10 گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می کنند

10 گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می کنند

گیاهان آپارتمانی نجات بخش خودتان را بشناسید

اکثر گیاهان آپارتمانی در پاک کردن هوای اطراف خود تاثیرگذارند.حداقل یکی ازین 10 گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می کنند را به خانه و محل کارتان ببرید

عنکبوتی

1. گیاه عنکبوتی (اسپایدر)

گیاه عنکبوتی با ظاهر معمولی اش راحت رشد کرده و نگهداری از آن نیز راحت است. این گیاه هر نوع کپک قارچی و دیگر مواد آلرژی را نیز می زداید و بنابراین برای افرادی که نشانه هایی از آلرژی معمولی دارند مفید است.

پیچک

2. پیچک انگلیسی

این گیاه به دلیل از بین بردن مواد آلرژی زای هوایی مانند قارچ های انگلی و مواد ریز مدفوع حیوانات برای کسانی که حیوان خانگی دارند ایده آل است. پیچک انگلیسی، یک گیاه همیشه سبز و بالا رونده، سازگار با محیط خود و راحت رشد می کند.

سرخس

3. سرخس بوستون

سرخس بوستون با زیبایی کلاسیکش هم زیبایی ظاهری و هم سلامت را به خانه شما اضافه می کند. مرطوب کننده طبیعی هوا، برای افرادی که از مشکلات خشکی پوست رنج می برند یک گیاه عالی است.

لیلی

4. peace lily

این گیاه هم در فضای با نور زیاد و هم نور کم رشد می کند، اگرچه  فضایی با نور کم برای گل های گیاه ایده آل است. به منظور اینکه حداکثر استفاده را از خاصیت پاک کنندگی این گیاه داشته باشید، مطمئن شوید برگ های آن عاری از گرد و خاک باشند و همیشه تمیز شوند.

همیشه بهار

5. گل همیشه بهار چینی

گل همیشه بهار چینی با برگ های همیشه سبز راحت رشد کرده و دانه های قرمز بسیار کوچکی نیز می دهد. بهترین خصوصیت این گیاه این است که به مرور زمان مقدار بیشتری مواد سمی جذب می کند و این روند ادامه دارد. گل همیشه بهار عمر طولانی دارد و هر دو تا سه سال یکبار باید در گلدان بزرگ تری گذاشته شود.

فوتوس

6. فوتوس (Pothos) طلایی

این گیاه با برگ هایی که خیلی سریع رشد می کند یکی دیگر از تصفیه کننده های هواست. فوتوس طلایی خواه در یک سبد آویزان به شکل آبشاری قرار داده شود، یا در گاراژ شما به شکل مارپیچی رشد کند. با برگ هایی که کمی رگه های شبرنگ دارد از زیبایی خاصی برخوردار است. به این گیاه پیچک شیطان نیز می گویند؛ چون وقتی در تاریکی هم نگه داشته شود توانایی حفظ رنگ سبز برگ هایش را دارد.

نخل بامبو

7. نخل بامبو

نخل بامبو یک گیاه محکم و جذاب آپارتمانی که مراقب از آن اسان است. نخل بامبو در محیطی با نور کم تا متوسط رشد خوبی دارد و حتی غنچه های خیلی ریزی می دهد که شکفته می شوند.

لاستیکی

8. گیاه لاستیکی (Rubber)

این درخت همیشه سبز با اصل و ریشه هندی برگ های پهن به رنگ سبز تیره و صیقلی دارد. هرچند برخی از گونه های آن کمی رنگ ارغوانی هم دارند. گیاه (Rubber) راحت رشد می کند  و اگر اجازه و فضای بزرگ شدن داشته باشد می تواند تا اندازه یک درخت بلند رشد کند.

نکته ای است که لازم است خاطر نشان کنیم: این گیاه وقتی هرس شده یا شاخه اش شکسته می شود شیره ای تولید می کند، بنابراین لازم است مراقب بچه ها یا حیوانات خانگی باشید.

آلوورا

9. آلوورا

آلوورا از خانواده سوسن، هم خاصیت دارویی دارد و تصفیه کننده هوا نیز هست؛ آلوورا را در بسیاری از خانه ها می توان دید. ژل درون آن در درمان سوختگی های خفیف، خراش ها، مشکلات پوستی و حتی نیش حشرات تاثیر شگفت انگیزی دارد.

شیپوری

10. گل شیپوری پیچی آمریکایی (Philodendron)

 philodendron گیاهی با برگ های قلبی با رشد عادی گیاهی آپارتمانی است که اغلب آویزان از یک سبد یا در گوشه خانه دیده می شود. با داشتن یک philodendron در خانه از هوای تازه بهره مند خواهید شد، چرا که خاصیت تصفیه کنندگی دارد. بااین حال گیاه را دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی قرار دهید. زیرا خود گیاه سمی است و نباید خورده شود. به راحتی خودش را با شرایط متنوع سازگار می کند و در برابر کم ابی و خشکسالی مقاوم است.

 

اگر پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید

منبع : ileev

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط