بالا تر روی دیوار نصب کنید.هر چقدر به آسمان نزدیک تر ،بهتر".این کار باعث میشود چشم ها به سمت بالا حرکت کند و پنجره ها بزرگ تر به نظر آید.بهتر است پرده را به قدری بلند انتخاب کنید که تا نزدیکی زمین بیاید.

3- استفاده از وسایلِ خیلی بزرگ یا خیلی کوچک در خانه

فِنیمور ،طراح داخلی وطرح دیگر، می گوید:" بزرگ ترین اشتباهی که در چیدمان آپارتمان ها یا فضاهای کوچک دیده ام این است که صاحب خانه از اندازه نادرست برای وسایل خانه شان استفاده می کند." استفاده از اسباب خیلی بزرک یا خیلی کوچک میتواند اتاق را از نظر بصری ،ویران کند و آن را کوچک تر از چیزی که هست نشان دهد.به بیان دیگر از شلوغ کردن فضای اتاق با وسایل زیاد جداً  دوری کنید.

4- ترسیدن از نقش ها و طرح های مختلف

شما می توانید در یک اتاق کوچک هم برای استفاده از نقش و نگار شجاع باشید.بکار بردن نقش و نگارها و رنگ های مختلف می تواند اتاق را بزرگ کند.با یک کاغذ دیواری طرح دار و معنی دار که جلب نظر کند و فضا را عمیق کند ،خانه ی  شما حتما بزرگ تر از اندازه ی واقعی خود احساس خواهد شد.

5- این روزها زندگی کردن در فضاهای کوچک خیلی محبوب شده و در این راستا تنوع گسترده ای در انواع وسایل خانه موجود است که چند منظوره هستند.برای مثال کمد هایی که تخت خواب می شوند،تخت خواب های تاشو که فضای بیشتری درون خود دارند،کاناپه هایی که تخت خواب می شوند .این وسایل براحتی قابل حمل هستند و نه تنها جای کمتری اشغال می کنند ،بلکه بعضی از آنها داخل خود فضای اضافی دارند.

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط