مسابقه عکاسی در کرمان

مسابقه عکاسی در کرمان

جشنواره عکاسی امید

دومین جشنواره سراسری عکس امید به منظور کمک به درمان کودکان بیمار و به همت موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید با همکاری انجمن عکاسان حرفه‌ای کرمان برگزار می‌شود.
مجموعه زنجیره امید در سال 86 با هدف درمان کودکان و نوجوانان محروم و بیمار قلبی، ارتوپدی و ترمیمی ایران بنیانگذاری شد.
این موسسه خیریه با جذب کمک‌های خیرخواهانه هموطنان تلاش می‌کند با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات درمانی و با کمترین هزینه، سلامتی را به فرزندان ایران‌زمین بازگرداند.
بیشتر کودکانی که توسط این موسسه برای درمان به تهران اعزام می‌شدند از مناطق جنوبی کشورمان بودند، لذا راه‌اندازی مرکزی در کرمان برای شناسایی کودکان بیمار ضروری دیده شد.
برگزاری جشنواره عکس امید نیز در راستای جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه برای درمان کودکان بیمار است که سال جاری با کمک عکاسان حرفه‌ای در سطح کشوری برگزار می‌شود.
اکسپویی هم از آثار برگزیده هنرمندان و عکاسان برتر استان کرمان در سال‌ گذشته برگزار شد و با فروش آثار به نفع کودکان بیمار، پنج کودک تحت درمان قرار گرفتند.
مجموع 2 هزار و 816 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری عکس امید در کرمان ارسال شد که با داوری‌های به عمل آمده 52 اثر به مرحله نمایشگاه راه یافتند.
آثار ارسالی به جشنواره حاصل تلاش 651 عکاس از سراسر کشور است که بیشترین شرکت کننده‌ها با 185 نفر از کرمان، 95 نفر از تهران و 59 نفر از خراسان رضوی است.
به منظور رفع نواقص موجود در کارهای عکاسان، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در مدت برپایی این جشنواره در نظر گرفته شده است.
آشنایی با ابزار ویرایش عکس، سواد بصری در نگاه عکاسان، چرا عکس می‌گیریم و عکاسی پست مدرن از جمله کارگاه‌های آموزشی این جشنواره است.
برگزاری نشست تخصصی با دبیران جشنواره به منظور پاسخ به سئوالات شرکت کننده‌ها از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره عکس امید است.
مبلغ جزئی هزینه‌ای نیز که برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی دریافت می‌شود در راستای هدف خیرخواهانه کمک به کودکان بیمار است.
جشنواره سراسری عکس امید با هدف کمک به کودکان بیمار 20 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط