بهترین راه برای جلوگیری از عرق کردن

بهترین راه برای جلوگیری از عرق کردن

چطوری از عرق کردن زیاد جلوگیری کنیم ؟

برای برگشتن اعتماد به نفس تان بهترین راه برای جلوگیری از عرق کردن را آماده کردیم که با انجام آنها از عرق زیر بغل تان برای همیشه راحت شوید.

تا بحال شده از دست دادن با دیگران خجالت بکشید چون دست تان عرق کرده و خیس است ؟ یا اینکه از خیس شدن زیر بغل تان شرم زده بشوید ؟ اگر جواب تان بله است، باید بدانید که تنها نیستید. این راهکارها بدردتان خواهند خورد.

عرق کردن

* از یک اسپری عرق استفاده کنید.

برای جلوگیری از عرق کردن، ضد عرق را دوبار در روز اسپری کنید. یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب. نکته بعدی این که فقط زمانی که پوست تان خشک است ضد عرق را بزنید. اگر زیر بغل تان عرق کرده و یا اینکه تازه از حمام درآمده اید، اول پوست را خوب خشککنید بعد اسپری بزنید.

عرق کردن

* لباس مناسب بپوشید. 

از پارچه هایی استفاده کنید که عرق را جذب می کنند. برای مثال لباس های نخی عرق را خیلی خوب جذب می کنند.
کار دیگر که می توانید انجام دهید این است که زیر لباس تان، زیر پیراهنی بپوشید تا عرق را به خودش جذب کند و لباس تان خیس نشود.
رنگ لباس تان را نیز درست انتخاب کنید. برای مثال اگر سفید بپوشید، عرق زیر بغل تان به خوبی مشخص می شود در حالی که پارچه سیاه یا سرمه ای مشخص نمی کند.

عرق کردن

* شیوه زندگی تان را تغییر دهید.

غذاهای تند را کنار بگذارید. ادویه هایی مثل فلفل قرمز می توانید عرق کردن را تشدید کنند. پیاز و سیر هم بوی عرق شما را به شدت بد بود می کنند. پس این غذاها و ادویه ها را کنار بگذارید.

عرق کردن

* لاغر شوید. 

اگر شما چاق هستید و اضافه وزن دارید، کم کردن وزن تان باعث می شود عرق کردن به مقدار زیاد کم شود.

عرق کردن

* از خوردن نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.

این نوشیدنی ها می تواند باعث شود بیش از حد عرق کنید.

عرق کردن

* گیاه مریم گلی را امتحان کنید.

برای مبارزه با عرق کردن از روش گیاه درمانی استفاده کنید. بسیاری از مردم اعتقاد دارند گیاه مریم گلی فعالیت غددی که مسبب عرق کردن می شوند را غیر فعال می کند. 4 قاشق سوپخوری از برگ های مریم گلی را در 500 میلی لیتر (2 فنجان ) آب جوش بریزید و برای 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. بعد از صافی رد کنید تا برگ ها جدا شوند و سپس آنرا بنوشید.

 

 

منتظر شنیدن نظرات و انتقادات شما درباره بهترین راه برای جلوگیری از عرق کردن هستیم.

مترجم : پریسا آدرم

منبع : wikihow

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط