تیغ بهتر است یا وکس؟

تیغ بهتر است یا وکس؟

اصلاح صورت

اصلاح صورت

وکس موهای صورت از آنجایی که تک تک موها را از ریشه میکند یک معجزه محسوب میشود اما یک جایگزین قدیمی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد که همین الان در حمام خانه شما پیدا میشود: تیغ

اصلاح با تیغ باعث میشود که موهای صورت شما از سطح روی پوست شما بریده شود و به همین علت احتیاج به اصلاح مداوم دارد. برای قسمت های کوچک صورت مثل بالای لب، چانه،پایین گوش اصلاح با تیغ روشی آسان،سریع و تمیز است که اثرات جانبی وکس مثل،رشد موهای زیر پوستی یا عکس العمل منفی به وکس داغ را ندارد.

ولی بر خلاف آنچه ما تا الان گفته ایم داستان ها و افسانه های زیادی پشت اصلاح با تیغ وجود دارد. برای خانم های عزیز احتمالا اتفاق افتاده که وقتی که در نوجوانی خود،مادرتان میخواست تا از اصلاح پاهایتان با تیغ جلوگیری کند، به شما گفته باشد که اصلاح با تیغ باعث کلفت تر شدن موهای بدنتان میشود. اما جالب است بدانید که این یک تصور غلط است. موها به طور طبیعی وقتی رشد میکنند ابتدایی نازک تر دارد تا از پوست راحت تر بیرون آید. اما وقتی شما با تیغ این مو را از وسط قطع میکنید کمی زخیم تر است و این تصور به وجود می آید که تیغ باعث کلفت تر شدن موها شده.

پس از این بابت که پس از مدتی موهای صورتتان مانند ریش های پدرتان خواهد شد؛ خیالتان راحت باشد. چرا که از نظر هورمونی ما این قابلیت را به کل نداریم. اما اگر پرز های صورتتان پس از مدتی خیلی کلفت شد حتما به یک دکتر مراجعه کنید. ممکن است دچار مشکل پوستی بوده باشید.

برای اصلاح با تیغ بهتر است بعد از حمام که پوست صورتتان گرم و مرطوب است این کار را انجام دهید. روی پوستتان یک تمیز کننده بزنید تا هم ضد عفونی شود هم کمی چرب شود. اصلاح با تیغ به طور شدیدی لایه بردار است پس برای جلوگیری از زخم صورت یا قرمزی از یک لایه محافظ مثل فوم اصلاح استفاده کنید.

با این تفاسیر تا الان باید با وکس صورت برای همیشه خداحافظی کرده باشید. اما چند لحظه دست نگه دارید. با توجه به تعداد دفعاتی که می خواهید صورتتان را با تیغ اصلاح کنید برای جلوگیری از به وجود آمدن یک سایه سیاه رنگ پشت لب یا هر نقطه دیگر از صورت، وکس صورت گزینه بهتری برای اصلاح صورت است.

با این که وکس صورت بدون عوارض جانبی نیست اما با کندن مو از ریشه باعث دیر تر در آمدن مو ها میشود وهمچنین هزینه و تعداد جلسات کمتری را احتیاج دارد. علاوه بر آن استمرار در اصلاح با تیغ باعث به وجود آمدن سایه سیاه- مانند زیر بغل بعضی از خانم ها- روی صورت به خصوص بالای لب میشود که البته پس از سال ها به این شکل در می آید. بنابر این اصلاح با تیغ بعضی مواقع به هیچ عنوان ایرادی ندارد.

دیدگاه

    اخیش خیالم راحت شد. دیگه عذاب وجدان ندارم از تیغ استفاده کنم

    پاسخ

    ها ها ها ها منم همیشه اینکارو میکردم اما یواشکی ....چون عذاب وجدان داشتم و فکر می کردم کار بسیار اشتباه و خنده داریه بین خانم ها

    پاسخ

    اخیش پس تا حالا کاره بدی نکردم

    پاسخ

    نه باتیغموها خیلی زود در میاد آدم کلافه میشه

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط