بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر

جشنواه بین المللی موسیقی فجر از مهم‌ترین جشنواره‌های موسیقی در ایران است که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر برگزار می شودو بهتربن‌های خود را در هفت بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک، موسیقی کرال (آواز جمعی)، آهنگسازی موسیقی کلاسیک، آهنگسازی موسیقی ایرانی، آهنگسازی با موضوع بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی و همچنین در بخش پایان‌نامه شناخت.

 آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بهتربن‌های خود را در هفت بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک، موسیقی کرال (آواز جمعی)، آهنگسازی موسیقی کلاسیک، آهنگسازی موسیقی ایرانی، آهنگسازی با موضوع بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی و همچنین در بخش پایان‌نامه معرفی می نماید.

زمان:24بهمن ماه الی 1 اسفند ماه

مکان: تالار وحدت ،تالار رودکی ،مرکز همایشهای برج میلاد، تالار اصلی تئاتر شهر، خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای ارسباران(هنر)، ایوان شمس، سالن پژوهشکده فرهنگ ،هنر و معماری

جوایز:

برگزیدگان جشنواره بیست و نهم

 

هیأت داوران بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر جوایز این دوره را در 4شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی، پایان‌نامه و بخش ویژه اهدا کرد. رتبه نخست موسیقی کلاسیک ایرانی در بخش گروه‌نوازی را گروه سرشک به سرپرستی یحیی علوی از مشهد کسب کرد. رتبه دوم را گروه شمسا به سرپرستی نیما بطحایی از تهران و رتبه سوم را گروه ربیع به سرپرستی محمدجواد صانعی از کاشان به‌خود اختصاص دادند.

در بخش گروه کلاسیک غیرایرانی هیچ گروهی رتبه سوم و اول را کسب نکرد و تنها گروه ارکستر مجلسی رسا رتبه دوم را با سرپرستی مظفر نویدی و رهبری رامیار بهزادی از کرج از آن خود کرد. جوایز این بخش، علاوه بر لوح و تندیس، مبلغ 3میلیون تومان به رتبه سوم، 6میلیون تومان به رتبه دوم و 9میلیون تومان به رتبه اول بود. در شاخه آهنگسازی کلاسیک غیرایرانی هیأت داوران با اهدای سیمرغ، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی از 2هنرمند تجلیل کرد؛ هادی رحمانی برای قطعه سوئیت برای ارکستر و عرفان وکیلی برای قطعه گنبد افلاک هر دو از تهران. در شاخه پایان‌نامه‌های دانشجویی هیأت داوران تندیس، لوح و جایزه نقدی را به‌طور مشترک به 2هنرمند تقدیم کرد؛ نیلوفر کریمی برای قطعه رخ از کرج و علیرضا اکبرپور برای قطعه سمفونی اپز. در بخش آهنگسازی کلاسیک ایرانی تندیس، لوح و جایزه نقدی به 2هنرمند تعلق گرفت؛ کورش متین با قطعه طلوع و مجتبی حبیبی با قطعه همراز هر دو از تهران. جشنواره امسال بخشی ویژه به نام آهنگسازی موسیقی حماسی داشت که هیأت داوران در این بخش از کیوان عطایی برای قطعه تهمتن از مشهد تقدیر کرد. برگزیدگان بخش آواز جمعی هم به این شرح معرفی شدند؛ رتبه نخست گروه آوازی سناد به رهبری محسن بافنده از ساری، رتبه دوم گروه کر سمات به رهبری آزاده عظیمی از شیراز و رتبه سوم به‌طور مشترک به گروه کر آرارات و گروه کر انجمن موسیقی خراسان رضوی. 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط