کجا عروسی بگیریم و شرایط هر مکانی چیست

کجا عروسی بگیریم و شرایط هر مکانی چیست

تالار و باغ

کجا عروسی بگیرم و شرایط هر مکانی چیست؟

تالار، باغ یا هتل؟

تالار، باغ  یا هتل؟ انتخاب هر کدام از این سه گزینه به خواست شما بستگی دارد و هر کدام هم ویژگی ها و امکانات متفاوت و متنوعی را برای شما فراهم می کنند. برای مطلع شدن از چند و چون این ماجرا نیاز نیست جایی بروید،بنشینید و این مطلب را بخوانید.

باغ

اگر دوست دارید مراسم عروسیتان در باغ و در فضای آزاد برگزار شود، باید توجه کنید که محیط باغ به چه صورت است مثلا آیا سیستم های گرمایشی و سرمایشی در آن وجود دارد و یا آیا باغ دارای فضای سرپوشیده ی جداگانه هست ؟ معمولا برای عروسی های تابستان، باغ ها طرفداربیشتری دارند. البته هستند عروس و داماد هایی که دوست دارند در برگ ریزان پاییزی و یا وقتی که زمین و زمان سفیدپوش شده است مراسم عروسی شان را در فضای باز برگزار کنند.

ورودی باغ

 باغ ها بسته به این که کجا واقع شده باشند و یا از لحاظ سرسبزی و زیبایی چه امتیازاتی داشته باشند قیمت های متفاوتی برای ورودی دارند. فراموش نکنید که پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نرخ ورودی ها بالاتر است مثلا در شهر تهران از 400 هزار تا 2 میلیون تومان وحتی بیش از این هم هست. اما در روزهای وسط هفته بین 200 تا 400 هزار تومان ورودی دریافت می شود.

غذا

برای منو غذاها هم هزینه ها مختلف است. این که منوی دیس پرس انتخاب کنید یا سلف سرویس بر قیمت تاثیر دارد. منوهای دیس پرس که معمولا شامل 1 تا 3 مدل غذا می شوند از 9  تا 16 هزار تومان متغیر است. اما منوهای سلف سرویس دنیای دیگری دارند. چندین و چند مدل پیش غذا، سالاد و دسر را می توان در این منو ها پیدا کرد. یکی از باغ های غرب تهران حداقل منوی سلف سرویس را 40 هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفته به اضافه ی یک سری از کارهای دیگر مثل گل آرایی و تزئین محیط که روی منوی غذایی محاسبه می شود. و برای بهتر شدن کیفیت کار باید هزینه های بیشتری هم پرداخت کنید. گرانترین منوی غذایی این باغ هم برای هر نفر 80 هزار تومان است که علاوه بر غذای های ایرانی و معمول که در مهمانی ها سرو می شوند غذاهایی مانند خوراک زبان با سس قارچ، خوراک ژیگو، خوراک چیکن استروگانف، خوراک بیف استروگانف، خوراک مرغابی با سس آناناس و به ازای هر صد نفر یک بره ی درسته و به ازای هر 50 نفر یک مرغابی درسته سر میز غذا وجود دارد. فراموش نکنید که قطعا منوهای غذایی گرانتر و ارازنتر از آن چه که ما در این مطلب گفتیم هم هست.

تالار

تعداد، دسترسی و مسیریابی تالارها تنوع بیشتری به نسبت باغ ها و یا حتی هتل ها دارند پس به این گزینه توجه بیشتری داشته باشید. هزینه ی ورودی تالار تقریبا مثل باغ محاسبه می شود. اما درباره ی منوهای غذایی هم اسم و رسم تالار و جایی که واقع شده است تاثیر بالایی دارد برای مثال یک تالار معروف حوالی خیابان زرتشت حداقل منوی غذایی اش 17هزار تومان برای هر نفر  و منوی غذایی ویژه اش برای هر نفر حدودا 85 هزار تومان است. هزینه های دیگر هم جدا محاسبه می شود مثلا هر شعله ی مشعل( نورپردازی) 25 هزار تومان یا پخش مستقیم برای سالن خانم ها 150 هزار تومان و به ترتیب هزینه های مختلف برای خدمات مختلف دریافت می شود. البته امکان این که در منوها دخل و تصرف کنید هم وجود دارد. در منوهای لوکس تر تالارهای دیگر منوهای غذایی گرانتری وجود دارد.

هتل

هتل ها تعدادشان محدود تراست  و قوانین خاص خود را برای برگزاری مراسم دارند علاوه بر این هزینه ی منوها و ورودی در بعضی از آن ها به مراتب بالاتر از تالار و باغ است به طوری که اگر چشمتان به  منوی غذایی برای هر نفر 200 هزار تومان و یا ورودی 2 میلیون تومانی و سفره عقد 1 میلیون و 500 هزار تومانی افتاد، چندان تعجب نکنید. هر چند منوهای ساده تر با قیمت های پایین تر هم در هتل ها می توان پیدا کرد ولی در مجموع اگر تعداد مهمانانتان هم کمی زیاد باشند احتمالا هزینه ها خیلی بالا می روند.

در مجموع هزینه هایی که می خواهید برای مراسم عروسیتان صرف کنید به تعداد میهمانهایتان ، مکانی که برای برگزاری انتخاب می کنید، منوی غذایی و سایر سرویس هایی که می خواهید مثل گل آرایی، تزئینات، کافی شاپ، سفره خانه ی سنتی و...بستگی دارد. تنوع قیمت ها زیاد است و برای مدیریت بودجه تان بهتر است، اول از همه ایده آل هایتان را برای مراسم در نظر بگیرید؛ این که کیفیت غذا برایتان مهم تر است یا مثلا فضایی که در آن مراسم را برگزار می کنید؟

 

دیدگاه

    لاییییییک مطلب خوبی بود.ممنوووووون و خسته نباشید. http://wedding.mento.ir

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط