ماه عسل از کجا به وجود آمده؟

ماه عسل از کجا به وجود آمده؟

ماه عسل

ماه عسل

ماه عسل مراسمی است که در آن عروس و داماد تازه ازدواج کرده، مدتی را در قالب تعطیلات یا سفر با هم می‌گذرانند. هدف از ماه عسل، سازگاری و هماهنگی عروس و داماد با هم است و به یک ماه اول پس از ازدواج که زوج‌ها در ملایمت و خوشی هستند نیز اطلاق می‌شود

تاریخچه

حدود چهار هزار سال پیش در بابل باستان رسمی بوده است که بر پایهٔ آن، پدر عروس برای داماد نوعی نوشیدنی شیرین که از عسل تهیه می‌شده می‌داده و از این رو به ماه نخست پس از ازدواج ماه عسل می‌گفتند. در کتاب سفز تثنیه ۲۴:۵ آمده‌است: «مردی که تازه ازدواج کرده‌است، نباید به خدمت سربازی برود یا وظایف دیگر اجتماعی به عهده او گذاشته شود. او باید برای مدّت یک سال معاف باشد تا در خانه بماند و همسرش را خوشحال کند.» در فرهنگ عرب، رسم مسافرت‌رفتنِ عروس و داماد پس از ازدواج، در اوایل سده ی 19 میلادی در انگلستان باب شد، که خود برگرفته از رسم برگزیدگان هندی در شبه قاره هند بوده است.

البته امروزه در اروپا ماه عسل به این صورت برگزار میشود که عروس و داماد در آخر مراسم عروسی خود و در همان شب عروسی به ماه عسل میروند اما در ایران به خاطر مهمونی پاتختی، ماه عسل برای چند روز بعد برنامه ریزی میشود.

لازمه که بدونید بر طبق آداب و روسوم، فصل،نیازهاتون باید لباس به خصوصی را با خود ببرید تا دچار مشکل نشوید. همچنین اگر برنامه ریزی خاصی برای ماه عسل خود کرده اید،مطمئن شوید که برای آن آمده اید. راستی اگر داروی خاصی مصرف میکنید حتما آن را با خود ببرید.

 

 

دیدگاه
*


* ارسال

مقالات مرتبط