برای خرید ماندگارترین یادگاری زندگی مشترک ،اینهارا بخوانید

برای خرید ماندگارترین یادگاری زندگی مشترک  ،اینهارا بخوانید

حلقه ازدواج

10 نکته طلایی درباره خرید حلقه ازدواج

حلقه ازدواج، یکی از مهمترین خریدهای مراسم عروسی است. اگرچه خرید آن آسان به نظر می‌رسد، اما زمانی که پای خرید آن به میان می‌آید، انتخاب دشوار می‌شود. در اینجا تلاش می‌کنیم با زبانی ساده شما را برای خرید طلایی‌ترین حلقه زندگی‌تان راهنمایی کنیم.

1) حلقه با انگشتر فرق دارد...

از همان ابتدا به دنبال انگشترهای بزرگ و پرنگین نباشید. آنها حلقه به شمار نمی‌آیند. حلقه باید ظریف باشد و حداکثر روی آن یک ردیف نگین و یا تنها یک نگین درشت کار شده باشد. شما حتی می‌توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه ازدواج‌تان انتخاب کنید .

2) حلقه‌تان را سفارش بدهید...

اگر نسبت به رنگ و شکل حلقه ازدواج‌تان حساس هستید و مدل‌های موجود در بازار را نمی‌پسندید، می‌توانید یک جواهرسازی معتبر پیدا کنید و از او بخواهید طرح حلقه مورد نظرتان را بسازد.

3) حلقه‌های جفت بخرید...
حلقه ی ازدواج بهتر است جفت باشد، زیرا نشان پیوند مشترک عروس و داماد است.
4) به نگین‌ها دقت کنید...
وقتی می‌خواهید یک حلقه بخرید به نگین‌های آن خوب دقت کنید. بهتر است هرنگین در یک قاب از جنس طلا، محکم شده باشد؛ در غیر این صورت احتمال افتادن و جدا شدن نگین‌ها بیشتر است. نگین‌هایی که با چسب به انگشتر چسبانده شده‌اند ممکن است با ضربه خوردن حلقه جدا شوند و مسلماً جایگزینی مجدد آنها ویا تعمیر این نگین‌ها گران تمام می‌شود.
5) یک سایز بزرگ‌تر بخرید...
دقت کنید که حلقه‌ ی تنگ نخرید؛ چون در سال‌های آینده ممکن است چاق شوید. اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می‌توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ آزار دهنده خواهد بود.

6) دو حلقه بخرید...

اگر به حلقه‌های پرزرق و برق و نگین‌ دار علاقه مند هستید، باید این را بدانید که اگراین حلقه را در تمام روز دست‌تان کنید ممکن است نگین‌های آن جدا شود. بنابراین می‌توانید یک حلقه طلایی ساده را برای استفاده روزمره بخرید و حلقه ی دیگری را برای استفاده در مهمانی ها و مراسمهای خاص.

7) نگین‌های درشت ارزشمند‌ترند...

این را بدانید که نگین‌های درشتتر باارزش‌تر از نگین‌های ریزترند. بنابراین اگربه دنبال خرید یک حلقه ارزشمند هستید، حلقه‌ای بخرید که تعداد نگین‌های کمتراما درشت‌تر داشته باشد. یک تک نگین درشت، جلوه ای خاص به حلقه می بخشد.

8) حلقه های تخت و گرد بخرید...
برخی حلقه‌ها، زایده‌های تیزی در طراحی‌شان دارند که نگین‌ها روی این زائده‌های تیز وصل می‌شوند. این تیز‌ی‌ها هنگام کار روزمره ممکن است به این سو و آن سو گیر کنند و نگینها از حلقه جدا شوند. بنابراین، توصیه ما این است که حلقه‌های تخت و گرد را در الویت قرار دهید.

9) به نحوه محاسبه انواع حلقه دقت کنید...

باید بدانید که با توجه به تفاوت‌های عمده طلا و جواهر، محاسبه نرخ خرید و فروش آنها نیز متفاوت است. بر این اساس، روش کلی این محاسبه به این ترتیب است:

فروش طلا= قیمت روز هر گرم طلا+اجرت ساخت+سود فروشنده(7 یا 8 درصد)

فروش حلقه با جواهر= قیمت روز هر گرم طلا+اجرت (شامل ارزش سنگهای به کار رفته، اجرت ساخت طلا، اجرت نصب جواهرات، اجرت پولیش و آبکاری)+سود فروشنده(15 الی 20 درصد)

10) فاکتور را فراموش نکنید...

هنگام خرید حلقه حتما از فروشنده فاکتور فروش بخواهید و دقت کنید که اطلاعات و شرایط فروش،‌کاملا در فاکتور قید شود؛ برای نمونه اگر اجرت آن 10 درصد اعلام شده، در فاکتور نیز قید شود.
 


 

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط