بزرگترین جشنواره موسیقی هوی ‌متال دنیا :

منطقه "وکن" آلمان میعادگاه هرساله ی عاشقان موسیقی هوی ‌متال

تاریخچه

اخبار

برنامه ها

کی و کجا

در بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی هوی متال در شهر وکن آلمان حدود ۱۰۰ هزار دختر و پسر متال‌باز، ۳ روز و ۳ شب در کنار هم زندگی ‌می‌کنند.

 

در طول سال به غیر از فستیوال ۳ روزه وکن (Wacken) در این منطقه خبری نیست.  اما وکن از ۲۵ سال پیش به این طرف به مدت سه روز در سال به پایتخت "هوی متال" جهان تبدیل شده است که همین امر ده‌ها هزار نفر از عاشقان موسیقی هوی متال را به این منطقه می‌کشاند.

 

حضور هزاران نفر در وکن بازار اجاره اتاق، فروش نوشیدنی و مواد غذایی را داغ کرد و برای اهالی وکن درآمدزا شد، ولی تعدادی از شهروندان به محل برگزاری کنسرت‌ها اعتراض داشتند. اینجا بود که کشاورزان محل، پیشنهاد کردند فستیوال را در زمین‌های کشاورزی آنها برگزار کنند.

 

حالا فستیوال هوی متال در وکن در ۲۴۰ هکتار زمین برگزار می‌شود و بیش از ۸۰ هزار نفر از سراسر جهان در آن چادر می‌زنند یا با اتومبیل‌های کاروان خود به وکن سفر می‌کنند. 

جشنواره وکن(Wacken) سال 2015 همراه با باران بود که همین مسئله این فستیوال را هیجان انگیز تر از سالهای پیش کرد.

 

 

از سال ۱۹۹۲ برنامه فستیوال سه روزه‌ی وکن "بین‌المللی" شد و گروه‌هایی از آمریکا، ایرلند، بلژیک و سوئد نیز روی صحنه رفتند.

 

این جشنواره هر ساله از سوی هواداران سبک‌های مختلف متال مانند "بلک متال"، "متال‌ کور"، "دث متال"، "گوتیک متال"، "ترش متال" و "فولک متال" مورد توجه قرار می‌گیرد و همه گرد هم می آیند.

 

در این فستیوال تنها گروه‌های شناخته شده حضور ندارند، بلکه به گروه‌های جوان و ناشناخته نیز کمک می‌شود. این گروه‌ها پس از ارائه رزومه خود انتخاب می‌شوند و روی صحنه برنامه اجرا می‌کنند.

 

اجرای کنسرت های هوی متال ، بازی و جشن و تفریح پایه ی ثابت سرگرمی هاییست که در این فستیوال صورت می گیرد.

 

 

جشنواره معمولا در ماه اوت در فصل تابستان و در مدت حداقل سه روز برگزار می‌شود .

تالار وحدت ،تالار رودکی ،مرکز همایشهای برج میلاد، تالار اصلی تئاتر شهر، خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای ارسباران(هنر)، ایوان شمس، سالن پژوهشکده فرهنگ ،هنر و معماری
مکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاری
آداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسوم