افزونه های لباس عروس

افزونه های لباس عروس

تور

تور لباس عروس

در زمان قدیم تور لباس عروس به نشانه پاکی و باکرگی  و بیشتر برای دور کردن عروس از چشم زخم و جادو بود و او را از نگاه داماد تا پایان عقد پنهان می کرد. گرچه تور عروس دیگر آن عملکرد را ندارد اما امروزه هم از آن استفاده می شود. تور عروس در عصر حاضر به معنی رمانتیک نشان دادن و زیباتر کردن لباس عروس است.

 تور عروس در فرهنگ ژاپن به نشانه آن است که می تواند حسادت و خودخواهی عروس را از دید داماد پنهان بکند و او را مهربان و پیرو از شوهرش نشان بدهد. لباس عروس چینی قرمز رنگ است و تور عروس چینی هم درست به رنگ لباس عروس است. تور عروس در فرهنگ چینی ها به معنی از بین بردن انرژی منفی و دور کردن جادو از عروس است و او را از نگاه داماد تا پایان عقد پنهان  می کند.

در اینجا تورهای مختلف را براساس بلندی آنها طبقه بندی کرده ایم و در اختیار شما قرار می دهیم:

تور کوتاه: تور کوتاه فقط بر روی صورت و تا کمی هم گردن عروس را می پوشاند. این مدل برای لباس های کوتاه و عروس خانم های ظریف اندام بسیار مناسب است.

تور رو شانه یی: تور رو شانه یی به دلیل اینکه بسیار جمع و جور است و به هیچ وجه دست و پاگیر نیست، برای لباس های دکلته و باز و رمانتیک استفاده می شود.

تور رو آرنجی: تور رو آرنجی درست مانند یک شال می تواند نیمتنه عروس را تا آرنج بپوشاند و برای لباس های دکلته و باز استفاده می شود. عروس خانم هایی که قد بلند نیستند این مدل برایشان بسیار مناسب است.

تور کلاسیک: تور کلاسیک گرچه بسیار شیک و زیبا است، اما در این روزها زیاد استفاده نمی شود. این مدل بسیار بلند است و تا پایین پای عروس می رسد.

تور سلطنتی: تور سلطنتی از مدل کلاسیک هم بلندتر است و تا سه متر هم می رسد. پس برای استفاده از این تور در جشن عروسی به طور حتم به کمک ساقدوش نیاز دارید. .

چگونگی انتخاب

تور عروس براساس سلیقه و قد و مدل لباس عروس انتخاب می شود. پس خوب است بدانید که جنس تور عروس اگر مخالف باجنس لباس عروس باشد خیلی بهتر است. یعنی اگر به عنوان نمونه لباس عروس از پارچه بافتدار باشد، تور عروس بایستی از مدل پارچه یی ساده فراهم بشود.

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط