کار این جشنواره این است که بگوید هر ایرانی میتواند زاویه منحصر به فرد خود را داشته باشد

کار این جشنواره این است که بگوید هر ایرانی میتواند زاویه منحصر به فرد خود را داشته باشد

جشنواره فیلم و عکس همراه

جشنواره امسال در یک بخش رقابتی اصلی، دو بخش رقابتی موضوعی و چهار بخش جنبی برگزار می‌شود

عکس‌ها و فیلم‌های خلق شده به همراه تلفن همراه با موضوع آزاد در بخش اصلی پذیرفته می‌شوند و در بخش موضوعی هم علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌هایی در بخش «تهران از نگاه همراه» با موضوع تهران در شب و در بخش «دانشگاه از نگاه همراه» با موضوع زندگی دانشجویی ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.tfpf.mobi ارسال کنند. همچنین «اپلیکیشن»ی به زودی آماده خواهد شد تا اثار از این طریق هم دریافت شوند.

در بخش‌های مختلف جشنواره 23 جایزه با ارزش 700 میلیون ریال اهداء می‌شود.

همچنین مهلت ارسال آثار 20 مرداد 1393 است و زمان برگزاری جشنواره هم 21 تا 28 جشنواره سال آینده خواهد بود که البته مکان برگزاری آن هنوز مشخص نشده است.

سه نفر عضو هیات انتخاب و پنج نفر عضو هیات داوران خواهند بود و قطعا از چهره‌های شاخص هنری برگزیده می‌شوند.

در بخش جنبی‌، «نگاه هنرمند» هم لحاظ شده است و پیش‌بینی می‌کنیم 15 هنرمند فیلم‌های کوتاهی را با تلفن همراه بسازند و در بخش غیررقابتی جشنواره شرکت کنند.

اگر هر ایرانی بتواند به این باور برسد که مسیر خود را خلاقانه طی کند، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد. در این جشنواره تلفن همراه یک ابزار است و هدف نیست و ما فکر کردیم اگر بخواهیم در جامعه این باور را ایجاد کنیم که افراد می‌توانند خلاق باشند باید مسیری را هم برای آنها مشخص کنیم.

در این راستا امسال توانستیم با گروه «دیجی‌کالا» هم پیمان شویم چرا که آنها برای زندگی هزاره سوم راه حل ارائه می‌کنند و خودشان نتیجه یک باور هستند.

کار این جشنواره این است که به ایرانی‌ها بگوید شما می‌توانید یک زاویه دید منحصر به خودتان داشته باشید و آن را به اشتراک بگذارید.

دیجی کالا به عنوان پربیننده‌ترین سایت تجاری ایران وظیفه فرهنگی و اجتماعی دارد و در این راستا با جشنواره عکس و فیلم همراه تهران همراه شده است، چرا که فرهنگسازی کار یک روز، یک ماه و یکسال نیست.

این جشنواره یک ماهیت فرهنگی و هنری دارد و هدف «دیجی کالا» هم ارتقاء نوین زندگی اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، در این نشست همچنین اعلام شد که برای آموزش مخاطبان با قابلیت‌های تلفن همراه ،‌ کارگاه‌های آموزشی‌ برگزار می‌شود تا اصول فیلمسازی و عکاسی با تلفن همراه آموزش داده شود.

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط