طراحان ایرانی

طراحان ایرانی

زهرا یار احمدی

رنگ‌های شاد مد بانوان ایران با الهام از نقاشی هنرمندان

ظطشط

زهرا یاراحمدی فارغ‌التحصیل فشن دیزاین

شسیشس

زهرا یاراحمدی، طراح لباس برند "دژاوو" در ایران، فارغ‌التحصیل فشن دیزاین از "انستیتو تخصصی فشن ایتالیا پلی مدا" است.

سیبسی

"جشنواره بین‌المللی فجر مد و لباس"در "جشنواره بین‌المللی فجر مد و لباس" طرح‌های او به عنوان "برند برتر" از سوی مردم انتخاب شده است.

سیشی

استفاده از رنگ‌های شاد در طراحی لباس

طزرر

زهرا یاراحمدی می‌گوید در طراحی لباس بر استفاده از رنگ‌های شاد، راحتی استفاده و در عین حال مقرون به صرفه بودن تاکید دارد.

بذلیبل

به گفته طراح لباس برند "دژاوو"، تا ۳ سال پیش در ایران "مد"، بار منفی داشت. او می‌گوید: «خوشبختانه همه به این نتیجه رسیدند که مد یا همان تنوع‌طلبی جزو نیازهای جوانان و غیر قابل انکار است»

یبیسب

زهرا یاراحمدی می‌گوید: «بارزترین نشانه تغییر رویه مسئولان نسبت به مد، به رسمیت شناختن شغل طراحی لباس، اعطای مالکیت معنوی به طرح‌های واجد شرایط، ایجاد بنیاد ملی مد و لباس و برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در ایران است»

سیبس

زهرا یاراحمدی با استقبال از برگزاری "جشنواره مد و لباس فجر در ایران"، ادامه می‌دهد: «برای اولین بار به هنرمندان این حوزه اجازه داده شد تا زحمات دیده نشده سالیان خود را در معرض دید مردم بگذارند. این نمایشگاه‌ها موجی از رغبت، نوآوری و امید را بین گروه‌های طراحی لباس به وجود آورد»

سثیبسی

زهرا یاراحمدی: تا دو سال پیش اکثر لباس‌ها و سایر اقلام پوششی برای ایرانیان از کشور ترکیه وارد می‌شدند یا کپی چینی از برندهای متفاوت بودند. «اما ۲ سال است که این روند تغییر کرده و ما شاهد استقبال بسیار خوب بانوان جوان ایرانی از طرح‌های ایرانی هستیم».

سیبسی

زهرا یاراحمدی: «این اتفاقات کوچک و بزرگ به همراه سقوط یک باره ارزش ریال در برابر دلار طی سال گذشته و اکنون، باعث کاهش شدید واردات لباس از چین و به‌خصوص ترکیه شد. طوری که رکود شدید در انتهای سالی که گذشت بر صنعت نساجی و پوشاک ترکیه به علت کاهش شدید تقاضای خرید ایران قابل رویت بود و آمارهای اعلامی از کشور ترکیه تاکیدی بر آن است

طزرط

آن‌طور که طراح لباس برند "دژاوو" می‌گوید، خلا واردات لباس در ایران و شکاف قیمت با دلار نرخ جدید در ایران به اندازه‌ای بوده که با وجود بالا رفتن همزمان قیمت مواد اولیه در ایران، صنعت مد به صنعتی سودآور در خود ایران تبدیل شده و زمینه فعالیت برای ورود افراد جدید با ایده‌های نو مهیا شده است

ظسیزس

زهرا یاراحمدی: «اکنون شاهدیم که گروه‌های طراحی زیر‌زمینی کم کم به خود ماهیت قانونی و رسمی می‌دهند و فعالیت خود را علنی و قابل گسترش می‌یابند. تولیدکنندگان سنتی مجبور شده‌اند که از طراحان جوان ایرانی استفاده کنند و این خود بازار اشتغال خوبی برای فارغ‌التحصیلان این رشته به وجود آورده است.»

سیبسی

زهرا یاراحمدی: «تحصیلات آکادمیک من در ایران ابتدا کارشناسی ارشد اقتصاد بود. سپس برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به ایتالیا رفتم اما آن‌جا ترجیح دادم طراحی لباس یا فشن دیزاین را دنبال کنم و وارد این رشته شدم. از ۳ سال پیش که به ایران آمدم این حرفه را به صورت جدی دنبال کردم»

سیسشیشسی

طراح لباس برند "دژاوو" می‌گوید ترکیب رنگ لباس‌هایی که او طراحی می‌کند الهام گرفته از طبیعت است.

سیبس

نظرات شما ،ما را در ارائه بهتر یاری می دهد

دیدگاه

    با سلام بنده سمیرا یاراحمدی مدیر تور آژانس کوله بار سفر هستیم که اقدام به برگزاری دورهای آموزشی مختلف طراحی دوخت در سوئیس با مطرح ترین استادید این صنف را برگزار کردیم . که تمایل داریم از تجربیات شما برای ارائه این پکیچ در ایران را هستیم ، که بتوانیم هنرجویان که تمایل به یاد گیری به روز ترین متد این صنف را دارا هستند جذب و برای آموزش به سوئیس بفرستیم . با تشکر یاراحمدی 09128080931

    پاسخ
*


* ارسال

مقالات مرتبط