جشنواره ی موسیقی دانوب :

جشنواره Donauinselfest (واژه ای آلمانی معادل با جزیره دانوب) یک جشنواره موسیقی در فضای باز است که هر ساله در مکان هایی مانند جزیره دانوب،اتریش و ویین در اواخر ما جون برگزار میشود.

تاریخچه

اخبار

کی و کجا

در سال 1983 هری کوپییتز سیاستمدار مریوطه برای جذب توریست در جزیره ی دانوب به عنوان یک مکان تفریحی جشنواره ی موسیقی سالانه ای ترتیب داد. این جشنواره در سال اول با استقبال فراوان قرار گرفت.به طوری که به جای 15000 نفر فضای در نظر گرفته شده 16000 نفر مشاهده شدند. این روند هر ساله افزایش داشت .سال 2006 2.9 میلیون نفر و سال 2007 به دلیل کنسل کردن چند کنسرت به علت طوفان شدید 2.6 میلیون نفر در این جشنواره شرکت کردند.

به گفته بسیاری از منابع معتبر این جشنواره بزرگترین جشنواره در فضای باز اتریش محسوب میشود که هر ساله چیزی در حدود 3 میلیون بازدید کننده را به خد اختصاص می دهد. این جشنواره به طور تقربی با داشتن 1500 داوطلب و پلیس ها آماده به خدمت یکی از مطمئن ترین جشنواره ها به حساب می آید

محوطه 6.5 کیلومتری از فضای کلی 21 کیلومتری این جزیره به وسیله استدیو و صحنه های بزرگ پوشش داده میشود و هنرمندان با طیف گسترده ای از ژانرهای مختلف به اجرای برنامه های خود می پردازند.

محتوای برنامه ریزی این جشنواره تقریبا هرساله یکسان است و هنرمندان هرساله به آثار تازه خود برمیگردند مگر اینکه جایگزین گروه های تازه ای با محبوبیت بیشتر شوند.

در سال 2007 برای امنیت بیشتر این جشنواره ها قوانینی به عنوان قوانین خانگی به برنامه ریزی ها اضافه شد مانند منع به همراه داشتن شیشه یا نوشیدنی های الکلی.

در محوطه این جشنواره انواع غذا برای هر سلیقه ای مثل چینی،ایتالیایی،ترکی،یونانی،هندی و غیره وجود دارد.قابل ذکر است که تمامی این برنامه ها به صورت رایگان و به دلیل جذب توریست صورت گرفته. کارشناسان اقتصادی هزینه این جشنواره را چیزی ر حدود 40 میلیون یرو برآورد کرده اند.

در روز های پایانی ماه جون در جزیره ی دانوب

تالار وحدت ،تالار رودکی ،مرکز همایشهای برج میلاد، تالار اصلی تئاتر شهر، خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای ارسباران(هنر)، ایوان شمس، سالن پژوهشکده فرهنگ ،هنر و معماری
مکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاری
آداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسوم