رایج ترین جراحی زیبایی در امریکا

رایج ترین جراحی زیبایی در امریکا

بوتاکس

بوتاکس نام اختصاری سم باکتری بوتولیسم است ، قویترین سمی که بشر تاکنون شناخته است. فقط یک میلیونیوم گرم آن میتواند انسان را بکشد.  با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاكس به دست آمده است كه فواید دارویی دارد و از این خاصیت امروزه برای درمان بیش از ۵۰ نوع بیماری استفاده میشود. برای درمان چروکهای پیشانی و کنار چشم ها میتوان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروکها جلوگیری شود.تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم میکند.

بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دوز بسیار پایین تجویز می شود. تاثیر بوتاکس معمولا محدود به ناحیه تزریق شده می شود و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی کند.

تزریق بوتاکس در حال حاضر شایعترین اقدام برای زیبایی‌ در جهان است و در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنرپیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده هستند.

بوتاکس باعث رفع چین و چرو كهای حركتی ،متوقف كردن پیشرفت چروك های ثابت مثلا در پیشانی، دور چشم، خط اخم، دورلب و چین های چانه و گردن میشود.از طریق تزریق بوتاکس میتوان ابرو و گوشه لب ها را بالا برد.

بهترین محلی که بوتاکس تزریق میشود پیشانی است. با تزریق در این منطقه خطوط عمیقی که بین دو ابرو ایجاد میشود که به آنها خط اخم گفته میشود و همچنین خطوط عرضی پیشانی را میتوان برطرف کرد.

به مرور زمان و با افزایش سن خطوط برجسته ای در دوطرفه خط وسط گردن دیده میشود و به فرد ظاهری مسن میدهد. تزریق بوتاکس در چند نقطه ماهیچه گردن باعث شل شدن آن و در نتیجه آزاد گردیدن پوست شده و گردن سفتتر و جوانتر به نظر میرسد.

مدت زمان اثر بوتاکس بین چند هفته تا ده ماه متغیر است كه متوسط آن 3 ماه است و تزریق آن بیشتر از 2 دقیقه طول نمیکشد. طی تزریق دردی وجود ندارد ویا بسیار کم است.

تزریق بوتاكس بین سنین 18 تا 65 سال مجاز شمرده میشود.

 بوتاکس را به همه ی نواحی صورت نمی توان تزریق کرد، زیرا باعث فرم غیر طبیعی صورت می شود، گاهی برای درمان چین ها علاوه بر بوتاکس باید از فیلرها (ژل ها) استفاده کرد. ژل ها ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آنها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می شود. اثرشان بین ۶ ماه تا ۶ سال می باشد.

ژل های موقت بین ۶ تا ۱۸ ماه و ژل های دائم حداقل تا ۶ سال ماندگاری دارند.

استفاده از سیگار یا در معرض قرار گرفتن آفتاب بدون محافظت توسط ضد آفتابها تاثیر ماندگاری این درمانها را کاهش می دهد همانطورکه چنین اعمالی در سایر موارد درمانهای زیبایی اثرات مضرمشابه برای پوست دارند.

در این موارد تزریق بوتاکس توصیه نمیشود:

- کسانیکه سابقه حساسیت به این دارو را دارند

- کسانیکه بیماریهای عفونی در صورت و اطراف آن دارند

- حاملگی‌ و شیردهی

- ابتلا به برخی‌ بیماریها ی عصبی و روانی

لاللا

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط