اشتباه ها ی رایج درانتخاب کارت عروسی

 اشتباه ها ی رایج  درانتخاب کارت عروسی

کارت دعوت

9 اشتباه بزرگ درباره ی کارت های عروسی!

ما برای یافتن رایج ترین اشتباهات صورت گرفته در کارت های عروسی به سراغ کارت چاپ کن های  حرفه ای رفتیم و با گفتگو با آنها به نتایج جالبی رسیدیم که قصد داریم آنها را با شما در میان بگذاریم:

اشتباه شماره یک: اصرار در گنجاندن چندین طرح بر روی کارت عروسی

گنجاندن یک طرح خاص مثل طرحی از لوستر بزرگ سالن عروسی بر روی کارت ایده جالبی به نظر می رسد، اما زیاده روی در این کار توصیه نمی شود. بعضی از عروس خانم ها اصرار دارند به طور همزمان، طرحی از دانتل ( چیزی شبیه به گیپور) روی  لباس عروسیشان، نمایی از سالن برگزاری مراسمشان و طرحی از گل آرایی مجلس شان را همه باهم برروی کارت به تصویر بکشند؛ شما به جای این کار می توانید با مسئول چاپ خود مشورت کنید و در یک مورد به توافق برسید.

اشتباه شماره دو : اشتباه تایپی

از یکی از دوستان خود بخواهید نمونه چاپی کارت را به دقت بخواند و اشتباهات تایپی آن را برطرف کند؛ زیرا خودتان ممکن است متوجه برخی اشتباهات نشوید. یکی از کارت چاپ کن ها درباره عروس خانمی می گفت که اسم آقای داماد را به اشتباه هجی کرده بود و با اینکه خود عروس و داماد و خانواده شان نمونه آن را قبل از چاپ نهایی دیده بودند، متوجه اشتباه تایپی اش نشده بودند. بنابراین حتماً نمونه قبل از چاپ نهایی را به دقت از راست به چپ بررسی و اصلاح کنید و یا این کار را به یکی از دوستان خود بسپارید.

اشتباه شماره سه: ترکیب رنگهای ناهماهنگ

معمولاً عروس و دامادها ترجیح می دهند کارت عروسی شان در رنگ های شاد و درخشان باشد. اما باید این را در نظر گرفت که این رنگها لازم است با رنگهای خنثایی همچون عاجی، سفید، طلایی و یا زرد مایل به قهوه ای تعدیل شوند و زمینه کارت باید طوری باشد که نوشته روی آن واضح و خوانا باشد.

اشتباه شماره چهار: نوشتن اسامی میهمانان توسط خودتان

برخی ها می خواهند خودشان نام میهمانان را پشت پاکتها بنویسند اما این کار بسیار وقت گیراست. در حالیکه مراکز چاپ کارت عروسی در ازای هزینه ناچیزی و حتی رایگان این کارها را انجام می دهند. با این حال اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید توصیه می کنیم وسط کار استراحتی به خود بدهید تا امکان هر گونه خطایی از بین برود.

اشتباه شماره پنج: عدم تعیین زمان مشخص برای پاسخ به دعوت

در صورتی که مهلت زمانی خاصی برای پاسخ به دعوت مشخص نکرده باشید این احتمال می رود که میهمانان پاسخ به دعوت شما را فراموش کنند. پس بهتر است سه الی چهارهفته به مهمانان فرصت دهید تا تصمیم نهاییشان را بگیرند.

اشتباه شماره شش: سفارش کارت دعوت بیش از حد نیاز

لزوماً نباید برای تک تک افراد کارت دعوت بفرستید. بنابراین قبل ازسفارش، نگاهی به لیست مهمانانتان بیآندازید و ببینید برای چند خانواده باید کارت دعوت بفرستید. شما می توانید با این کار تعداد سفارش های خود را به نصف برسانید.

اشتباه شماره هفت: سفارش کارت دعوت کمتر از حد نیاز

حتماً تعدادی کارت اضافه سفارش دهید؛ زیرا ممکن است کسانی از قلم افتاده باشند و یا شاید بخواهید یک یا دوعدد از آنها را به عنوان یادگاری برای خود نگه دارید؛ زیرا مراجعه مجدد به مرکز چاپ و سفارش جدید به لحاظ هزینه مقرون به صرفه نخواهد بود.همچنین به خاطر داشته باشید که چند پاکت اضافی هم بگیرید تا در صورت اشتباه در پشت نویسی بتوانید آنها را تعویض کنید.

اشتباه شماره هشت: فراموش کردن تمبر کارت پاسخ به دعوت

انجام این کار بسیار ضروری و واضح است ولی گاهی فراموش می شود. توجه داشته باشید، برای کارت هایی که باید به شهر دیگری پست شوند حتماً به اندازه کافی تمبر بچسبانید. برای این کار بهتر است کارت را در نزدیکترین دفتر پستی وزن کنید و به همان نسبت، تمبربچسبانید. هیچ کس دوست ندارد برای برگشت پستی کارت، خود را به دردسر بیآندازد.

اشتباه شماره نه : بدخط نوشتن پشت کارت

شما باید همزمان با رزو یک مرکز چاپ برای کارت عروسی، یک خوشنویس هم رزرو کنید. البته اگر از آشنایان کسی را سراغ دارید که خط خوشی دارد؛ می توانید برای نوشتن اسامی میهمانان از او کمک بگیرید.

دیدگاه

    با سلام فکر نمی کنید این اصلا با فرهنگ ایرانی جور نیست زمان پاسخ؟؟؟؟

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط