سقز مهمان دوقولوهای ایران

سقز مهمان دوقولوهای ایران

دوقلو های ایران

جشنواره دوقلوهای کردستان در سقز

به نام خدايي كه انسان را با حكمت آموخت

به راستي دوقلو بودن حكمتي ژرف دارد كه خالق خردمند، گروهی از انسانها را بدين‌ سان خلق نمود. دوقلوها آفريده شدگاني هستند كه از لحاظ احساسات، نوع تفکر، گفتار، دیدگاه­های مختلف و حتی گاهی در بيماری­ها و بسياري نكات دیگر، از ويژگي هایي یکسان برخوردارند.

اغلب دوقلوها تمایل دارند در تمام مراحل زندگی در کنار یکدیگر باشند و معتقدند این امر موجب پیشرفت های مضاعف در زمینه های مختلف می باشد. آنها همدلي و وحدت را هميشه و همه‌جا با هم دارند و چه زیباست اگر اين اتحاد، الگوي همه انسانها باشد...

از جمله ثمرات این وحدت و همدلی، برگزاری جشنواره ای شاد و خاطرانگیز در کردستان بود.

اولين جشنواره دوقلوهای کردستان براي اولين بار در شهرستان سقز به مدت 7 روز با مضمون عید تا عید از تاريخ 17 تا 23 آبان (عید قربان تا عید غدیر) با حضور پر شور دوقلوهای کرد و دیگر دوقلوها که توسط انجمن دوقلوهاي سقز و باهمكاري انجمن دوقلوهاي ايرانی و حمايت مادي و معنوي مؤسسه "قرض‌الحسنه‌ي قدسيان" همراه بود، برگزار گردید.

شهرســقــز با قدمت 3500 ساله خود، میزبان دوقلوهای توابع کردستان و جمعی از دوقلوهای تهران بود.

جشنواره و مسابقات دوقلوها در سه رده سني 2 تا8 سال ، 8 تا 20سال و بالای 20 سال با حضور 170 شرکت کنندۀ دوقلو به مدت یک هفته آغاز شد. مسابقات بسته به رده سنی افراد از قبيل تست هوش، سؤالات عمومي و بخشی از مسابقات که جهت شادابی برنامه جنبه طنز داشتند با حضور گسترده مردم همراه بود.

فینال مسابقات در شب آخر مصادف با جشن عید غدیر با حضور دوقلوهايي از سراسر كشور از جمله تهران و تمامي دوقلوهاي شركت كننده همراه با حضور پرشور مردم سقز قریب به 1000 نفر برگزار گردید.

از ویژه برنامه های شب عید اجراي هــه‌لــپـر (رقص کردی) اصيل كردي، شعبده‌بازي و موسيقي محلي كردي بود که مورد استقبال حاضرین در سالن گردید.

همچنین به دوقلوهاي مقام اول در سه رده سني، تنديس و لوح يادبود و مبلغ 3 میلیون ريال و مقام‌هاي دوم 2 میلیون ریال بهمراه لوح يادبود و مقام‌هاي سوم مبلغ یک میلیون ريال بهمراه لوح یادبود اهدا شد.

برنده مسابقه همسان‌ترين دوقلوهای کردستان:

شيوا و شيما شريفي

مبين و متين غفاري

جواد و امجد علويان

برنده مسابقه ناهمسان‌ترين دوقلوهای کردستان:

هيرش و هژير شاكري

زهرا و زهره حسين‌پور

همچنین در میان دوقلوهاي تهراني، خانم ها نگار و نوشین شباب بعنوان همسان‌ترين دوقلو برنده جایزه 500 هزار ریالی شدند.

 

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط