راهنمای خانم های تنبل برای تمیز کردن خانه

راهنمای خانم های تنبل برای تمیز کردن خانه

کمتر تمیز کنید

از تمیز کردن و برق انداختن خونتون لذت نمی برید؟ فکر میکنید که این کار اتلاف وقت و انرژی‌تون هست؟ در این مقاله چند راه حل و ترفند برای راحت شدن کار شما عزیزات را معرفی میکنیم تا بتونید راحت تر از پس کارهای خانه بر بیاید و انرژی زیادی ازتون گرفته نشه. اگر شما هم راه های خلاقانه ای میشناسید که در این مقاله قرار نداره حتما در نظرات بنویسید.

 

نکاتی برای جلوگیری از کثیفی خانه:

 

هرچیزی جایی دارد:

هر چیزی توی خونه ی شما جایی داره و یا برای اون جایی پیدا کنید. اگر بعد از استفاده از هرچیزی اون رو همون لحظه سر جای خودش بگذارید هم از ریخت و پاش و بر پایی آشوب جلوگیری کردید و هم دیگه چیزی تو خونتون گم نمیشه.

 

چیزای بدرد نخور را دور بریزید:

در نظر داشته باشید که شما فضای محدودی توی خونه دارید و شلوغی باعث کثیف به نظر رسیدن آن میشه. چیز هایی رو که استفاده نمیکنید دور بیاندازید و در خرید وسایل خونتون بیشتر فکر کنید حتی اگر اون چیز واقعا وسوسه کننده باشه.

 

با کفش وارد خونه نشید:

شاید دلتون نخواد که کفشتون رو دم در، در بیارید و با پای برهنه وارد خونه بشید ولی به من اطمینان کنید این کار وقت خیلی زیادی را برای شما میخرد. شما دیگر مجبور نیستید تمام روز خودتان را صرف جارو برقی کشیدن و بعد طی زدن جاهایی باشید که با کفش رفتید. همچنین اگر توی خونه حیوان خانگی دارید مطمئن بشید که قبل ازورودش به خانه کف پای او را تمیز کرده اید.

 

پادری بخرید:

دم در خانه تان یک پادری داشته باشید تا وقتی که مهمان دارید مهمان ها اول کفش های خود را دم در تمیز کنند، حتی اگر نخواهند با کفش وارد خانه ی شما شوند. اگر تک تک مهمان های شما این کار را بکنند بعد از رفتن مهمان ها وقت کمتری را به تمیز کردن اختصاص میدهید.

 

پنجره را برای مدت طولانی باز نگذارید:

اگر برای تعویض هوای منزل یا هر دلیل دیگری پنجره را باز میگذارید مطمئن شوید که این پنجره برای مدت طولانی باز نمی ماند. در غیر این صورت روی تمام سطوح خانه خاک مینشیند.

 

برای خود یک جارو برقی دستی بگیرید:

این کار وقت خیلی زیادی را برای شما نجات میدهد. اگر چند تار مو روی زمین ریخته یا فقط مقداری خرده نان از نهارتان را روی فرش ریخته ید به جای جارو برقی بزرگ در عرض چند ثانیه با جاروهای کوچک برقی این کثیفی ها را پاک کنید.

 

برای مبلمان خود کاور تهیه کنید:

اگر روی مبلمان وصندلی های خود را با چیزی بپوشانید اگر لکه یا کثیفی به وجود آید روی محافظ مبلتان خواهد بود نه روی مبل. این گزینه، گزینه ای بسیار به صرفه است و باعث میشود پول خود را برای خرید دوباره مبل به هدر ندهید.

 

از مواد تمیز کننده استفاده کنید:

می دونم که شما به خوبی با آب و صابون میتونید خونتون را تمیز کنید ولی وقت و انرژی ای که این کار از شما میگیرد شما را از تمیز کردن دوباره ی خانه متنفر میکند. هنگام خرید خانه انواع و اقسام مواد شوینده را در نظر داشته باشید تا تمیز کردن لکه ها و گرد گیری برای شما لذت بخش شود.

 

در محل مناسب غذا بخورید:

این که شما هله هوله یا نهارتان را در جای جای خانه تان بخورید چیزی جز کثیفی روی تخت،مبل،روی زمین و در کل همه جا باقی  نمی گذارد. در هنگام غذا روی صندلی بشینید و غذای خود را روی میز صرف کنید. از انجام دادن چند کار باهم خود داری کنید چراکه در آخر غذا را یا روی لباستان می ریزید یا در خانه.

 

در انتخاب حیوان خانگی دقت کنید:

به جای اینکه سریع به دنبال یک حیوان خانگی برای نگه داری بروید گزینه تمیز کردن آن را نیز در نظر داشته باشید. اگر واقعا برای خرید حیوان خانگی جدی هستید گزینه هایی را در نظر بگیرید که دردسر کمتری دارند. پیشنهاد من به شما خانم های تنبل ماهیه!!!!!!

 

تقسیم وظایف کنید:

اگر از تمیز کاری منزل اصلا خوشتان نمی آید با همسر یا خانواده ی خود تقسیم وظایف کنید. برای مثال به جای ظرف شستن غذا بپزید یا به جای جارو کشیدن خرید خانه را انجام دهید.

 

ترفند های تمیز کردن خانه:

 

تمیز کردن لکه های آب روی شیرآلات:

احتمالا برای شما هم پیش اومده که هرچقدر شیرآلات را تمیز میکنید بازهم جای قطرات آب باقی میماند.

برای از بین بردن این لکه ها فقط کافیست مقداری سرکه روی دستمالی نم بریزید و با آن شیرآلات را تمیز کنید و دیگر خبری از لکه های آب نمیشود.

 

تمیز کردن مخلوط کن:

مقداری آب گرم همراه با چند قطره مایع ظزفشویی را درون مخلوط کن بریزید و آن را روشن کنید.

بعد از چند ثانیه خاموش کنید و به راحتی مخلوط کن خود را بشویید.

حتی اگر مخلوط کن خود را چند ساعت بع امان خدا ول کردید و محتویات داخلش خشک شده باشد هم میتوانید از این روش استفاده کنید.

 

 

تمیز کردن اتو:

اتو را به شدت گرم کنید و سپس روی پارچه خشن و بی مصرفی بکشید تا تمیز شود.
در صورتی که کف اتوی شما از جنس تفلون نباشد ، می توانید با کشیدن یک تکه سنباده به کف اتو آن را تمیز کنید.

 

دیدگاه

    براي درمان افت چه كنيم

    پاسخ

    براي درمان افت چه كنيم

    پاسخ

    من هیچوقت نمیتونم خونه رو تمیز کنم همش بی حوصله ام و خسته خونه ام همش ریختو پاشه حتی بچه هم ندارم دلم میخاد همش تمیز باشم و دستمال همش دستم باشه ولی نمیشه تنبلی میکنم کمکم کنید لطفت

    پاسخ

    به خاطر متن زیباتون ممنونم. تاثیر بینهایتی داشت😄😄

    پاسخ

    فاطمه جان هر جا هستی بدون نیمه ی گمشده ی منی 😆من تک تک کلماتتو درک میکنم دقیقا منم اینجوریم ول کن بابا بریز و بپاش حالشو ببر چیه همش باید غصه الکی بخوریم. سر فرصت مهمون که بخواد بیاد یهویی جمع میکنیم 😍

    پاسخ

    دقیقا منم اصلا حال ندارم مرتب کنم هر روز هر وقت مهمان دارم خیلی دست پاچه و حول میشم

    پاسخ

    ممنون از مطالب فوق العاده مفیدتون! ببخشید من از تنبل هم تنبل ترم.مسئولیتم اینه که خونه رو تمیز کنم ولی من برام خیلی سخته🥺لطفا کمکم کنید🙏🏻 حتی این شعر رو می خونم:من نمی خوام کار کنم دستامو لاغر کنم اونم کار بی خودی بی خودیه بو خودی! الان باید خونه تمیز کنم ولی بازم دارم تنبلی می کنم🙈

    پاسخ

    برای تمیزی خانه روزانه مرتب تمیز نمایید...همه خانه را ارام ارم ....همین ...موفق باشید...

    پاسخ

    برای تمیزی خانه روزانه مرتب تمیز نمایید...همه خانه را ارام ارم ....همین ...موفق باشید...

    پاسخ

    منم مثل فاطمه خانوم جمع نمیکنم بعد دو سه روز جمع میکنم مادر شوهرم امده دیده دعوا شده حالم بده به طلاق نکشه خوبه همش مگن کثیفی یکی کمکم کنه

    پاسخ

    از بس فکرها مشغوله همش باید هماهنگی با تلفنها داشته باشی برای گذران زندگی دم ساعت باید همش پای مبایل باشی که همهنگ بشه با صد جا وقت کم میاری وفرتم خسته بعد می خوای از اون ظرف واستکان بد بخت نمونه تو اشپز خونه ناشور

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط