یک انتخاب عالی

یک انتخاب عالی

رژ لب

رژها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر روز به این انواع اضافه میشود. با اینکه انتخاب رنگ رژ یک مسئله شخصی است، مد روز هم در تصمیم گیری خانمها برای انتخاب رنگ نقش عمده ای بازی میکند.

قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیز باشند و باید از ویتامین ای استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگیری میکند ویا از مرطوب کننده کرم لب برای مرطوب کردن لبانتان استفاده کنید و چند لحظه فرصت بدهید تا جذب شود.

برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید، دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقی میماند.

مهمترین چیز درانتخاب رژ لب ، انتخاب درست طیف رنگ  رژ لب است که با باقی آرایش شما هماهنگی داشته باشد.

اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمیشود.

برای بزرگتر نشان دادن دهان خط لبتان را در حاشیه خارجی فرم لبتان بکشید و بعد رژ بزنید.

برای کوچکتر نشان دادن دهان ابتدا حاشیه لبانتان را کرم پودر بزنید و سپس با خط لب در حاشیه داخلی فرم لبتان خط لبتان را بکشید و سپس رژ بزنید.

هنگامی که لبها نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پرمیکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.

برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براقاست.

در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

عاعا

انتخاب رژ لب:

اگر لبهای برجسته و پر ندارید، از روشنترین رنگ ممکن استفاده کنید تا لبهای شما پر و برجسته نمود کند.

اگر بالای چهل سال هستید از رژهای مات استفاده نکنید.لبان شما با کمی درخشش زیباتر جلوه میکنند. همیشه از برق لب استفاده کنید تا رژتان دوام بهتری داشته باشد..

از رژهای کهنه استفاده نکنید چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد.

برق لبتان را روی رژ لب یا به تنهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان میشود.اگر لبان پر و برجسته ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.

هرگز از رژ و خط لب با رنگهای متضاد استفاده نکنید.

هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به این ترتیب لایه دوم رژی که میزنید دوام بیشتری خواهد داشت.

رنگهای مات و بسیار تیره لبهای نازک را نازکتر نشان میدهند.

اگر پوستتان زرد است از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید.

اگر پوستتان زمینه زیتونی دارد از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.

اگر رنگ پوستتان تیره است، بیشترین حق انتخاب را دارید.رنگ گوجه ای، شکلاتی ها، قرمزها، رنگهای روشن و نارنجی ها برای شما مناسب هستند.

اگر رنگ پوستتان متوسط است و ته زمینه طلایی دارد، تمام طیف های قرمز به شما تعلق دارند، بنفش با ته زمینه قهوه ای، صورتی یا قهوه ای با ته زمینه قرمز.

اگر پوست روشن دارید، میتوانید از رنگهای روشن مانند بژ، صدفی و صورتی استفاده کنید.

کاری که برای برجسته دیده شدن لب میتوانید انجام می دهید اینست که با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لبتان بکشید . در مورد لبهای پهن و درشت لازم نیست که خط لب خارج از خط اصلی لب کشیده شود بلکه آن را در جای خود کشیده و رژ بزنید فقط برای برجسته شدن آن خط سفید را با مداد سفیدتان تنها در زیر لب و فقط وسط آن بکشید .

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط