بایدها و نباید ها در مورد کیک عروسی

بایدها و نباید ها در مورد کیک عروسی

کیک عروسی

باید و نبایدهای کیک عروسی!

نوبت انتخاب کیک عروسی فرا می رسد و این سؤال برای شما ایجاد می شود که درانتخاب کیک عروسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در اینجا به باید و نبایدهایی درباره ی کیک عروسی، از جستجوی یک قنادی خوب تا انتخاب رنگی مناسب و جذاب برای مدل کیک می پردازیم و این انتخاب را برای شما آسان و لذت بخش می نماییم.

1. عکسهای زیادی ببینید

برای انتخاب گزینه ای دلخواه، هزاران عکس از کیکهای عروسی ببینید. در صورتی که مدل خاصی در ذهن دارید، عکس های شبیه به آن را از مجلات و یا اینترنت تهیه کرده و یا نمونه ی آن را روی پارچه کشیده و به صورت الگو قیچی کنید. دقت کنید که کیکتان حتماً با سلیقه تان جور باشد و با تزیینات داخل سالن هماهنگی داشته باشد. شما می توانید از رنگ های به کار رفته در تزیینات مجلس عروسی خود گرفته تا سالن پذیرایی و حتی یراق های به کار رفته روی لباس عروسی برای سفارش کیک ایده بگیرید. برای عروسی هایی که در تالار برگزار می شود، بهتر است از کیکهای چند لایه با تزیین فوندانت و یا کیکهای مربع شکل که با روبان تزیین شده استفاده کنید. در صورتی که ذائقه ای شیرین دارید، یک کیک شکلاتی که با کرم کره ای و خرده های پسته پوشانده شده، انتخاب مناسبی می تواند باشد. 

نکته: فوندانت، نوعی خمیر تزیینی برای روکش کیک است که با پودر قند و ژلاتین درست می شود که رنگ پذیری خوبی هم دارد و برای تزیینات مرتب و قالبی بر روی کیک استفاده می شود؛ اما طعم خیلی خوبی ندارد. در حالی که کرم کره ای طعم فوق العاده ایی دارد، اما نمی توان آن را مثل فوندانت، قالبی و ترو تمیز در آورد و یا به آن رنگ اضافه کرد.

البته می توان از هر دوی آنها برای تزیین روی کیک استفاده کرد. بدین صورت که یک قناد ماهر در حالی که روی کیک را با کرم کره ای پوشانده، می تواند لایه ای نازک از فوندانت را به صورت منظم روی کیک پخش کند. به این ترتیب، کیک شما ظاهری عالی خواهد داشت و در عین حال طعم کرم کره ای هم در دهان شما احساس خواهد شد.

2. یک قناد حرفه ای پیدا کنید

اگر قناد معروفی نمی شناسید، می توانید از مسئول تشریفات سالن پذیرایی خود سؤال کنید که آیا قناد حرفه ای سراغ دارد؟

قنادی را پیدا کنید که بتواند خواسته شما را با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برآورده سازد. برای این کار تحقیقات لازم را انجام دهید؛ برای مثال می توانید از کسانی بپرسید که از کیک عروسیشان لذت برده اید و یا اینکه به وب سایت های قنادی های مختلف سری بزنید.

نکته: قبل از سفارش توجه داشته باشید که در قراردادتان این موارد قید شده باشد: شماره تماس فروشنده ، تاریخ عروسی، محل تحویل کیک، هزینه های مربوط به تحویل کیک، هزینه نهایی، ویژگی های مدل و طعم کیک بعلاوه ی قوانین لغو قرارداد و استرداد هزینه.

3. تزیینات خاص به کار ببرید

کیک خود را یک اثر هنری بزرگ در نظر بگیرید. همانطوری که شما هیچوقت یک اثر هنری از پیکاسو را در قابی پلاستیکی نمی گذارید؛ بنابراین، نباید از یک ماکت معمولی و تکراری عروس و داماد برای تزیین روی کیک استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید عروسی خود را در کنار ساحل برگزار کنید می توانید از یک شاخه خوشه ای مرجان برای تزیین روی کیک استفاده کنید و یا اینکه در فصل زمستان می توان فوندانت را به شکل کریستال های برف در آورد و روی کیک گذاشت. ایده ی دیگر می تواند طراحی روبان هایی از مخلوط تخم مرغ و شکر به صورت آبشاری باشد.

نکته: اگرهیچ ایده ای برای این کار ندارید پیشنهاد می کنیم که چیزی روی کیک خود نگذارید. بعضی از مدل های کیک، به تنهایی فوق العاده به نظر می رسند و نیازبه وسیله ای برای تزیین ندارند.

4. همیشه، ساده زیباترست

روی کیک خود را با تزیینات مختلف شلوغ نکنید؛ گل و دیگر تزیینات مثل طرح های خال خالی و راه راه، ایده های خوبی برای تزیین هستند، ولی در حد متعادل از آنها استفاده کنید.  چه بخواهید گلهای شکری بزرگ مثل لاله روی کیک خود کار کنید و یا از مدل گلهای کوچکتر نظیر یاسمن معطر استفاده کنید؛ طرح کیک باید طوری باشد که فضایی خالی در طبقه بالایی و یا زیرین بماند و زیاد با طرحهای مختلف پوشیده و پنهان نشود.

نکته: در صورتیکه بخواهید از گلهای تازه برای تزیین روی کیک استفاده کنید از گلهایی که حالت صمیمانه تری ایجاد می کنند: مثل رز، گل کوکب و یا گل شیپوری استفاده کنید؛ زیرا این گلها نسبتاً دوام بیشتری دارند و احتمال پژمردگی آنها تا پایان مراسم بسیار کم است.

5. سعی کنید مزه ی کیکتان متفاوت باشد

محتویات درون کیک هم اهمیت زیادی دارد. مزه ی استاندارد شکلاتی و وانیلی را فراموش کنید و سعی کنید کیکتان مزه ای خاص و متفاوت داشته باشد. انواع مختلفی از مزه ها از ماسکارپون (نوعی پنیر خامه ای ایتالیایی) و توت سیاه گرفته تا شکلات پرتغالی می تواند به مذاق هر عروس و دامادی خوش بیآید. شما حتی می توانید مزه ها را طبق فصل انتخاب کنید، ترکیبات سنگین تر نظیر شکلات با مغز قهوه موکا و بادام سوخته برای مجالسی که در زمستان برگزار می شود بسیار مناسبتر است؛ در حالی که کیک های اسفنجی سبک تر با برش های میوه و یا مربا در لابه لای آن برای مجالس فصل تابستان بسیار ایده آل به نظر می رسد.

6. از رنگهای غیرخوراکی استفاده نکنید

شما می خواهید رنگ کیک عروسی تان با دیگر رنگهای موجود در مجلس، هماهنگی و همخوانی داشته باشد؛ اما این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که این کیک دسری خواهد بود که میهمانهایتان آن را خواهند خورد! بنابراین، به جای اینکه کیکی قرمز رنگ با ته مایه طلایی داشته باشید سعی کنید یک کیک شکلاتی و یاسفیدی انتخاب کنید که کمی هم  رنگ قرمز و طلایی داشته باشد که طعم آن نیز بسیار دلپذیرتر باشد.  در صورتی که رنگ مجلس عروسیتان سبز و آبی است؛ برای اینکه طعم و ظاهر زیبایی داشته باشد، آن را به رنگ سفید انتخاب کنید که با روبان آبی تزیین شده باشد و یا اینکه از قناد خود بخواهید که با رنگ سبز یا گلهای سبز روی آن را تزیین کند.

7. کیک عروسی را به نام خود بزنید!

آسان ترین راه برای این کار، نوشتن نام عروس و داماد به صورت هنری و زیبا بر روی کیک است. نوشتن نام های خود روی طبقه وسطی کیک با کرم کره ای و یا حک آن روی قطعه ای شکلات شیری بیضی شکل و قرار دادن آن در گوشه ای از طبقه زیرین کیک ابتکاری جالب خواهد بود.

8. کیک عروسی خود را زودتر سفارش دهید

در صورتی که قنادی خاصی مد نظرتان است، عجله کنید و قرارداد ببندید. زمانی که با قناد مورد نظر خود صحبت می کنید چند سوال ضروری را از قلم نیاندازید. ابتدا بپرسید که چند روز قبل از عروسی کیک پخته می شود؟ و اینکه چه کسی مسئول اصلی پخت و تزیین کیک است تا بتوانید خواسته های خود را با او در میان بگذارید و بپرسید که با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید چه کارهایی می تواند برای شما انجام دهد؟

9. مسئله حمل و جابجایی کیک را مد نظر داشته باشید

اگر می خواهید مطمئن شوید که قنادی شما کیکتان را صحیح و سالم به مجلس می رساند و و در صورت بروز هر گونه خللی مسئولیت آن را به عهده می گیرد؛ پس تمام موارد لازم  در مورد جابجایی سالم کیک را در قرارداد قید کنید.

نکته: مکان قرارگرفتن کیک را در مجلس مشخص کنید تا به محض رسیدن کیک به مجلس درجای ویژه خود قرار بگیرد. در صورتی که کیک چند ساعت قبل از شروع مراسم به دستتان رسید؛ حتماً یخچال مناسبی را برای آن در محل برگزاری جشن در نظر بگیرید. همچنین باید فردی را در دسترس داشته باشید تا درست قبل از برگزاری مراسم آن را به محل مورد نظر انتقال دهد. 

10. زمان بریدن کیک را از قبل مشخص کنید

 به طور معمول بریدن کیک نشانه نزدیک شدن به پایان مراسم عروسی است. عروس و دامادها می توانند تا یک ساعت مانده به پایان مراسم عروسی برای بریدن کیک صبر کنند. در غیر این صورت اگر نمی خواهید مراسم رقص و پایکوبی را قطع کنید می توانید کیک عروسی را همان ابتدا و بعد از وارد شدن به سالن و خوشامد گویی به میهمانان حاضر در مجلس ببرید.

نکته: در صورتیکه کیک را در ساعات پایانی شب می برید، می توانید کیک را به همراه دسر برای میهمانان سرو کنید. برای مراسم عروسی در فصل تابستان می توانید کیک را با شربت و در فصل پاییز و زمستان آن را با چای یا قهوه سرو کنید. 

11. حتماً برشی از کیک عروسی خود را بخورید

عروس و دامادها اغلب فرصتی برای خوردن کیک عروسی خود پیدا نمی کنند. از مسئول تشریفات خود بخواهید مقداری از آن را برای شما در یخچال کنار بگذارد. شما باید مزه ی کیک عروسیتان را در خاطر نگه دارید!

 

 

دیدگاه

    مقاله بسیار کاملی بود مرسی

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط