عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی

کیسه چربی دور چشم و درمان

تشکیل کیسه چربی و افتادگی پوست دور چشم ها اصولا ارثی بوده و معمولا با بالا رفتن سن بیشتر میشود و منجر به افتادگی پوست میشود.. در بعضی افراد این پوست افتاده تا روی مژه می آید و در فرد احساس ناراحتی کرده و دید فرد به طرف بالا را دچار مشکل میکند.

این عمل نسبتا ساده برای برداشتن بافت چربی اضافه پلک انجام میشود. در این عمل پوست اضافه پلک بالا یا پایین و یا هردو و  عضلات و چربی اضافه برداشته و اغلب با جراحی های پلاستیک دیگر مانند بالا کشیدن ابرو انجام میشود.

زمانی که ظاهر فرد خسته به نظر میرسد انجام این جراحی برای رسیدن به صورتی با نشاط تر ضرورت می یابد.

در صورتی که میزان افتادگی پلک خفیف باشد  انجام لیزر پیشنهاد میشود ولی در صورت بیشتر بودن به تشخیص پزشک انجام عمل جراحی توصیه میشود.

انجام بعضی فعالیت ها میتواند به صورت غیر مستقیم روی کاهش پف پلک تاثیر گذارد. بالا رفتن از پله ها و دویدن ، گذاشتن یک کیسه یخ بر روی پلک ها و اطراف آن کمک به کمتر شدن آن میکند.

غذاهای شور میتواند این عارضه را تشدید کند. همچنین گاهی افراد به بعضی مواد غذایی حساسیت دارند که هر فرد با توجه به خوراک خود و میزان تورم پلک ها متوجه آن خواهد شد.

استفاده از بعضی مواد آرایشی نیز در تشدید این عارضه موثر هستند. سعی کنید از لوازم آرایش متفرقه برای چشمان خود استفاده نکنید. 

hghg

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط