5 توصیه برای مراقبتِ بهتر از پا

5 توصیه برای مراقبتِ بهتر از پا

پاهایتان را که يكي از مهمترين اعضاي بدن است و كمتر به آن توجه مي‌شود را دریابید

برای اینکه کمک تان کنیم تا با پاهایتان مهربان تر باشید این 5 توصیه برای مراقبتِ بهتر از پا را جدی بگیرید.

5 توصیه برای مراقبتِ بهتر از پا

یک سوال : آیا شما پایتان را می شوئید ؟ آیا درحال دوش گرفتن به آنها سنگ پا می زنید ؟ یا آنها را با صابون می شوئید ؟ بیشتر مردم رسیدگی و توجه به این قسمت از بدن ، که آنها را از بیشترِ مشکلاتِ مربوط به سلامتی شان می رهاند، فراموش می کنند.

در ادامه کارهای بیشتری که می توانید برای مراقبت بهتر از پاهایتان انجام دهید را به شما می گوئیم.

1-کفش هایتان

از دو جفت کفش استفاده کنید.برای اینکه عرقِ داخلِ کفش ها خشک شود ، به بیشتر از 1 روز زمان نیاز است.تجمع رطوبت داخل کفش شما،به منزله ی یک هتل 5 ستاره برای باکتری هایی می باشد که مسبب بوی بد و قارچ های پوستی که با خارش همراه است،می باشد.وقتی با قارچِ پا مواجه می شوید، می توانید از پودر تالک استفاده کنید.و اگر اوضاع خیلی وخیم بود از یک ضد عرق با کالیبر بالا (می توانید آنرا بدون نسخه تهیه کنید) استفاده کنید.

 

feet

2-جوراب هایتان

خانم ها و آقایان! جوراب بپوشید و حتماً آنها را بشوئید.بعد از هر بار استفاده،قبل از اینکه آنها را بشوئید،بپا نکنید.

3-ناخن های پایتان

آنها را تمیز و مرتب کنید.کوتاه شان کنید ولی مراقب باشید گوشه هایشان را زیاد نگیرید تا عفونت کند.اگر بیش از حد آنها را کوتاه کنید ممکن است ناخن ها در گوشت فرو برود.

4-خشکیِ پا

هرچه سن شما بالاتر می رود،میزان چربیِ پوست و عرق کردنتان کمتر می شود.هر شب یک لایه ی نازک از وازلین کفِ پاهایتان بزنید.نه آنقدر بزنید که به ملافه هایتان پس دهد، نه جوراب بپوشید و نه بین انگشتان پایتان بمالید چون این ناحیه باید خشک بماند.خاصیت مرطوب کنندگیِ وازلین خیلی بهتر از لوسیون هاست.

 

feet

5-پینه ی پا

پینه ی پا معمولاً بر اثر تماسِ مداومِ پا با سطح زمین بوجود می آید.برای جلوگیری از پینه بستن پاهایتان،می توانید از روفرشی استفاده کنید و یا داخل کفشتان کفی بگذارید.در هر صورت این پینه ها چیزی بیشتر از پوست های مرده ی پاهایتان نیستند.

 

 

مترجم : پریسا آدرم

منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

 

 

منبع : esquire

دیدگاه

    خانم آدرم مقاله های شما مثل همیشه خواندی و مفید بوده

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط