هدیه های کوچک و نقلی اما ماندگار و همیشگی

هدیه های کوچک و نقلی اما ماندگار و همیشگی

یاد بود

هدیه ی یادبودعروسی

هدیه های نقلی، خاطره ای شیرین از عروسی شما

شايد چند سالی است که مرسوم شده در پایان مراسم عروسی هدیه ی کوچک و نقلی به عنوان یادبود به میهمانان تقديم مي كنند که به اصطلاح به آن ها "گیفت عروسی" و یا "هدیه ی یادبود" می گویند. البته برای انجام این کار مختار هستید چون در خیلی از مراسم ها هم این کار انجام نمی شود و تاکیدی بر روی آن وجود ندارد.

چی بخرم،از کجابخرم، چند بخرم، چه تعداد بخرم؟

شما می توانید به عنوان هدیه ی یادبود یکی از عکس هایتان را که بر روی شاسی های کوچک چاپ شده باشد به مهمانان هديه بدهید. هزینه ی این کار به نسبت بقیه ی هدیه ها بالاتر است و هزينه  هر شاسی حدودا مبلغ 5 هزار تومان است بماند که این کار باید درهمان روز مراسم انجام شود، البته خیلی از عروس ودامادها هم هستد که تمایل ندارند، عکس عروسیشان را بین مهمان ها پخش کنند. در هر حال خیالتان راحت، انتخاب های دیگری هم دارید. کافیست یک روز به خیابان رفاهی سري بزنيد،که یک جورهایی می شود گفت راسته ی "گیفت" فروشی هاست.

همه رنگ و همه مدل هدیه های کوچولو ونقلی برای یادگاری شب عروسی آن جا پیدا می کنید. قیمتشان هم تقریبا از 800 تومان شروع می شود. این هدیه های کوچک معمولا جعبه، ساک یا سبدهای ریزه میزه ای هستند که توی آن ها با نقل پر می شوند. البته بعضی اوقات هم از گل خشک، شکلات و یا کاغذ رنگی برای پر کردن آن ها استفاده می کنند. چند وقتی هم می شود که شمع های جمع و جور با رنگ ها و مدل های متنوع به بازار هدیه های یادبود شب عروسی راه پیدا کرده. البته قیمت این شمع ها کمی از نقل ها بالاتر است، برای مثال حدودا از 2 هزار تومان شروع می شوند و گاهي به 8هزار تومان هم می رسند. در بیشتر هدیه های یادبود روبان به کار رفته شده است که در صورت تمایلتان اسم عروس و داماد و تاریخ عروسی هم روی آن چاپ می شود.

هدیه ی یادبود، ساخت دست خودتان

اگر حوصله و وقتش را داشته باشید می توانید خودتان این هدیه ها درست کنید با استفاده از نقل های رنگی و با شکل های متنوع، سیم، تورهای براق و روبان. هر شکلی که بخواهید می توانید به هدیه های یادبودتان بدهید. از دخترهای جوان و باسلیقه ی فامیل هم می شود برای این کار کمک گرفت.

درباره ی تعداد این هدیه ها باید بگوییم که به خودتان بستگی دارد که هدیه ها را در روز عقد بدهید، در عروسی، در حنابندان و یا پاتختی. تبعا تعداد مهمان ها در شب عروسی از مراسم های دیگر بیشتر است ولی در پاتختی یا حنابندان تعداد کم تري حضور دارند. حتی اگر می خواهید در شب عروسی این هدیه ها را پخش کنید اگر نمي خواهيد خيلي هزينه پرداخت كنيد، مرسوم نیست به تک تک مهمانها هديه بدهید همین که به هر خانواده یکی از این هدیه های نقلی محض یادبود برسد، کافی است.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط