گزینه های متنوع رنگ در لباس عروس

گزینه های متنوع رنگ در لباس عروس

لباس عروس های رنگی

لباس عروس های رنگی

مراسم ازدواج هرکس یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی او تلقی میشود. تا اواسط قرن 18ام هرکس بهترین لباسی را که در کمد خود داشت می پوشید. کسانی که میتوانستند از عهده هزینه خرید بر آیند بهترین لباس ها را می خریدند و در غیر این صورت برای خود لباس میدوختند و همیشه این نکته را در نظر داشتند که میتوانند این لباس ها را دوباره و دوباره بپوشند. رنگ خاصی هم مطرح نبود ولی رنگ آبی طرفداران بیشتری داشت. تا اینکه روز عروسی ملکه ویکتوریا همه چیز را تغییر داد. لباس پر کار وبسیار زیبا و البته سفید رنگ ملکه تمام معیار ها ، برای لباس عروس را تغییر داد و از آن به بعد همه به دنبال لباس عروس سفید برای خود بودند.

بر خلاف تصور کنونی ما در اصل و ریشه، لباس عروس سفید نشانه ی پاکی و معصومیت کودکانه نیست! در حقیقت هرکس که مانند ملکه ویکتوریا از عهده خرید لباس سفیدی که فقط یک بار در طول زندگی خود بتواند بپوشد؛ برآید این کار را میکند. به همین منظور و تقاضای بیش از اندازه لباس سفید برای عروسی جامعه از این نیازها استفاده کرد. در طول جنگ جهانی دوم اجاره کردن لباس عروس و در کل تشریفات کرایه ای عروسی رایج شد.و در نهایت وقتی که گریس کلی با آن لباس سفید با شکوه خود ازدواج کرد و تمام دنیا به این داستان کاملا واقعی ولی شیرین و رویایی نگاه کردند لباس سفید عروس جای خود را درعروسی ها ثابت کرد.

ولی  در آمریکا تغییرات فرهنگی در آغوش فردیت رخ داد. در اروپا پرنسس دایانا با پوشیدن لباس عاجی رنگ زیبای خود که در دنیا به عنوان شکستن یک سنت خیلی سفت و محکم تلقی میشود؛ دید خانم ها را به گزینه های دیگری به جز رنگ سفید باز کرد.

امروزه در دنیای مدرن ما خانم ها بی نهایت انتخاب برای لباس عروس خود دارند. آنها میتوانند به صورت سنتی لباس عروس سفید را انتخاب کنند و یا میتوانند لباس خود را در هر رنگ و هر مدلی که دوست دارند بپوشند.

 بیشتر عروس ها رنگی را انتخاب میکنند که بیشتر به آنها بیاید. از آنجایی که روز عروسی راجع به عکس و خاطره است خانم ها رنگ هایی را انتخاب میکنند که جلوه رنگ مو،پوست و یا چشم های آنها را بیشتر نشان دهد.

 با انتخاب لباس عروس رنگی یا لباس عروس سفید با کمی رنگ در آن میتوانید هماهنگی بیشتری با رنگ تم عروسی خود یا جو مهمانیتان داشته باشید

 با افزایش محبوبیت عروسی های خارج شهر این گزینه که لباس راحت تری پوشیده شودتا سبک تر سفر شود؛بیشتر در نظرگرفته میشود. برای عروسی های لب ساحل رنگ های شاد و روشن بهترین گزینه هستند.

 فصلی که عروسی در آن برگزار میشود هم در انتخاب رنگ لباس عروس تاثیر دارد. برای مثال رنگ هایی مثل آبی ،هلویی،عاجی،صورتی رنگ های محبوب برای بهار؛زرد روشن،صورتی چرک ویاسی برای تابستان استفاده میشوند. برای پاییز رنگ های پاییزی و در زمستان از پوست و یا خز های رنگی در نظر گرفته میشود.

عروس هایی که مارک و برند لباس عروس نیز برای آنها اهمیت زیادی دارد میتوانند نگاهی به کلکسیون 2012 پاییزی Vera Wang بیاندازند که لباس عروس های آن مشکی در نظر گرفته شده.

با این حال لباس عروس سفید انتخاب 80 تا 90 درصد خانم های مدرن است. این  نکات فقط برای این بود که به شما یادآور شویم که تنها گزینه سفید نیست و شما میتوانید هر لباسی را که به سلیقه،ظاهر یا شخصیتتان بیشتر میخورد انتخاب کنید.به هر حال این روزیست که شما تا آخر عمر به یاد خواهید آورد

دیدگاه

    خیلی قشنگه ولی حیف که اینجا نمیشه از این کارا کرد. تازه اگرم بشه که لباسامون به این قشنگی نیست

    پاسخ

    فک کن تو ایران لباس عروس مشکی بپوشی چی جواب مردم رو باید بدی بقیش حالا هیچ:)

    پاسخ

    من دوست دارم خانمم شب عروسیش متفاوت لباس بپوشه

    پاسخ

    لباس رنگی خیلی خوشکله مخصوصا واسه عقد و نامزدی

    پاسخ

    لباس عروس نقره ای ایران میپوشن؟

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط