طراح معروف و نامدار ،اسکار دلارنتا درگذشت

طراح معروف و نامدار ،اسکار دلارنتا درگذشت

سلطان شیک پوشی درگذشت

اسکار دلارنتا، یکی از طراحان سرشناس و خلاق دنیای مد در سن ۸۲ سالگی در اثر بیماری سرطان درگذشت.

دلارنتا علاوه بر طراحی لباس برای هنرپیشگان مشهور هالیوود، برای بانوان اول پیشین آمریکا، از جمله ژاکلین کندی، جینا بوش و چلسا کلینتون نیز لباس طراحی کرده بود. لباس عروسی امل علم الدین، همسر جورج کلونی از آخرین طراحی های «سلطان شیک پوشی» بود.

دلارنتا در سال ۱۹۳۲ میلادی در سانتو دمینگو، پایتخت جمهوری دومینیکن بدنیا آمد. وی برغم خواست پدرش برای تحصیل در رشته هنر عازم اسپانیا شد.

در دهه ۱۹۶۰ میلادی بدنبال طراحی لباسهای ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی، رییس جمهور وقت آمریکا، دلارنتا نام و اعتباری برای خود دست و پا کرد و با تاسیس خانه مد به اسم خودش، به طراحی برجسته تبدیل شد.

وی از حدود ده سال پیش سرپرستی خانه مد را رها کرد، اما با شرکت در هفته مد نیویورک تا آخرین ماههای زندگی اش به فعالیت در دنیای مد ادامه داد.

اسکار دلارنتا شهرتش را مدیون لباسهای شیک زنانه، پیراهنهای فراخ با کمرهای تنگ، طرحهای گلدار و استفاده از رنگهای ملایم است.

گفته می‌شود کسی که آنا وینتور، سردبیر مجله سرشناس ووگ را متقاعد کرد تا تصویر هیلاری کلینتون را بر جلد این مجله معتبر منتشر کند، اسکار دلا رنتا بود. یکی از آخرین طرح‌های وی که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و با نقدهای مثبت روبرو شد، لباسی بود که وی برای عروسی امل علم‌الدین با جرج کلونی طراحی کرد.

سال گذشته دلا رنتا دست به کاری خلاف معمول زد و هیچ چهره سرشناسی را به نمایش مدش در چارچوب هفته مد نیویورک دعوت نکرد. این اقدام وی به شدت خبرساز شد. زمانی که دلیل این کار را از دلا رنتا پرسیدند، پاسخ داد: «آنها با حضورشان در نمایش مد توجه همه را از نکته اصل کاری که همان نمایش لباس‌هاست، منحرف می‌کنند.» او سپس اضافه کرده بود که بهتر است تماشاگران آدم‌های حرفه‌ای، روزنامه‌نگاران یا خریداران باشند، تا چهره‌هایی که صرفا مشهور هستند.

در سال ۲۰۰۶ پزشکان ابتلا به سرطان را در اسکار دلا رنتا تشخیص دادند. از آن زمان سرپرستی خانه مد وی پس از مرگش به یکی از موضوعات مطرح تبدیل شد. او اندکی پیش از مرگ از انتصاب پیتر کاپینگ به عنوان مدیر هنری جدید خانه مد اسکار دلا رنتا خبر داد.

بسیاری از چهره‌های معروف از جمله تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی و گلوریا استفان، خواننده آمریکایی کوبایی‌الاصل نسبت به درگذشت اسکار دلا رنتا واکنش نشان داده‌‌ و ضمن ابراز تأسف از این واقعه از وی و آثارش در شبکه‌های اجتماعی با ستایش یاد کرده‌اند.

تتا

عانتا

 

عغغ

عغلفغعل

هعغهع

هالل

غلغعلغ

لاغ

ع8ه

العلا

عغاع

تالغا

تلغاتل

غ7عغ7

عاعهتا

غلفغعل

غغع

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط