25 استفاده جالب از لیمو

25 استفاده جالب از لیمو

چیزی فرا تر از لیموناد

شما با لیمو خیلی چیزها به جز لیموناد می توانید درست کنید. این میوه مفید میتواند به راحتی خانه شما را تمیز کند،از سرما خوردگی شما جلوگیری کند یا حتی در مسائل آرایشی و زیبایی به شما کمک کند. در این مقاله من چند تا از موارد استفاده از این میوه زرد رنگ را برای شما آورده ام:

1-شستن دست ها: اگر برای مهمانی شام خود چیزهای بو دار مثل خرچنگ یا دنده سرو میکنید یا در هنگام غذا پختن بوی گوشت و پیاز از دست هایتان پاک نمیشود میتوانید از آب و آبلیمو برای از بین بردن بو استفاده کنید.

2-جلوگیری از شروع سرما خوردگی: اگر گلویتان درد میکند یا سرفه میکنید از مخلوط آب و عسل و لیمو بنوشید تا درد گلویتان بر طرف شود.

3-تمیز کردن تخته ساطور آشپزخانه: از آب لیمو یا یک تکه از لیمو برای رفع بوی بد و بهداشتی کردن تخته ی آشپزی استفاده کنید.

 

4-سفید کردن لباس ها: برای اینکه لباس های سفیدتان حتی از قبل هم تمیز تر و سفید تر شوند، وقتی آنهارا داخل ماشین لباس شویی می اندازید مقداری آب لیمو هم به آنها اضافه کنید

5-روشن کردن ناخن ها: ناخن های خود را در مخلوط آب و لیمو بخیسانید تا ناخن هایتان سفیدتر و روشن تر شوند.

6-روشن کردن لکه های صورت: اگر روی صورت شما لکه های تیره ظاهر شده. شما میتوانید هر روز مقداری لیمو روی آن بگزارید تا روشن شود

 

7-نو کردن وسایل آشپزخانه: با کمی آب لیمو تمام وسایل آشپز خانه را تمیز کنید. برای مثال ماکروفر خود را با لیمو تمیز کنید یا وقتی ماشین ظرفشویی را خالی کردید به آن آب لیمو اضافه کنید و اجازه بدید خودش خود را تمیز کند. کمی آبلیمو به دستگاه بخور و کیسه جارو برقی اضافه کنید اگر احساس میکنید بو میدهد یا قدیمی شده.

8-زخم های عفونت نکرده:از خونریزی زخم ها و بریدگی های کوچک، با کمی آب لیمو جلوگیری کنید.

9-پاک کننده های چند منظوره: اضافه کردن لیمو به پاک کننده های چند منظوره باعث بهتر شدن عملکرد آنها و بهتر شدن بوی آنها میشود.

10-گلدون: شما میتوانید با پوست لیمو گلدون های زیبا و طبیعی برای دانه های خود درست کنید و بعدا آن را مستقیم درون خاک بکارید.

11-   رفع بوی بد پا: لیمو را به پای خود بمالید تا بوی بد آن برطرف شود. همچنین اسید موجود در لیمو باعث لایه برداری پوست پا هم میشود.

12-   تمیز کردن لوله های سینک ظرف شویی: شما میتوانید پوست لیمو و سرکه سفید را باهم مخلوط کنید و داخل ظرفی بریزید تا یخ بزند سپس آن را روی چاهک سینک ظرف شویی بگذارید و آب داغ را باز کنید تا یخ اب شود. این کار بوی بد لوله های سینک را از بین میبرد.

13-   تمیز کردن کفش کتانی: با انداختن پوست لیمو توی کفش کتانی بوی خوب آن را دوباره به کفش برگردانید.

14-   جا شمعی: شما میتوانید از پوست لیمو به عنوان جا شمعی استفاده کنید و این را بدانید که روغن مرکبات حشرات را دور میکند.

15-   عطر: پوست لیمو یکی از بهترین مواد برای درست کردن عطر های دست ساز است.

16-   ماسک صورت: مرکبات در کل لایه بردار و روشن کننده ی طبیعی هستند و این به این معنی است که لیمو یک میوه عالی برای ماسک صورت است. برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت از ترکیب آب لیمو، ماست و عسل استفاده کنید.

17-    برای دفع حشرات: آب لیمو را روی درز ها و محل های گرم که امکان وجود حشرات در آن زیاد است بچکانید .

18-    شاداب کننده هوا: از مخلوط آب و پوست لیمو برای تازه کردن هوای منزلتان استفاده کنید.

19-   رفع بوی بد یخچال: یخچال خود را با لیمو بهداشتی کنید و از بوی بد آن نجات پیدا کنید.

20-   از قهوه ای شدن جلوگیری میکند: شما میتونید با اضافه کردن چند قطره آب لیمو به میوه هاتون از قهوه ای شدن آن جلوگیری کنید. مثل سیب قاچ شده

21-   تمیزکردن جعبه ها: اگر جعبه هایی در خانه دارید که مدتیست بی استفاده مانده و کمی بو گرفته، لیمو را به جعبه بمالید تا بوی آن از بین برود

22-   صابون: اگر طریقه درست کردن صابون های دست ساز را بلد باشید اضافه کردن لیمو بهترین ضد عفونی کننده است و همچنین در آخر دست هایتان بوی بسیار خوبی میدهد.

23-   تمیز کردن برنج: ظروف برنجی خود را با نصف لیمو و بیکینگ پودر براق کنید.

24-   تمیز کردن فلزات: با مالیدن پوست لیمو به فلزات منزلتان ،آنها را تمیز کنید.

25-   برطرف کردن لک توت: شما میتوانید لک شاه توت را از انگشتانتان با آب لیمو پاک کنید. حتی میتوانید لکه های شاه توت روی لباس را هم تمیز کنید. برای این کار اول با آب سرد لباس را خیس کنید بعد با لیمو آن را حسابی تمیز کنید.

دیدگاه

    موافقم خیلی زیاد..لیمو واسه همه چیز مفیده

    پاسخ

    موافقم خیلی زیاد..لیمو واسه همه چیز مفیده

    پاسخ

    راست میگی لیموواقعا عالیهههههههههههههههههههههههههه

    پاسخ

    واقعا عالي بود

    پاسخ

    واقعا عالي بود

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط