پوست خشک

پوست خشک

خشکی پوست را با این گیاهان درمان کنید

آیا شما هم از زمره کسانی هستید که به دنبال راهکاری بی‌ضرر و تا حد امکان طبیعی‌تر برای حفاظت و مراقبت از سلامت پوست خود هستند

 این گیاهان مفید با دارا بودن برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش و رفع خشکی پوست عبارتند از:

نعناع

این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می‌تواند پوست‌هایی را که دچار خارش یا آلودگی هستند، آرام و نرم کند و از خشکی پوست جلوگیری کند.

ریحان

ریحان برای رفع آکنه و لک‌ها در هر نوع پوستی مفید است و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی و ضد خشکی دارد.

رزماری

این گیاه با خاصیت تقویت‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی جریان خون را در مویرگ‌های خونی بهبود می‌بخشد که در احیای حس طراوت و تازگی در پوست نقش سودمندی دارد و از خشکی پوست جلوگیری میکند.

ریحان برای رفع آکنه و لک‌ها در هر نوع پوستی مفید است مخصوصا پوست خشک و خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد

آویشن

یک گیاه ضدباکتری قوی است و برای مقابله با آکنه و اگزمای عفونی بسیار مفید است.

بابونه

این گیاه خاصیت ضدقارچی، نرم کنندگی و پاک‌کنندگی دارد و به همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب و آرام کردن پوست است.

اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده کنید ابتدا گیاهان ارگانیک و تازه را خشک کنید. بعد از این که گیاه خشک شده را به خوبی ریز و پودر کردید یک قاشق چای‌خوری پر از آن را داخل ۲۵۰ میلی لیتر آب جوش در یک کاسه و فنجان بریزید. صبر کنید تا گیاه سحرآمیز شما حدود ۱۰ دقیقه داخل آب خیس بخورد سپس گیاه را از ظرف خارج کرده و مایع یا به عبارتی دم کرده باقی مانده گیاه را سرد کنید. اکنون محلول درمانگر شما آماده است می‌توانید یک حوله یا پارچه تمیز را به این مایع آغشته کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد اجازه دهید این رطوبت روی پوست به خودی خود خشک شود.

در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید این مایع را در قالب‌های یخی، منجمد کنید و قالب‌های کوچک یخ را روی پوست خود بمالید و از خنکی آن لذت ببرید.

 

با نظرات و تجربه های شخصی خود در زمینه این مقاله مارا در ارائه بهتر یاری کنید .

 

منبع : خانه سبز

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط