گران ترین لباس عروس ها و شاهزاده های جهان

گران ترین لباس عروس ها و شاهزاده های جهان

شاهزاده ها چه لباس عروس هایی می پوشیدن

این مقاله مخصوص خانم هایی است که می خواهند در روز عروسیشان حس پرنسس بودن  یا ملکه ها را داشته باشند. این لباس ها ،به یاد ماندنی ترین لباس عروس ها در قرن 21 هستند. همیشه این جمله معروف را به خاطر داشته باشید که کسانی که از گذشته ی خود درس نمیگیرند محکوم به تکرار آن هستند . پس از این ایدها استفاده کنید.

شماره 10: پرنسس ویکتوریا از سوئد

 

 

در تاریخ : 19 ژون 2010

 طراح: طراح سوئدی پار انگشدن

این لباس عروس سفید با دنباله ی 5 متری به زیبایی به پشت کمر لباس عروس وصل شده که ترکیب بسیار زیبایی را با توری که به تاج پادشاهی (تاجی که مادر خود ملکه سیلویا نیز در روز عروسی خود در سال1976 به سر داشت )متصل شده را پدید اورده

شماره9: پرنسس ماری-شانتال از یونان

1

2

در تاریخ 1 جولای 1995

طراح: والنتینو

دوخت این لباس 25 خیاط از والنتینو را به کار گرفت تا طرح گلدوزی گیپور پایین لباس و شکوفه های روی آتین لباس را بدوزند. در دوخت این لباس از 12 نوع گیپور مختلف استفاده شده با طول 4.5 متر دنباله. شاید به نظر بییاید که یقه و استین های بلند عروس را در لباس مخفی کرده ولی دوخت این لباس به گونه ایست که به زیبایی نمایان گر تمام ظرافت های او است

شماره8: پرنسس ماکسیما

6

1

در تاریخ 2 فوریه سال2002

 طراح:والنتینو

پرنس ویلیام الکساندر که بعد از پدرش شاه خواهد شد در امریکای جنوبی پرنسسی را پیدا کرد تا با او ازدواج کند. پرنسس ماکسیما در روز بزرگ خود لباسی با یقه ی بلند متعادل و آستین 4\3 پوشید. جنس این لباس ابریشم میکادا که نوعی ابریشم سنگین برای گرم نگه داشتن عروس و ضد چروک برای جابه جایی هاست،بود. تور این لباس قلابدوزی شده و به 5 متر دنباله داشت.

شماره7: پرنسس استفانی از لوکسمبرگ

1

2

تاریخ: 19 اکتبر 2012

طراح : طراح لباس الی ساب

در دوخت این لباس از چند نوع پارچه و گیپور مثل گیپور شانتالیس، گیپور کالایس، ساتن ارگانزا،تور نازک وابرشم و کرپ استفاده شده است.

شماره6: پرنسس شارلن از موناکو

1

1

تاریخ: 2جولای 2012

طراح: جورجیو آرمانی

این قهرمان سابق شنا با ازدواج با شاهزاده آلبرت دوم خود را به عنوان عروس گریس کلی به دنیا معرفی کرد. این لباس زیبا که توسط آرمانی دوخته شده بود با حدود 6 متر دنباله و یقه ای که از روی شانه ها افتاده بود برای نشان دادن اندام ورزشی پرنسس طراحی شده بود و همچنین این لباس جوری طراحی شده بود که با وجود دنباله ی بلند برای حرکت مشکلی برایش پیش نیاید. این پرنسس برای عروسی خود تصمیم گرفت که از تاج سلطنتی استفاده نکند و در عوض گیره ی موی الماس بسیار زیبایی متعلق به قرن 19 به موهای جمع شده در پشت خود وصل کرد. این جواهر ارزشمند مند متعلق به مادربزرگ پرنس آلبرت بود.

شماره5: ملکه فابیولا از بلژیک

2

6

 تاریخ: 15دسامبر 1960

 طراح: بالنسیاگا

کریستوبل بالسیاگا برای این پرستار سابق 32 ساله که در روز عروسی خود تاج گزاری شد لباس طراحی کرد. این لباس نه تنها به دست بالسیگا طراحی شد بلکه به دست خودش هم مخفیانه در خانه اش نابود شد. دور کمز و یقه لباس از پوست سمور استفاده شده بود و پارچه ی آن ابریشم عاجی رنگ بود. این لباس به قدری زیبا طراحی شده که گویی آن را برای مانکن دوخته اند نه برای رهبر آینده بلژیک. و همین امر باعث شد که این لباس بعد از گذشت سال ها هنوز شکوه خود را حفظ کرده و جز 10 لباس عروس برتز است

شماره 4: کاترین میدل تون

 

 

 تاریخ:29 آپریل سال 2011

طراح: طراح لباس سارا بورتون از طراحان الکساندر مک کویین

کاترین که از مردم عادی حساب میشد با سفارش لباس خود از الکساندر مک کویین و ازدواجش با شاهزاده ویلیام دوک کمبریج همه را شگفت زده کرد. میدلتون با ادغام سبک سنتی لباس های سلطنتی با کمی مدرنیته لباس بسیار زیبایی را پوشید. بالا تنه این لباس تکه دوزی شده به طرح های سنتی  و سمبلیک بریتانیا بود.در این لباس از گیپور دست ساز انگلیسی ،گیپور وهیپپد فرنسوی در بالاتنه دامن و زیر دامن به کار رفته است  و جنس خود لباس از پارچه انگلیسی که طرح گل در آن کار شده و ساتن گازار است گفتنی است که دنباله این لباس 70/2 متر است. در نتیجه  برای این لباس عروس بی نقص چیزی در حدود 250000 یورو (چیزی معدل 1 میلیارد تومن) هزینه شد.

شماره 3:ثریا از ایران

6

9

تاریخ:12 فوریه 1951 طراح

طراح :ایو سنت لورنت طراح سابق کریستین دیور

به عنوان عروسی دوم این شاه در این لباس چیزی در حدود 40 متر ابریشم،20000 پر نوعی لک لک آفریقایی و 6000 تکه الماس کار شده بود. میتوان گفت ژاکتی که ثریا بر روی لباس خود به تن داشت شباهت قابل توجهی به لباسی که پرنسس مارگاریت ( خواهر ملکه الیزابت) داشت.

شماره2: جکی او

5

5

 تاریخ : 12 سپتامبر 1953 و 20 اکتبر 1963

طراح: طراح لباس آن لو و والنتینو

جکی مقام دوم این لیست را به خاطر سلطنتی بودنش به خود اختصاص نداد بلکه این جایگاه به خاطر علاقه زیاد خود در زندگی روزمره به مد است.

او دراولین ازدواجش که  با جان.اف کندی بود،لباس عروسی از جنس ابریشم تافته ی عاجی رنگ که طراحی آن با همکاری مشترک آن لو و والنتینو بود پوشید. تور لباس عروس او متعلق به مادر بزرگش که  در روز عروسی خود پوشید بود که به وسیله تاجی از جنس تور با تزیینات شکوفه پرتغال به موهایش وصل شده بود.

و شماره ی یک و برگزیده ما: گریس کلی

2

6

 تاریخ:18 اپریل 1956

طراح: طراح لباس هلن رز از کمپانی طراحی لباس MGM

این سوپر استار سابق سینما از طرف کمپانی MGM  لباس عروسی خود را هدیه گرفت که طراح لباس آن یعنی هلن رز به همراه چندین خیاط دیگر به مدت 6 هفته روی آن کار کردند. بالاتنه این لباس از گیپور بود که روی ابریشم توسط دو خیاط دوخته شده بود و هزاران دانه مروارید برای برجسته کردن طرح روی این لباس بر روی آن دوخته شده بود. و برای تکمیل این شاهکار گریس تصمیم گرفت بر خلاف سنت سلطنتی به جای تاج از کلاهی که الهام گرفته از مدل کلاه ژولیت شکسپیر که با شکوفه های پرتغال تزیین شده بود استفاده کند. توری او روی سر خود داشت با گیپور کار شده تزیین شده بود.به گفته آرشیو داران کمپانی MGM برای این لباس چیزی در حدود 18 میلیون تومن (144 میلیون تومن به پول امروزی) برای وسایل و پارچه مورد نیاز بدون دست مزد هلن رز و دیگر خیاطان خرج شد. برای این لباس 23 متر پارچه تافته سنگین، 23 متر ابریشم تافته،91 متر تور ابریشم ،274 متر گیپور تهیه شد که فقط در حدود یک چهارم آن استفاده گردید.

دیدگاه

    واسه عروسی ام، لباس عروس مدله لباس شارلن دوست دارم ،،،، دارد از اون مدلا ایا جایی ،،ایا پیدا می کنم ایا ،،،،ایا ایا ایا

    پاسخ

    عالی

    پاسخ

    عالی

    پاسخ

    فقط لباس ملکه ثریا خودمون خوشگلتر و گرونتره چون پر از جواهره.اون یکیا فقط گلدوزی و گیپوردوزی و کمی جواهر دارن،فقط کاش از پر پرنده های بیگناه استفاده نمیشد تو لباس ملکه ثریا

    پاسخ

    من متخصص طراحی ودوخت لباس هستم متراژپارچه هاکه دربالاذکرشده کاملا اشتباهه

    پاسخ

    من خودم گالری طراحی مد دارم توی لندن و تمامی این متراژ ها غلط اس من هم با نیلوفر جون موافقم

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط