نکاتی برای ازدواج دائم

نکاتی برای ازدواج دائم

9 نکته برای اینکه تا ابد متاهل باقی بمانید

من و همسرم بزودی جشن سی و سومین سالگرد ازدواجمان را جشن می گیریم.می خواهید بدانید کلید ازدواج طولانی مدت ما چی بود ؟

 

ما وقتی خیلی جوان بودیم ازدواج کردیم و مسلماً در این همه سال مشکلات زیادی را پیش رو داشتیم و هنوز هم با همه ی اینها با وجود گذشت این سال ها ما هنوز هم با هم هستیم. ما آدم های معروفی نیستیم، پولدار نیستیم، تو مرکز توجه نیستیم و هیچ فرقی با بقیه ی آدم ها نداریم. ما زمان های خیلی خوبی را با هم سپری کردیم ولی خیلی اوقات بدی هم با هم داشتیم، اوقاتی که می توانست خیلی از زوج ها را از هم دور کند. اما می خواهید بدانید کلید رابطه ی طولانی مدت ما چی بود ؟

جواب خیلی سادست. ما با هم خوشحالیم، با هم بودنمان را دوست داریم و هنوز هم واقعاً عاشق هم هستیم.و این دلیل آن است که ما توانستیم همه آن مشکلات را از سر بگذرانیم درحالیکه سایرین پشت آن ماندند. ما کلید های دیگری هم داریم و اینجا 9 تا از آنها را می گوئیم:

 

1 - وقتی دارید به ازدواج کردن فکر می کنید کسی را انتخاب کنید که واقعاً عاشقش هستید. این موضوع را زمانهایی که باعث عصبانیت همدیگر می شوید بشدت نیازش را حس می کنید.  

2 – کسی را انتخاب کنید که حس شوخ طبعی را حتی کمی در خود داشته باشد، بکارتان خواهد آمد. اگر این حس شوخ طبعی شما شبیه همدیگر باشد، لحظه های سرگرم کننده ای را با هم خواهید داشت.

3-  فکر نکنید که می توانید همسرتان را تغییر دهید. این شخصی که شما در روز عروسی خود می بینید، همان شخصی است که قرار است تا 30، 40 و یا حتی 50 سال بعد هم آن را ببینید. شاید عادت هایش، بدنش، شغلش، دوستانش، علایق و سرگرمی ها و اهدافش تغییر کند، ولی درون و ذات او تغییر نخواهد کرد. اگر این شخص را نمی پسندید و تحسینش نمی کنید، ازدواج نکنید.

4- با همدیگر مهربان تر و دلسوز تر و خوش قلب تر از هر کس دیگری رفتار کنید.

5- اگر بچه دارید، اجازه ندهید تمام زندگی تان آنها شوند و همه تمرکزتان را روی آنها نگذارید. بچه ها مهم و حائز اهمیت هستند و به توجه و مراقبت شما خیلی احتیاج دارند ولی شاید تنها برای 20 سال یا بیشتر با شما بمانند. همسر شما برای یک عمر با شما خواهد ماند.

6- ارتباط و معاشرت شما خیلی مهم است. ولی لازم نیست همیشه این ارتباط کلامی و زبانی باشد. همچنین لازم نیست سر هر مسئله ی کوچکی که سر راهتان می آید صحبت کنید. گاهی سکوت بهترین گزینه است.

 7-  علائق، فعالیت ها، دوستان و شغل خودتان را داشته باشید. همسر خود را آزاد بگذارید و خود نیز آزاد باشید.

8- هر یک از همسران باید کار کند و در خانه خرج کند. این یکی از بهترین راه هاست که از هم حمایت کنید. بعلاوه اگر هر دو کار کنید و درآمد داشته باشید، قدرت و مسئولیت در رابطه شما برابر خواهد بود.

9- طلاق نگیرید. به همین سادگی.

 

 

"با نظرات خود درباره مقاله نکاتی برای ازدواج دائم ما را در جهت بهتر شدن یاری کنید"

منبع : huffingtonpost

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط