تاثیر زیبایی و جذابیت خانم ها در مثبت اندیشی آقایون

تاثیر زیبایی و جذابیت خانم ها در مثبت اندیشی آقایون

هاله نور بر سر زنان جذاب

هاله نور بر سر زنان جذاب

یک اعتقاد عمومی و به نوعی غریزی وجود دارد که زنان جذاب و بسیار زیبا به خودی خود خوب هم هستند. کمی دقیق تر حرف بزنیم برای خیلی از مردان زیبایی  فیزیکی زنان، چراغ سبز اعتماد و احترام به شخصیت شان را نیز روشن می کند. گویی زنان جذاب یک هاله  مقدس بر سرشان است که مردان را وا می دارد بدون هیچ شناختی برای شخصیت آنها حساب مثبت باز کنند.

اجازه دهید به تحقیقی اشاره کنیم که سعی کرده است این واکنش تقریبا عمومی را با دقت بیشتری بررسی کند. تحقیق مورد نظر به دنبال  یافتن این جواب بود که چرا زنان جذاب از نظر مردان، اجتماعی تر و خوش اخلاق تر، راحت تر و مهربان تر به نظر می آیند. آنها می خواستند پی ببرند آیا  زمینه واقعی برای این نوع احساس نسبت به زنان بسیار جذاب وجود دارد؟

در این تحقیق و در مرحله اول از تعدادی زن  خواسته شده است که در حین فیلمبرداری از آنها، سئوالات یک سنجش در باره شخصیت خود را بنویسند. از آنها سئوالاتی پرسیده شد نظیر اینکه آیا افراد خجالتی یا متواضعی هستند؟ و آیا به سنت ها و ارزش های جامعه احترام می گذارند؟ آیا اهل تفریح و بی بندو باری هستند؟

در مرحله دوم، ویدئوی تهیه شده از این زنان را بدون آنکه اشاره ای به نتایج نظرسنجی زنان فوق شود به مردان شرکت کننده در این تحقیق نشان دادند. در این قسمت از مردان خواسته شد فقط با دیدن تصاویر زنان فوق، نسبت به شخصیت و خصلت های آنها نظر دهند.

محققین با نتایجی که از واکنش مردان به دست آوردند متوجه شدند که هر چه جذابیت و زیبایی ظاهری زنان ( در یک تعریف عمومی) بیشتر بوده است نظر مردان نسبت به خصوصیات شخصی آنها نیز مثبت تر بوده است.  زنان هر چه جذاب تر بودند مهربان تر و اجتماعی تر و خلاق تر به نظر می رسیدند.

نکته مهم تر از نظر محققین این بود که تشخیص مردان این سنجش، رابطه متضاد داشته است با نتایج  نظرسنجی که زنان از خود داشته اند. سنجش گردآوری شده از زنان نشان داد آنهایی که از نظر فیزیکی برای مردان جذاب تر بوده اند تصویر خوبی از خود نداشتند و خودشان را اجتماعی و مهربان و مسئول و … نمی دیدند.

مثل همیشه این تحقیق قرار نیست یک استاندارد علمی و قطعی و فراگیر باشد ولی برای مردان و حتی برای زناناین فرصت را فراهم می کند که محطاط تر و با دقت بیشتری با احساسات اولیه خود در حین ملاقات با فرد بسیار جذاب روبرو شوند

منبع:مرد روز

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط