انواع تئاترها در یک مکان

انواع تئاترها در یک مکان

جشنواره تئاتر ادنبرگ فرینج

جشنواره ادنبرگ فرینج:

این جشنواره بزرگترین جشنواره هنر جهان است که با 212 رخداد در طول 25 روز و 2695 نمایش از 47 کشور مختلف دنیا در279 مکان مختلف اجرا می شود. جشنواره فرینج سالانه در پایتخت اسکاتلند برگزار میشود.

کی؟کجا؟

هر ساله در پایتخت اسکاتلند در ماه آگوست

برنامه ها:

این جشنواره برای اجرای هنر به خصوص تئاتر و کمدی و همچنین موسیقی و رقص تشکیل شده است. در سال 2012 ،36% برنامه ها کمدی و 28% آنها تئاتر بوده است. نمایشات تئاتر آنها ژانر های مختلف از یونان باستان تا کار های شکسپیر و ساموئل باکت و البته نمایش های معاصر را در بر دارد.

این جشنواره به نوعی دست نخورده محسوب میشود و هر گروهی با هر سلیقه و هر موضوعی اجازه ی شرکت در این جشنواره را دارد و شاید این دلیلیست برای این که تعدادی از این نمایشات به جشنواره هایی که محافظه کارانه ترند دعوت نمیشود.

کارگردانان این نمایش ها اکثرا اعضای جشنواره فرینج هستند که خود در نمایشات خود بازی یا آنهارا سرپرستی میکنند.

تاریخچه:

این جشنواره از آنجایی شروع شد که 8 گروه تئاتر تصمیم گرفتند به طور ناگهانی و بدون دعوت به بازگشایی جشنواره بین المللی ادنبرگ در سال 1947 بروند. هدف از این ورود استفاده از جمعیت برای نشان دادن نمایش های خود به مردم بود. از این 8 گروه، 7 گروه در ادنبرگ و یک گروه 20 مایل آنطرف تر در کنار رودخانه ای به نمایش پرداختند. اما این جشنواره نام خود را در سال بعد (1948) از یک نمایشنامه نویس و روزنامه نگار به نام رابرت کمپت گرفت که در رابطه با جشنواره بین المللی ادنبرگ نام فرینج به معنای حاشیه را برگزیده و مقاله ای نوشته بود.

اوایل هیچ سودی حاصل این گروه ها نمیشد تا سال 1951 که گروهی از دانشجویان دانشگاه ادنبرگ مکان های کوچکی با غذای اندک برای شرکت گنندگان در نظر گرفتند و از سال 1955 به بعد محلی برای رزرو بلیط در نظر گرفته شد.

جوایز:

در سال 1973 اولین جایزه فرینج به نمایش The Scotsman به کارگردانی الن ویت تعلق گرفت.

و در سال 2013 Bridget Christie به کارگردانی جان کرن

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط