سالگرد مهمترین روز در زندگی مشترکتان را خاطره انگیز کنید

سالگرد مهمترین روز در زندگی مشترکتان را خاطره انگیز کنید

سالگرد ازدواج

زندگی مشترك، شیرینی ها و تلخی های خاص خودش را دارد. عشق و درك متقابل، زندگی را برای زوجین زیبا می كند و باعث می شود كه آنها از بودن در كنار هم لذت ببرند و چه خوب است كه در این میان هر یك از آنها سعی كنند لحظات خاطره انگیزی را برای طرف مقابل بیافرینند. 

اولین سالگرد ازدواج، برای هر زوج خوشبختی، واقعه ای فراموش نشدنی است.

هدیه های چنین روزی هم باید متناسب با همان روز ویژه باشند:

یک عکس همراه با شعر یا نوشته زیبا

شما می توانید یک عکس رمانتیک که در این مدت گرفته اید را همراه با یک شعر زیبا یا نوشته ای دلنشین چاپ کنید و آن را به همسرتان تقدیم کنید.این عکس می تواند خاطره یک روز زیبا از این یک سال را برایتان زنده کند.حتی می تواند از عکس روز عروسی هم استفاده کنید.

.یک سفر یا آخر هفته شگفت انگیز

یک کسافرت شگقت انگیز و رمانتیک را برای همسرتان برنامه ریزی کنید.لازم نیست که هزینه زیادی کنید فقط کافی است جایی را انتخاب کنید که او از آنجا لذت می برد.

بلیط سینما ، کنسرت یا فوتبال

شما بهتر از هر کسی دیگر از سلیقه او برای انتخاب این موارد آشنایی دارید.در صورتی که بلیط سینما یا کنسرت را انتخاب کردید ، دو بلیط بخرید برای خودتان و همسرتان و اگر فوتبال را انتخاب کردید ، برای بهترین دوست او بلیط بخرید تا او را در استادیوم همراهی کند.

برای همسران هنرمند

اگر همسر شما جز افراد هنرمند است نسبت به هنر او هدیه دهید.اگر نقاشی است یک تابلو زیبا و اگر نویسنده است ، یک کتاب

یک وعده غذا برای این جشن مهم:

طرز تهیه سالاد استونا سالاد

سالاد استونا

مواد لازم:

کاهو 100گرم

کلم بروکلی 100 گرم

گل کلم 100 گرم

ابلیمو 2 قاشق

نعنا خشک 1 قاشق چایخوری

کرفس 3 تا4 ساقه

هویج 2 عدد

سرکه سیب و روغن زیتون از هر کدام 3 قاشق

روش تهیه استونا :

 

ابتدا سبزیجات را کاملا شسته در ظرفی کاهو چینی را پس از ورق کردن دور تا دور ظرف بچیند.کلم بروکلی، گل کلم، کرفس و هویج را درشت خرد کرده و در ظرف بریزید سپس سس را روی آن ریخته سرو کنید. برای درست کردن سس ، سرکه سیب، آبلیمو، روغن زیتون و نعنا را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید سپس روی سالاد بریزید.

 

 

بورک بادمجان

بورک بادمجان

بورک دراصل یه غذا مال کشور ترکیه است که تنوع زیادی داره

مواد خمیر : آرد 4 پیمانه /ماست 1 پیمانه/ بکینگ پودر 1ق س /تخم مرغ 1 عد/د کره 40 گرم+ روغن 2ق/نمک 1ق م

مواد میانی : بادمجان ساطوری کبابی 4عدد /گوشت چرخ کرده 150 گرم /پیاز 1عدد/ جعفری 1ق س / نمک وفلفل به میزان لازم /زرده تخم مرغ وسیاه دانه یا کنجد برای تزیین

آردو بکینگ پودر ونمک را توی یه ظرف مخلوط میکنیم وسطش را با دست گود میکنیم ماست وروغن وکره وتخم مرغ را اضافه کرده وخوب ورز میدهیم حدود 40 دقیقه استراحت میدیم 1 پیاز بزرگ را خرد کرده وتفت میدیم تا سبک شه وطلایی بشه بعد گوشت را اضافه کرده رنگش که تغییر کرد بادمجانهای کبابی را اضافه میکنیم ودر اخر جعفری ونمک وفلفل وکمی  دارچین بعد میذاریم سرد شه خمیر را تقریبا به 6 قسمت مساوی تقسیم میکنیم وهرکدام را جداگانه باز کرده ویه مستطیل بزرگ خیلی نازک درست میکنیم بعد موادمیانی را بصورت یک رشته بلند از یک طرف میریزیم بعدازیک طرف شروع به رول کردنش میکنیم بعد که 3تا از این رولها درست کرده را بهم میبافیم  روش را با زرده رومال میکنیم وسیاهدانه یا کنجد میپاشیم درفر 180درجه بمدت 30 دقیقه

 

تیرامیسو

تیرامیسو

 

● مـواد لازم (برای ۴ نفر)


بیسکویت مخصوص تیرامیسو/۲۰۰گرم

  تخم مرغ/۳عدد

 پنیر ماسکارپونه/۲۵۰گرم

 شکر/۴قاشق غذاخوری

 قهوه تلخ/۴فنجان

 پودرکاکائو/به میزان دلخواه

● طـرز تـهـیـه


زرده و سفیده را از هم جدا کنید و هر یک را در ظرف های جداگانه بریزید. شکر به زرده اضافه و با همزن برقی مخلوط کنید. البته ظرفی که این مخلوط در آن در حال آماده شدن است را در ظرفی که آب در آن در حال جوشیدن است، بگذارید و محتویات ظرف را ۱۰دقیقه با هم مخلوط کنید. از سوی دیگر، یک قاشق غذاخوری باقیمانده از شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه و با همزن آن را آنقدر هم بزنید تا کاملا حالت پفکی به خود بگیرد و با وارونه کردن ظرف بیرون نریزد. ماسکارپونه را به سفیده اضافه کنید و هم بزنید. سپس زرده را بیفزایید و مواد را با قاشق پلاستیکی بسیار نرم مخلوط کنید به طوری که پف سفیده از بین نرود. با این کار کرم تیرامیسو آماده شده است. بهتر است قبل از تهیه کرم این دسر، قهوه را دم کنید و بگذارید کمی خنک شود. حالا لیوان های کوتاه و دها ن گشادی را بردارید و کف آنها کمی کرم تیرامیسو بریزید، سپس برای چند لحظه بیسکویت ها را در قهوه قرار دهید و بردارید و روی کرم قرار دهید. روی بیسکویت ها را با کرم بپوشانید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا لیوان ها از نیمه شان پرتر شوند. در انتها روی مواد پودر کاکائو بپاشید و دسرها را ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا برای سرو آماده شوند.

 

دیدگاه

    این دسر هاتون خیلی عالین فقط عکس مراحل تهیه شم میزاشتین،

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط