جشنی پر از ستاره

جشنی پر از ستاره

جشنواره فانوس

جشنواره فانوس

جشنواره ی فانوس ها یک جشنواره سالیانه است که توسط دفتر گردشگری وزارت حمل و نقل و ارتباطات تایوان برگزار میشود. در این جشن هزاران هزار فانوس به آسمان های منطقه پینگزی میروند. کانال دیسکاوری آمریکا این جشن را بهترین جشن جهان معرفی کرده و باعث شده که این جشنواره از مهمترین و زیباترین جشنواره های دنیا شناخته شود.

اخبار:

در منطقه یانیشوای آتش بازی معبد Wumiao نیز جزو رخداد های مهم محسوب میشود. این آتش بازی در قدیم برای دور نگه داشتن شیاطین و بیماری ها برگزار میشد و به هوا فرستادن فانوس برای رساندن پیغام امنیت بود. بر روی فانوس ها آرزو ها و اشکالی در رابطه با صاحب فانوس کشیده میشد.این دو جشن با هم در جنوب به نام جشنواره آتش بازی و در شمال به عنوان جشنواره فانوس شناخته شده هستند.

این جشنواره دارای دو نوع فانوس است:

فانوس اصلی:

فانوس اصلی اصولا چیزی مربوط به برج فلکی از طالع چینی است و چیزی در حدود 10متر ارتفاع دارد. از سال 1999 به بعد هر کدام از فانوس های اصلی تم و موسیقی مخصوص به خود را دارند و در رابطه با آن نمایش اجرا میشود.

 فانوس کوچک:

این نوع فانوس ها معمولا برای بچه ها یا نصب شده روی معبد ها هستند. طرح های آنها چیز هایی مثل تصاویر تاریخی،پرنده یا تصاویری مربوط به تم همان سال است

کی؟کجا؟

در ماه های فوریه و مارچ در تایوان (پانزدهمین روز از اولین ماه قمری)

تاریخچه:

این جشنواره از سال 1990 از طرف دفتر گردشگری یکپارچه منابع دولتی غیر نظامی و محلی برای جشن گرفتن جشن فانوس ها و البته اتمام سال چینی ها برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره احیای سنت ها و جشن های باستانی است. این جشن همچنین به نام جشن  Yuan Xiao نیز شناخته شده است.

جشن آتش بازی در منطقه یانشوای نیز صد ها سال پیش توسط مردم برای نشان دادن احترامشان به ژنرال گوآن یو بر گزار میشد. شروع این مراسم از ساعت 6 بعد از ظهر با روشن کردن صد ها مواد منفجره بر روی دیوار های 25 متری بود و تا ساعت 5 صبح طول میکشید.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط