چطوری از شر موخوره رها شیم

چطوری از شر موخوره رها شیم

موخوره

موخوره یکی از مشکلات شایع موهای بلند می باشد. موخوره باعث میشود نوک موهای شما نازک شده و حالت بسیار بدی به موها دهد. موخوره بیشتر در موهاى خشک و شکننده به وجود مى آید و لایه و سطح محافظ مو در انتهاى فیبرهاى مویى نوک مو از بین مى رود و سر مو چند شاخه میشود. موخوره در واقع نوعي شکستگي ساقه مو است که در اثر دستکاري زياد موها ايجاد مي‌شود. از علل مهم موخوره برس يا شانه کشيدن شديد و محکم موها است. وقتي موخوره ايجاد مي‌شود، امكان ترميم آن وجود ندارد و درمان جدی ای ندارد. تنها راه درمان موخوره آن است که موها را از بالاي قسمتي که دچار موخوره‌ شده است، کوتاه کنيم. اين کار باعث مي‌شود شکاف ايجاد‌شده در نوک مو به سمت ريشه مو حرکت نکند و وضعيت بدتر شود.

غعغ

در اینجا توصیه‌هایی آورده ایم که مانع ایجاد بیشتر موخوره شوید.

1.  به طور منظم موهای خود را کوتاه و مرتب کنید تا تکه‌های موخوره بریده شوند.

2.  هیچ‌گاه از تیغ برای شکل دادن و آرایش موهایتان استفاده نکنید.

3.  متوجه باشید که اگر انتهای موخوره دار موهای خود را از بین نبرید، این آسیب ادامه یافته و موخوره مسیر خود را از انتهای مو به سمت بالا ادامه می‌دهد و سبب شکستگی بیشتری در مو می‌شود که دیگر قابل ‌درمان نیست.

4.  از برس ها و شانه هایى از جنس مواد طبیعى ( مانند چوب ) استفاده کنید.

5.  مصرف محصولات حالت‌دهنده به مو را به حداقل برسانید، زیرا این محصولات سبب ایجاد مشکلات بیشتری می‌شوند.

6.   کمتر به موها شامپو بزنید تا از خشک تر شدن موها جلوگیری کنید.

7.  از رنگ کردن زیاد موها خودداری کنید. این کارها تنها شرایط موهای شما را بدتر می‌کنند.

8.  از روغن هاى گیاهى به موهایتان بمالید.

9.  از شامپو هاى طبیعى که اسیدى و قلیایى نیستند استفاده کنید. تنها از شامپوهای ملایم و گیاهی برای شستن موهایتان استفاده کنید

10.از یک ماسک مو برای مراقبت بیشتر از موها استفاده کنید.

11.از کش‌های مو با روکش پارچه‌ای استفاده کنید.

12.از یک محصول درمانی برای موخوره استفاده کنید. اگرچه این ماده نمی‌تواند آسیب وارده را از بین ببرد، اما می‌تواند کاری کند که موهای شما زیباتر به نظر برسند .

13.به مدت زیاد در معرض خورشید، کلر و گرما قرار نگیرید زیرا تمامی این عوامل به موهای شما آسیب می‌زنند.

14. با تنظیمات ملایم موهایتان را سشوار کنید.همچنین نسبت به حالت عادی سشوار را کمی از سر خود دورتر نگه‌دارید، تا گرما بیشتر پراکنده ‌شود. حتی الامکان بگذارید موهایتان خودش خشک شوند.

15. هنگام شست و شوى موها از آب خیلى گرم استفاده نکنید.

16. از محصولات مو که دارای ضد آفتاب‌اند استفاده کنید.

17.از شانه کردن مستمر و مداوم و با فشار و کشش موها خودداری کنید، آب داغ و شانه کردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موهایتان میشود.

18.مایعات فراوان و آبمیوه مصرف کنید تا رطوبت پوست سر تامین شود.

19. ماساژ سر با ترکیب روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون به مقادیر مساوی که روغن باید قبل از تماس با پوست سر گرم شده باشد.این کار باعث میشود که جریان خون در سر افزایش میدهد.

20.سرم های درخشان کننده و از بین برنده ی موخوره، دو محصول موثر در درمان موخوره هستند.

21.ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می‌دهد و هم موهایتان را نرم می‌کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی‌تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می‌تواند موهای خشک را نیز درمان کند.

22.عصاره‌ی گیاه رزماری را بهمراه مقداری آب حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید و از صافی ردش کنید و با مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخور‌ه‌ را کاهش خواهد داد.

23.اگر موها بسیار خشک است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب کتیرا مرطوب و نرم کنید.

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط