چجوری برای خودتون گل های رویایی بسازید

چجوری برای خودتون گل های رویایی بسازید

گل های پارچه ای

هفته ی پیش به عروسی یکی از دوستای نزدیکم رفتم و وقتی تزیینات روی میزشو دیدم از تعجب خشکم زد. باورم نمیشد که تالار ها بتونند یک همچنین دکوری برای عروسی درست کنند. وقتی از خودش راجع به این موضوع پرسیدم خندید و گفت که تمام گل های سر میز را خودش درست کرده و با میل روش درست کردنشو به من یاد داد.

قبل از این که منم به شما یاد بدم که چجوری درست میشن یک نکته ی کوچیکو بهتون میگم:

اول از همه اینکه گوشه ی گلبرگ هاتون را کمی روی همدیگه بندازید تا بفهمید که عمقی که گلتون داره چقدره ( مثل تصویر پایین) حالا شروع میکنیم:

گوشه ی گلبرگ اولتون را کمی روی هم بیاورید و به هم بدوزید. این کا را هم باید با دقت انجام بدید هم خیلی محکم. چون اگر شل به هم بدوزید در نهایت یک گل وارفته ی عجیب و غریب خواهید داشت. نگران جای نخ و سوزن نباشید آنها بعدا پوشانده میشند. گلبرگ بعدی را هم به همین روش بدوزید و بعد با کمی فاصله به گلبرگ اول وصل کنید.با رسیدن به گلبرگ پنجم دیگر باید یک دایره ی کامل از گل برگ ها را به هم دوخته باشید که البته بستگی به بزرگی گلی که میخواید درست کنید هم داره.

بعد از اینکه اولین حلقه از گلبرگ هاتون را به هم وصل کردید گلبرگ های دیگه را از بیرون به همون روش بهش اضافه کنید. برای اینکه ظاهر گلهاتون پر تر به نظر برسه میتونید از دو جنس مختلف پارچه استفاده کنید. هیچ اشکالی نداره که در بعضی جاها از گلبرگ بیشتری استفاده کنید چون ممکنه بعضی جاها گلبرگ های به هم نزدیک تری داشته باشه.

برای مرکز گلتون یک یا دو گلبرگ را بردارید و تا کنید و دوباره تا کنید تا یک چهارم دایره داشته باشید. میتونید برای این مرکز از دو یا چند جنس پارچه استفاده کنید و آنها را به گلتون بدوزید.

در آخر هم یک ردیف دیگه گلبرگ وسط گل هاتون بگزارید تا جای نخ و کوک هاتون را بپوشونید. تو این مرحله میتونید از چسب تفنگی استفاده کنید

خلاصه با کلی زحمت و دوختن و چسب زدن شما صاحب یک ارتش گل میشوید که میتونید ازش برای دکور مراسمتون استفاده کنید. دوباره از دوست خوبم که این کار دستی را بهم یاد داد تشکر می کنم و خوشحال میشم اگه شمام نظرتون را به من بگید

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط