کارهایی که قبل از 30 سالگی باید بکنید

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید بکنید

30 هدف برای زیر 30 سال

برای جشن تولد 30 سالگیتان یک چک لیست تهیه کنید:

چه شما جزو آن دسته از آدم هایی که به تولد 30 سالگیشان خیلی فکر میکنند باشید یا نباشید، این رویداد تغییر نسبتا مهمی در زندگی شما ایجاد میکند و شما رسما وارد دوران آدم بزرگ ها میشوید.

همچنین در همین دوران است که شما به عقب نگاه میکنید و موفقیت ها و تجربه هایی را که به دست آوردید میبینید و با خود فکر میکنید که چه کارهای دیگریست که دوست دارید در زندگی خود انجام  دهید.

چک لیست 30 سالگی این امکان را به شما میدهد که کارهایی را که باید تا قبل از سی سالگی انجام میدادید را بدانید و این جشن تولد را با تغییر در رویه عادی زندگیتان انجام دهید. من عاشق این لیست هستم به دو علت: اول این که این لیست به شما امکان میدهد که جشن تولدتان را به روش بهتر و بزرگتر و مفیدتری برگزار کنید و دوم اینکه به مرور زمان شما هر روز موفقیت ها و تجربه های بیشتر و بیشتری به دست می آورید که این خود با هیچ شادی دیگری قابل مقایسه نیست.

چک لیست 30 سالگی چیست و چگونه یکی برای خودمون بسازیم؟

به صورت عمومی این لیست شامل 6 دسته بندی است که هر دسته 5 هدف را شامل میشود (در کل 30 هدف به مناسبت 30 ساله شدنتان) این هدف ها با توجه به شخصیت درونی شما متغییر است. ولی برای مثال من برای شما چند نمونه را که از مورد های پر طرفدار بوده است مطرح میکنم:

ورزش/سلامتی : سعی کنید غذاهای بهتری بخورید، هر روز ورزش کنید و... (3مورد دیگر)

آشپزی: سعی کنید بهترین غذاهای آب پز یا بخار پز را درست کنید، از روغن های گیاهی مثل روغن کنجد یا هسته ی انگور استفاده کنید، برای خود غذاهای خارجی درست کنید،...

مسافرت: به تمام نقاط کشور سفر کنید، کوهنوردی کنید، یک آخر هفته را در جایی که دوست دارید استراحت کنید،...

روابط: خویشاوندان خود را به منزل خود دعوت کنید، به هرکسی که میشناسید در روز تولدش پیام تبریک بفرستید، با دوستان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید،...

کار/علایق شخصی: یک پروژه جدید بگیرید، یک کلاس جدید ثبت نام کنید، 10% حقوق ماهیانه ی خود را کنار بگذارید،...

مطالعه: به سراغ کتاب های جدید بروید، کتاب های قدیمی ی خود را یک بار دیگر بخوانید،...

این هدف ها میتواند چیزهای به خصوص تری باشند یا حتی میتوانند بیشتر هدف های معنوی باشند مثل "بخشش"

شما بهتر به این هدف ها میرسید اگر...:

بیاید باهمدیگه صادق باشیم. شما 29 سالتونه و تا الان یک بار هم ندویدید. پس زیاد عجیب نیست اگر تا 30 سالگی قهرمان دوی ماراتون نباشید. از خود انتظار بیش از حد نداشته باشید ولی تمام تلاش خود را بکنید تا دونده ی خوبی شوید.

در انتخاب هدف هاتون کمی موشکافانه تر باشید. مثلا به جای " پختن غذای جدید" بنویس "پختن رست بیف با سس قارچ". احتمال اینکه این کار را انجام دهید خیلی بیشتر است.

به دنبال تمام هدف هاتون برید هیچ چیز بیشتر از اینکه ببینید تمام 30 کاری را که یادداشت کرده بودید را تیک زدید لذت بخش نخواهد بود.

و در آخر تولد 30 سالگی، یک جشن است پس اجازه ندهید که این لیست کوچک از کارهایی که باید انجام دهید شما را آزرده کند یا انجام دادن آنها شما را بترساند.

به تمام چیزهایی که میتوانید به انجام برسانید فکر کنید و به خاط بسپارید که شما خیلی وقت دارید تا نه تنها این لیست بلکه هزاران لیست از هدف های زندگیتان را انجام دهید فقط و فقط به این خاطر که انجام دادن آنها لذت بخش است و به شما حس خوبی میدهد.

دیدگاه

    من هنوز 30 سالم نشده. باید حتما تا قبل از 30 سالگی یه همچین لیستی درست کنم و بهشون عمل کنم... خیلی ممنون بابت ایده

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط