راه حل های ساده برای یک خواب راحت

راه حل های ساده برای یک خواب راحت

گرما شما را هم موقع خواب اذیت میکنه؟؟

چگونه در شب های گرم بخوابیم:

تابستان فصل بسیار دل انگیز و خوبی است ولی وقتی صحبت از خواب در شب های گرم تابستان میشود،ناگهان تابستان تبدیل به بدترین فصل دنیا میشود. احتمالا دوست دارید که هنگام خواب احساس خنکی و راحتی کنید ولی جز این که در رخت خواب خود عرق کنید و تا صبح غلت بزنید کار دیگری نمیکنید. پس راه حل این مشکل به جز خرید انواع و اقسام کولر و وسایل خنک کننده و درنهایت یک قبض برق وحشتناک چیست؟ این مقاله را به عنوان راه حل در نظر بگیرید

تخت و بالشت خود را خنک کنید:
قبل از خواب ترتیبی دهید که محیط اطراف محل خوابتان خنک باشد. با این کار دیگر نیازی نیست که کل خانه را خنک کنید. شما میتوانید بالشت خود را 2 ساعت قبل از خواب درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید و درون فریزر بگذارید یا کیسه های آب سرد را داخل حوله بپیچید و داخل تختتان بگذارید. با خنک کردن محل خوابتان سریع ترمیتوانید بخوابید.

دوش بگیرید :

دوش آب سرد قبل از خواب به آرامش و خنک شدن بدن شما کمک میکند. با این کار تمام وجود شما خنک میشود که این خود به یک خواب عمیق و آرامش بخش کمک میکند.

آب بخورید:

کم آبی با خواب شما زیاد رابطه خوبی ندارد.اگر در طول روز آب به مقدار کافی به شما نرسد امکان این که در طول شب از تشنگی نتوانید بخوابید خیلی بیشتر است. ولی نکته ی قابل توجه اینجاست که نباید  قبل از خوابتان مقدار زیادی نوشیدنی بنوشید درغیر این صورت کل شب را باید در دست شویی منزلتان سپری کنید.

رخت خواب خود را عوض کنید:

به جای یک اتاق دم دار و تاریک که حتی جای نفس کشیدن راحت هم نیست، به یک اتاق خواب با کمی نور بروید، رخت خواب خود را عوض کنید. یعنی به جای یک تشک سفت و غیر قابل انعطاف و یک پتوی کلفت از پتوی نازک و سبکتر استفاده کنید که در طول شب بتوانید از روی خود بردارید تا راحت تر بخوابید و احساس خنکی بیشتری کنید.

لباس راحتی بپوشید:

مانند رخت خواب شما که باید سبک و خنک باشد لباسی که میپوشید هم باید همین خصوصیات را داشته باشد. مانند لباس ورزش کاران که پارچه ی آنها رطوبت را در خود نگه نمیدارد. با این روش راحت تر میخوابید. فقط از لباس های خیلی تنگ استفاده نکنید تا درهنگام خواب راحت باشید.

دیدگاه

    من دوش میگیرم بی خوابی میگیرم D:

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط