مخارج اضافی که شما پولی برای آن کنارنمیگذارید

مخارج اضافی که شما پولی برای آن کنارنمیگذارید

خرج های مخفی عروسی

برنامه ریزی برای روز عروسی کار آسانی به نظر میرسد ولی چیزی که این برنامه ریزی ها را به هم می ریزد خرج های  حساب نشده درعروسیست. از خرج گل و لباس و غذا تا خرج تالار و ماشین و خیلی چیز های دیگه. شما بعد از کلی پرس و جو یک قیمت تقریبی از هزینه های عروسی به دست می آورید ولی با شروع به آماده شدن برای عروسی متوجه می شوید که پولی که در نظر داشتید کمتر از آن چیزیست که نیاز دارید و دلیل آن چیزی نیست جز هزینه های کوچک یا بزرگی که در نظر نگرفتید. پس قبل از این که صدها هزار تومن پول کم بیاورید یه این مقاله توجه کنید:

هزینه ی پست: اگر بخواهید که کارت های دعوت همگی به صورت منظم و در یک زمان تعیین شده به دست مهمانانتان برسد راهی ندارید جز اینکه از پست استفاده کنید و این گزینه متاسفانه بسیار پر هزینه است مخصوصا اگر بخواهید برای هر مراسم به صورت جدا کارت دعوت بفرسید یا تعدادی مهمان داشته باشید که خارج از محل زندگی شما زندگی میکنند.

حق سرویس،مالیات و انعام: شما برای غذا و دیگر امکاناتی که در عروسی خود استفاده میکنید هزینه ای پرداخت میکنید اما در نظر داشته باشید که در هنگام عقد قرار داد از هزینه های اضافی مثل حق سرویس و مالیات ها هم اطلاع پیدا کنید تا دچار مشکل نشوید. علاوه بر این هزینه ها هزینه انعام به آرایشگر،گل فروش، خدمه و دیگر کسان را از یاد نبرید. تمام این ها هزینه ی قابل توجهی را تشکیل میدهند.

شاباش: شاید باور نکنید ولی این مورد خیلی خیلی پر هزینه است. بسته به نوع عروسی و درصد مجلل بودن آن این هزینه متفاوت است . شما باید به هر کسی که در روز عروسی شما برای شما کاری انجام میدهد یا به نوعی می درخشد شاباش بدید.

هزینه های کیک: به تازگی کترینگ هایی که مسئولیت برگزاری مراسم عروسی را به عهده میگیرند خرید کیک را نیز جزو برنامه های خود قرار میدهند. اگر قنادی به خصوصی را برای پختن کیک خود در نظر گرفتید ممکن است از شما هزینه ای برای کیک و پخش کردن آن بین مهمان ها بگیرند. قبل از خرید کیک از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

هزینه میز،صندلی و چیدمان: اگر تصمیم دارید که برای مراسم خود  تالار نگیرید یا بعد از تالار یک مهمانی خصوصی تر داشته باشید، هزینه های کرایه ظروف و میز و صندلی را در نظر بگیرید یا حتی ممکن است بخواهید ظروف یا میز صندلی داخل تالار را با توجه به تم عروسی خود تغییر دهید.

تغییرات لباس عروس: بیشتر عروس خانم ها که لباس عروس خود را به صورت آماده می خرند نیاز دارند تا لباسشان کمی تغییر دهند تا کاملا در تنشان جلوه کند. هزینه ی این تغییر خود یکی از هزینه های اساسیست. از قبل ،از این هزینه اطلاع پیدا کنید تا وقتی فاکتور را برایتان آوردند تعجب نکنید.

آرایش صورت و موی آزمایشی: اگر برای یک آرایشگاه خوب پول جمع میکنید هزینه هر نوع خدمات اضافه را هم در نظر داشته باشید. اکثر عروس خانم ها خواهان این هستند که قبل از روز عروسی آرایش صورت و موی خود را ببینند تا مطمئن شوند مدل مطلوب آنهاست. این خود دارای هزینه ایست. پیشنهاد من به شما این است که این جلسه آرایشگاه را روزی تنظیم کنید که مهمانی خاصی مثل حنابندان،عقدکنان یا چیزهای دیگر را برگزار میکنید تا از این آرایش به خوبی استفاده کرده باشید.

خرج تفریحات قبل از عروسی: خیلی کم پیش می آید که زوجی شب قبل از عروسی یا حتی هفته قبل از عروسی را داخل خانه بگذرانند. آنها معمولا به همراه همسر خود یا دوستان خود به گردش و تفریح میروند تا از استرس عروسی ذره ای کم کنند و معمولا عروس یا داماد هزینه مربوط به دوستان خود را پرداخت میکنند. بنابر این ، مبلغ قابل توجهی به این گونه خرج میشود که شاید شما هیچ برنامه ریزی برای آن نکرده باشید.

یادگاری ها: اگر شما میخواهید که به مهمانان شب عروسی خود یادگاری کوچکی دهید تا با خود ببرند توجه داشته باشید که هیچ خرج کوچکی را از یاد نبرید. از خرج بسته بندی و ارسال تا خرج های کوچک دیگر مثل روبان و برگه ای که با نام شما به آن متصل است.

هزینه ارسال: یکی از مزایای عروس مدرن بودن این است که شما میتوانید تمام خرید های خود را به صورت اینترنتی بکنید و وقت خود را به کار های مهم تری اختصاص دهید. اصولا برای هزینه ی ارسال خرید های شما ،مبلغی در نظر گرفته میشود. قبل از هر کاری از این قیمت مطلع شوید.

خرج های کوچک و بزرگ دیگری  برای یک مهمانی به این مهمی وجود دارد که ما در این مقاله ذکر نکردیم. امیدوارم که این مطالب مورد استفاده ی شما قرار گرفته باشد. 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط