همه آنچه قبل از سفارش کیک عروسی باید بدانید

همه آنچه قبل از سفارش کیک عروسی باید بدانید

اول این مطلب را بخورید بعد کیک بخرید

اول این مطلب را بخورید بعد کیک بخرید

همه آنچه قبل از سفارش کیک عروسی باید بدانید

کیک، تنها شیرینی مراسم عروسی نیست؛ به غیر از طعمش، شکل و زیبایی اش هم مهم است. به خصوص که کیک یکی از اجزایی است که درفیلم و عکسها ی عروسی برای همیشه ثبت می شود.

قد وقامت کیک گاهی ازقدعروس و داماد بالا هم می زند. گاهی شکل و شمایلش عجیب و غریب می شود و گاهی رنگ و لعابش. خیلی وقت ها هم قیمتش  اوووه  باعث  شگفتی می شود. ممکن یک کیک 15 کیلویی تا یک و نیم میلیون تومان هزینه پخت و گل ارایی اش بشود.

هر مدل کیکی را انتخاب نکنید

فرم ها و مدل های زیادی از کیک های عروسی وجود دارد که بسیاری شان حیرت آور است و به شدت جذاب. بیشتر آنها را هم می توان در عکس هایی که در اینترنت منتشر می شود، پیدا کرد. اگر چه شکوه و زیبایی آن ها برای جشن شما فوق العاده است اما موقع سفارش کیک به یاد داشته باشید که به اندازه توان قنادی ها امکان انتخاب مدل دارید.

برخی از این مدل ها نیاز به مهندسی و فونداسیون خاص دارند که ساخت آن گاه یک هفته تا 10 روز زمان می برد. این زمان را نه قنادی ها با قیمت های معمولشان برای کیک می گذارند و نه اگر قرار باشد چنین مدلی را تهیه کنند، از نظر قیمت برای مشتری به صرفه خواهد بود. قنادی ها تنها مدل های پیشنهادی خود را سفارش می گیرند؛ و اگر مدلی خاص مورد نظر مشتری باشد و پایه های کیک در بازار موجود باشد، آن را می پذیرند. وگرنه می گویند "متاسفم"

هر نفر 100 گرم

پیشنهاد همه قنادی ها برای میزان کیک معادل هر نفر 100 گرم است. البته این در شرایطی است که کیک بخشی از دسر شما نباشد و میز شام دسرهای دیگری نیز داشته باشد. اما اگر میز غذای محدودتری دارید، می توانید تا 200 گرم برای هر نفر نیز سفارش دهید. و قیمت کیک تقریبا از 9 هزار تومان شروع و  در برخی موارد به 100 هزار تومان هم می رسد.

طعم های میوه ای مخصوص تابستان

طعم کیک ها از نظر فصلی معمولاً تفاوت چندانی ندارند؛ اما در تابستان به دلیل تنوع میوه ها، بیشتر از آن استفاده می شود و در زمستان گردو و پسته کاربرد بیشتری دارد.

هزینه گل پای مشتری است

برای تزیین کیک بسته به مدل آن از روبان یا گل استفاده می شود. هنگام سفارش مطمئن شوید که چه هزینه هایی بر عهده شما است. در همه قنادی ها هزینه گل با مشتری است. بسته به انتخابتان گل توسط آنها یا شما خریداری می شود. هزینه گل با مشتری است که بسته به نوع گل به ازای هر شاخه محاسبه می شود. در مورد تزیین و گل آرایی همان ابتدا مشخص کنید که آیا هزینه مجزایی دارد یا خیر. برخی قنادی ها پول جداگانه ای برای تزیین و گل آرایی دریافت نمی کنند؛ اما برخی به دلیل این که این بخش از کار را گل فروشی برای آنها انجام می دهد، فاکتور جداگانه ای که توسط گل فروشی صادر شده را به شما تحویل می دهند.

ماندگاری یا طعم

برخی کیک ها علاوه بر زیبایی و طعم خوشایندی که دارند، ماندگار هم هستند. طوری طراحی شده اند که زیر نور پرژکتور و فلاش و گرما زمانی طولانی دوام بیاورند. درتهیه این نوع کیک ها موادی استفاده می شود که شاید از طعم آن بکاهد، اما در عوض برای چند ساعتی ماندگار است اما تضمینی نیست که کیک شما کام مهمانان را چنان که انتظار دارید، شیرین کند. بهترین راه این است که سراغ قنادی هایی بروید که تجربه تست کیک هایشان را داشته اید.

حمل و نقل را فراموش نکنید

هنگام سفارش کیک حواستان به حمل و نقل آن نیز باشد. برخی قنادی ها ماشین های یخچال دار ندارند و مسافت شما هر چقدر کوتاه یا طولانی که باشد، انتقال برعهده شما است. این مساله برای تابستان، با توجه به گرمای هوا اهمیت بیشتری دارد. اما اگر قرار بر حمل توسط قنادی باشد، هزینه این بخش جداگانه و براساس مسافت متغیر خواهد بود.

 

نکاتی که برای سفارش کیک عروسی باید رعایت کنید:

کیک خود را حتما به قنادی سفارش دهید که پیش از این دست پخت قناد را امتحان کرده اید.

از سفارش مدل های عجیب و غریب پرهیز کنید. قنادی ها فقط مدل هایی را که پایه های آن را دارند، تهیه می کنند.

قیمت کیک تقریبا از کیلویی 9 هزار تومان شروع و  در برخی موارد به 100 هزار تومان هم می رسد.

وزن کیک های عروسی براساس تعداد مهمانان و به ازای هر نفر 100 گرم تهیه می شود.

 کیک هایی که در تابستان و بهار سفارش داده می شود، بیشتر از میوه های تازه استفاده می شود و در زمستان گردو و پسته کاربرد بیشتری دارد

تزیین کیک با گل، هزینه های مجزایی دارد. زمان سفارش مشخص کنید که آیا هزینه گل آرایی جداگانه حساب می شود یا خیر. اما هزینه گل قطعاً با شما ست.

کیک هایی که برای ساعات طولانی تدارک دیده می شوند، معمولاً از مواد نگه دارنده ای تهیه شده که شاید طعم خوشایندی نداشته باشند.

هزینه حمل براساس مسافت قنادی تا محل جشن محاسبه می شود؛ البته بعضی قنادی ها مسوولیت حمل و نقل کیک به محل مراسم شما را برعهده نمی گیرند و خودتان باید این کار را انجام بدهید. موقع سفارش به فاصله قنادی تا سالن عروسی توجه کنید.

 

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط