خوردنی های مفید برای پوست شاداب

خوردنی های مفید برای پوست شاداب

پوستتان را فوتوشاپ کنید

پوست بدن ما بزرگترین عضو بدن ماست. پوست ما را در مقابل دمای بالا،نور خورشید و عفونت هایی که ممکن است به داخل بدن ما نفوذ کند حفظ میکند هچنین پوست ما نبع جذب ویتامین D است و برای مغز مانند سنسورهایی ست که نشان میدهد در دنیا چه چیز در حال رخ دادن است.

پوست ما روزانه مقدار خیلی زیادی سموم و مواد مضر را دفع میکند و در مورد سن وسال با یک نگاه به صورت، کل داستان زندگیتان را بر ملا میسازد.

عملکرد پوست مانند مانند آینه ای است که تمام اتفاقاتی که درون بدن می افتد را بازتاب میدهد. برای همین اگر کسی از من بپرسد که چه چیزهایی برای پوست مفید است اول سعی میکنم که توضیح دهم که هر چیز چه تاثیراتی بر روی بدن می گزارد.

اگر برای سلامت پوستتان نگران هستید به این مواد غذایی توجه کنید:

آنتی اکسیدان ها: میوه هایی مانند زغال اخته،تمشک، گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها باعث جلوگیری از تاثیر رادیکال ها بر روی بدن میشود.

اسید های چرب امگا 3: اسید های چرب ضد التهاب هستند و از غشاء سلولی محافظت میکند. غشاء سلولی تمام مواد غذایی مفید را جذب و مواد مضر را دفع میکند. پس پوستتان را تمیز و درخشان نگه دارید. ماهی،آجیل ودانه کتان منابع غنی امگا 3 هستند. از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

ویتامین A : یک آنتی اکسیدان است و برای احیای پوست بسیار مهم و تاثیر گزار عمل میکند. روغن کبد ماهی کاد یک منبع کامل برای این ویتامین است و سبزیجات زرد ونارنجی رنگ حاوی بتا کروتن هستند که در داخل بدن تبدیل به ویتامین A میشوند.

زینک: زینک به خوبی نشان داده است که منبع عالی ای برای رفع آکنه ی صورت است. بهترین منابع طبیعی زینک: گوشت ارگانیک، گوشت گاو، گوشت بره، گوشت صدف، حلزون اسکالوپ و دانه کدو تنبل هستند.

آب: آب باعث رساندن رطوبت به پوست میشود که همین امر موجب میشود که پوست مواد مغذی را جذب ومواد مضر را دفع کند.

خوردن میوه و سبزیجات بسیار مفید است و آنزیم های گوارشی مفیدی را برای ما محیا میکند. خوردن غذا های تخمیر شده مانند کلم رنده شده ی آب پز به همراه سرکه به هضم غذا و تقویت پوست کمک میکند.

اگر با توجه به اینکه پوست صورتتان سموم را دفع می کند اما باز هم دچار آکنه هستید، این برای شما اعلام خطر محسوب میشود. ما به شما پیشنهاد میکنیم که در رژیم غذایی خود از مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید و مخمر های غذا را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. تا حد امکان از میوه و سیبزیجات خام استفاده کنید و از خوردن شیرینی جات خودداری کنید.

مواد غذایی مشخصی ایجاد  تورم پوستی، قرمزی و جوش می کنند. نمونه هایی از این موادرا برای شما مثال میزنیم:

غذاهای قندی: رها کردن بدن برای تولید هر میزان از قند و انسولین باعث بروز آکنه ی پوستی میشود. این قندهای گوارشی به کلاژن های پوستی متصل میشوند و باعث پیرتر نشان دادن و روزاسه یا همان التهاب رگ های پوستی و در نتیجه قرمزی میشوند.

چربی و روغن: چیزهایی مانند چربی های ترانس، روغن ذرت، روغن نباتی و روغن کانولا باعث التهاب های پوستی و دیگر عوارض پوست میشوند. این التهاب ها باعث ایجاد آنزیم هایی که به کلاژن و الاستین های آسیب میزنند میشوند که این خود باعث ایجاد چروک های صورت و دیگر مشکلات است.

آلرژی های پوستی: بسیاری از کودکان با جوش و مشکلات شدید پوستی، به غذا آلرژی دارند. از مهم ترین آلرژی های غذایی آلرژی به گلوتن یا مواد لبنی است. این مواد را برای یک ماه از وعده های غذایی حذف کنید تا ببینید نتیجه ای به همراه دارد یا نه.

مواد حاوی کاندیدا: باکتری خطرناکی به نام کاندیدا وجود دارد که می تواند وارد دستگاه گوارشی شود. این باکتری باعث ایجاد جوش ودیگر مشکل های پوستی میشود. کاندیدا از مواد قندی تغذیه میکند و در محیط های قلیایی به سختی میتواند زندگی کند. بنابر این خوردن سبزیجات بهترین راه برای حفاظت پوست در مقابل این باکتری ها است.

دیدگاه

    ای بابا این جوری که هیچی نمیشه خورد... همه ی چیزای خوشمزه واسه پوست و همه جا بده

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط