در بهترین لحظه هایتان با شماییم

در بهترین لحظه هایتان  با شماییم

عکس های بیاد ماندنی

درباره ی عکاسی و فیلم برداری شب عروسی

شب عروسی تان را به زیباترین شکل ثبت کنید

مراسم شب عروسی برگزار می شود و به پایان می رسد تنها چیزی که از آن شب باقی می ماند خاطره ای خوش است و عکس ها و فیلم عروسی. پس دقت داشته باشید که اهمیت این بخش از مراسم عروسی را فراموش نکنید و برای انتخاب گروه عکس و فیلم عروسیتان حساسیت به خرج دهید. فیلم برداری و عکاسی عروسی این روزها با گذشته تفاوت های زیادی کرده است، در زمان گذشته صرفا تاکید بر روی ثبت وقایع بود و نگاه تکنیکی یا هنری در کار وجود نداشت خیلی ساده و با یک دوربین معمولی هندی کم و آدم غیر حرفه ای فیلم و عکس عروسی گرفته می شد، ولی الان تعدا افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند بیشتر شده و تبعا خلاقیت و تلاش برای پیشرفت هم باعث شده تا شیوه های جدید و سبک های نوینی به وجود بیاید.

عکاسی

آتلیه هایی که امروزه به آن ها مراجعه می کنید ممکن است تا سه و یا چهار عکاس برای ثبت تک تک لحظات روز عروسی شما به دنبالتان بفرستند. یک عکاس که عکاس اصلی شما در آتلیه و باغ و این طرف و آن طرف است، یکی دیگر برای عکاسی از شب مراسم و یک عکاس دیگر هم برای عکاسی از پشت صحنه و به قول معروف عکس های ناگهانی و شکار لحظه ها. تا دلتان بخواهد هم ادا و اصول به عکس های عروسی اضافه شده دیگر فقط عکس عروس و داماد در لباس عروسی و دامادی نیست. بلکه از چندین روز قبل عروس داماد باید خودشان را برای عکاسی مادلینگ یا همان عکس های به قول معروف اسپرت آماده کنند. حالا بسته به این که شما سراغ کدام گروه عکس و فیلم بروید چگونگی این عکس ها متفاوت است. ممکن است سر از جنگل در بیاورید یا شاید هم دریا و یا حتی کویر در هر حال هر چه قدر که عجیب تر و غیر معمول تر باشد باید پول بیشتری هم پرداخت کنید.  هرچند برای انتخاب تعداد عکس هایتان شما تصمیم گیرنده هستید اما فراموش نکنید که بعضی از مراکز عکس و فیلم کم تر از یک حدی که خودشان تعیین کرده اند عکاسی نمی کنند برای مثال کف تعداد عکس ها در یک آتلیه ممکن است 20 تا باشد و در یک آتلیه  دیگر 10 تا، بعضی هم این قاعده را ندارند و هر تعداد که عروس و داماد بخواهند عکس می دهند. در هر حال محدودیتی برای تعداد عکس ها وجود ندارد و شما اگر  100 عکس و حتی بیشتر هم بخواهید به شما تحویل می دهند البته فراموش نکنید که معمولا فایل عکس ها تحویل داده نمی شود و فقط عکس چاپ شده را به عروس و داماد می دهند. تابلوی عکسی که از عروس و داماد در شب عروسی می آورند هم در بسته به خواست شما در قطعات 50 در 70، 60 در 90 و یا 100 در 70 است که هزینه ی آن هم روی پکیجی که با آتلیه قرارداد بستید محاسبه می شود.

فیلم برداری

در فیلم برداری عروسی هم تغییرات زیادی رخ داده و فقط فیلم برداری صرف نیست، این روزها برای فیلم برداری عروسی یک سناریو ( با هماهنگی عروس وداماد) وجود دارد و وقایع آن شب در حقیقت کارگردانی می شود. عروس و داماد با توجه به علایق و سنت های خانوادگیشان این جریان را تعیین می کنند. الان بیشتر فیلم برداری ها دو دوربینه و یا حتی بیشتر انجام می گیرد. یک فیلم بردار که در حقیقت مدیریت کار را بر عهده دارد با یک دستیار و یک تصویر بردار هم وجود دارد. می رسیم به کلیپ شب عروسی که چند وقتی است حسابی باب شده، روند کار به این ترتیب است که فیلم هایی که از صبح با عروس و داماد ضبط شده به کمک تکنولوژی و با برنامه های پیشرفته ی تدوین آماده می شود تا شب در مراسم عروسی برای مهمانان پخش شود. این کار هم حس خوبی به مهمانان می دهد که از آن چه از صبح بر عروس و داماد گذشته با خبر می شوند و سرگرمی جالبی برایشان است و هم این که برای آتلیه هم تبلیغ خوبی می شود. برویم سراغ هزینه ها هزینه ی عکس و فیلم عروسی به صورت یک جا در یک پکیج که از ابتدا با آتلیه هماهنگ کردید با شما حساب می شود. هزینه ای که باید برای این بخش از مراسم بکنید به صورت معمول از1 میلیون تومان شروع می شود و ممکن است تا 25 میلیون تومان هم برسد.

نکته های طلایی:

*دقت داشته باشید که عکاس و فیلم برداری که برای مراسمتان انتخاب می کنید از آتلیه ی شناخته شده و مورد اعتماد شما باشند تا فردا روزی با آن ها، به مشکلاتی که با آتلیه های غیر حرفه ای برمی خورید، مواجه نشوید.

*بهتر است با عکاس و فیلم بردار مراسمتان راحت باشید و بی رو دربایستی باید ها و نباید هایی که می خواهید رعایت کنند را با آن ها طی کنید.

*سعی کنید در طی فیلم برداری و عکاسی خود واقعیتان را نشان دهید تا همه چیز طبیعی و دلنشین تر ثبت شود.

*بر سر هزینه ها از همان ابتدا توافق کنید و اگر می خواهید چانه ای هم بزنید از همان اول این کار را انجام بدهید.

 *برای گرفتن عکس وفیلم های عروسیتان باید صبور باشید چون دست کم 6 یا 7 ماهی طول می کشد که به دست شما برسد.

*هزینه آتلیه ها برای عکاسی و فیلم برداری عروسی به صورت متوسط از 1 میلیون شروع می شود وتا 25 میلیون هم ممکن است برسد.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط