جشنواره وی وید در سیدنی :

فستیوالی سرشار از رنگ و نور و موسیقی در کشور زیبای استرالیا

تاریخچه

اخبار

برنامه ها

کی و کجا

فستیوالِ نور و رنگ سیدنی که به فستیوال "وی وید" معروف است ، بزرگ ترین جشنواره ی نور ، موسیقی ، هنر ، رنگ و ایده های نو و جالب است و یک رویدادِ فرهنگیست که شامل نور پردازیِ ساختمان ها و نمای شهر و اجراهای موسیقیِ محلی و بین المللیِ موزیسین هاست.

 

در این فستیوالِ 18 روزه شهر پر از نور، رنگ و موسیقی است و در کنار آن هنر و تکنولوژی دست به دست هم می‌دهند و توریست‌ها را به هیجان در می‌آورند.

این جشنواره در سال 2015 بالای 80 هزارشرکت کننده داشت و سال 2016 هشتمین سالگرد این فستیوال بود که در خانه ی اپرای سیدنی برگزار شد.

این فستیوال ، شهر سیدنی را به شهرِ عجایب تبدیل می کند.شهری پراز مجسمه های هنریِ رنگین ، ساختمان و بناهایی با طراحی و نور پردازی ِمنحصر به فرد و ... که تماشای آنها برای بازدیدکنندگان رایگان است. 

 

در واقع دراین 18 روز،شهر سیدنی شاهد پیشرفت و توسعه ی شهری در زمینه های زیادی است و بازدید کنندگان ابتکار و نو آوری های خلاقانه و جالبی را در این شهر خواهند دید.

هر ساله در ماه می و ژوئن در شهر سیدنی در استرالیا برگزار می شود.

تالار وحدت ،تالار رودکی ،مرکز همایشهای برج میلاد، تالار اصلی تئاتر شهر، خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای ارسباران(هنر)، ایوان شمس، سالن پژوهشکده فرهنگ ،هنر و معماری
مکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاریمکان برگزاری
آداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسومآداب ورسوم